Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Gamebooky - Sci-fi & fantasy
AILAS
Tipy, rady, zkusenosti, hodnoceni, kde kupovat, a vse kolem. Co je Gamebook
Uz dlouho jsem zadny gamebook nekoupil ani necetl a nevim jestli jeste vubec nejake ceske vychazeji, ale budu rad kdyz se zas na nejaky podivam, ci na doporuceni koupim. Pokud nekdo dohrajete nejaky, muzete napsat kritiku (zapornou i kladnou). Doplnujici ci upresnujici informace jsou vice nez vitany.

Par autoru:
Joe Dever (serie Lone Wolf)
Steve Jackson & Ian Livingstone
Tom Sorcer (Ohniva Poust)
Robert Wolf (Kral Artus)
Altar 1993 - Ve sluzbach krale Reginalda
Dech Draka 1995 (Zlelekova dobrodruzstvi, Zlodhuv hrad)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
SLAVIDAN --- 20:58:59 4.12.2016
Gándžís to byli. ;)
SLAVIDAN --- 20:57:51 4.12.2016
On se k LW vrátil až nedávno, stihl napsat jen jedno pokračování.
DARKMAREK --- 19:01:02 2.12.2016
Joe Dever tvůrce Lone Wolfa bohužel 29. listopadu 2016 zemřel. Gamebooků z Magnamundu napsal celkem 29 a třicátým druhým to mělo končit. AFSF vydalo v devadesátých letech patnáct dílů a pak to zkrachovalo. Teď vydává Mytago Lone Wolfa i Fighting Fantasy ale má tam dost zvláštní překlad zajímaly by mě vaše názory na tato vydání od Mytaga. Je to tragédie a velká ztráta že Joe zemřel.
PRAWITZ --- 11:21:32 24.11.2016
BECKOU: dá se dohrát celkem v pohodě, ale napoprvé asi ne:) Potřebuješ nějakou hojivou mast a zlaté rouno, takže tím pádem hřeben, protože bez toho neseženeš to rouno. Nebo tak nějak, přesně už si to nepamatuju, ale četl jsem to cca rok dva zpátky a někdy napotřetí už jsem se trefil. Ale je divná, asi nejvíc se mi na ní líbí ten art na obálce:D navíc mě tam dost popouzely obraty jako "majznout mečem" - seriously WTF, je to sice brak, ale tak nějakou kulturu to přece jen mít může
DORIAN --- 8:15:34 24.11.2016
BECKOU: Citadela byla dost divná. Dohrál jsem ji kdysi dávno a myslím, že byli dvě až tři cesty, jak se tam dostat, ale jak to už si nevybavím, omlouvám se.
BECKOU --- 23:14:27 23.11.2016
Pamatujete si nekdo citadelu chaosu? Nikdy jsem ji nedohral dal nez k nejakym Bansi, kde je instantni smrt a neni ani odkaz na dalsi stranku. Mam ji jeste doma tak se muzu kdyztak podivat jak je to presne. Predem dik, tizi me to od detstvi :)
SLAVIDAN --- 19:00:07 20.11.2016
Já to také tak vidím. Náhoda hraje až moc velkou roli logika se vytrácí.
DORIAN --- 10:05:40 18.11.2016
AILAS: To sice chápu, ale někdy je ve hře dvakrát ta samá situace a jednou je nutno ji udělat, aby člověk něco získal a někdy to naopak udělat nesmí, protože jinak má okamžitý konec nebo něco podobného. Když využiju svůj příklad s baráčkem, tak v jednom případě se musím zastavit a dům prohledat, zatímco armáda se přibližuje abych nalezl onen nutný předmět, ale když o něco později narážím na situaci velmi podobnou ne-li stejnou (třeba utíkám před pronásledovateli, kteří by ale měli být za mnou ještě dost daleko, takže čas tam teoreticky je, a dostanu nabídku zastavit se u malého oltáříku, jen abych si přečetl nápis, který na něm je), tak se zastavit nesmím, protože to vede k okamžité smrti nebo nějakému opravdu brutálnímu postihu (jako třeba trvalá ztráta UB). To vše bez pořádné nápovědy, která by mi řekla, že si můžu dovolit zastavit v jednom případě, zatímco v druhém ne. Tohle je to, co mi mrzí a bohužel v opravené verzi LW se ten problém nachází také hned několikrát v úvodní části (Vlku, musíš spěchat a rozsvítit ten maják než bude pozdě... ale po cestě prohlídni každou komodu, jinak budeš mít problémy se tam dostat a hlavně nezapomeň prohledat celou velkou místnost prázdného nábytku, jinak totiž nenajdeš ten důležitý klíč k únikové chodbě!)
Možná je to ode mne příliš hnidopišské, ale já mám rád v příbězích logiku :)
AILAS --- 20:37:32 14.11.2016
DORIAN: No když spěcháš a je tam "zcela náhodou" osamělý dům k prohledání ... :-)
Ale já prolejzám vždycky kde co. Jak u booků tak u her. Nebo prolejzal jsem. Štvalo by mne pak že tam tvůrci něco pěkného připravili a já o to přišel :-)
DORIAN --- 9:16:58 14.11.2016
FORGE: S tím myslím, že souhlasím :)
To je ve skutečnosti asi můj největší problém s knihama Fighting Fantasy - prakticky pokaždé vede k cíli jenom jedna cesta a mnohdy se vybírá mezi dvojicí cest bez jediného náznaku, která by mohla být ta špatná (stejný problém mimochodem obsahuje i LW - Oheň na vodě, než vydali errata - smutné je, že v nově vydané edici ta chyba pořád je :)), potřebujete umění boje alespoň deset, jinak si neškrtnete a mnohdy dokonce je třeba udělat naprosto nesmyslné rozhodnutí (jako třeba - spěchám a ujíždím před nepřátelskou armádou, ale musím se zastavit u tohoto prázdného domu a prohledat ho, abych našel (třeba) stříbrné hodiny, které potřebuji v boji proti finálnímu protivníkovi). Dokonalým příkladem takto obtížně překombinované cesty jsou Otroci propasti. To je hra, která má pěkný příběh, perfektní atmosféru a i zajímavé vyústění, ale cesta absolutně nedává smysl.