Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
BUDDHISMUS
_B2SPIRIT_
" Zazen je velka cesta, velka stezka. Je to zniceni nazoru, existence a neexistence, zivota, smrti, je to zniceni viry ve vecnost, v zanik. Je to nedualita. To, cemu nas uci zazen, je prava povaha vsech veci. Zazen odtina vsechny nase pochyby. Musime cvicit s velkou radosti. Toto cviceni je hluboke a tajemne, nikdo ho nemuze zmerit. Svetlo zazenu je jako jas slunce. Toto cviceni je nekonecne. "

- Mistr Debailly


"Zazen je nejhlubší odpověď na všechny otázky, které si člověk může položit.“


- Rev. Debailly









Zazen (dhyana) - buddhisticka meditace-koncentrace


Brno


Dódžó Myo ji

po: 18:30; čt: 18:30

Plzeň




15. července otevíráme nové dojo v Plzni na adrese Němejcova 6.
Denní praxe bude probíhat pod vedením zenového mistra Seï Yu Debailly.

Zazeny budou probíhat každý všední den ráno od 6:30 do 7:30 a večer od 18:00 do 19:00.




Zen dojo Plzeň

po, út, čt: 19:00-20:00, ranní praxe po domluvě

Praha


Zen dojo při Česko-Japonské společnosti

út: 6:15 - 8:00, 19:15 - 21:00; čt: 6:15 - 8:00


Daruma

čt: 18:45 - 21:30







Zen-buddhismus v České republice


Škola sótó ( Taisen Deshimaru přenesl praxi zenu v 60.letech do Evropy)

Zazen v česko-japonské společnosti na Můstku

http://www.zazen.cz/

Sangha mistra Kaisena - dojo Praha, Brno, Ostrava

http://www.sotozen.cz/

Sangha mistra Debaillyho

http://www.zen-asociace.cz

Zen Dojo v Plzni

http://www.zendojoplzen.cz/
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
PSYCHOPATICK --- 20:04:19 10.11.2011
Korupce je jedna manifestace zla, selhání naší kultury, popření spravedlnosti a svobody.
Korupce ohrožuje lidi a jejich vládnutí. Vytváří nespravedlnost ve společnosti. Jedním z argumentů je, že úplatek znamená dohodnutou rentu; zde leží počátek všech ilegalit a tyranie. Není silnějšího původce nespravedlnosti a krutosti, jelikož úplatky ničí jak důvěru, tak stát. Vážným důsledkem korupce tak není jen vykořisťování státu, ale také zajetí mysli. Mysl je posedlá honbou za úplatkem a tato posedlost, toto chování jí vyřazuje z prospěšné práce.
Korupce je univerzální. Je přítomná v rozvinutých a rozvíjejících se zemích, v úřadech veřejných nebo privátních sektorů, v neziskových nebo charitativních organizacích. Přesun od vládnutí k vedení jen změní její umístění.
Pokřivená distribuce bohatství, změna vzorců spotřebního chování (v každé sociální vrstvě) a vzestup stínové ekonomiky, to vše bychom mohli pokládat za následky příjmu a poskytování úplatků.
Korupce hraje ústřední roli v politice a tím i ve státních zájmech. Vyžadování úplatku a dávání úplatku jsou hlavními překážkami procesu plánovaných změn ekonomických vrstev. Příslib demokracie zůstává příslibem. Korupce nicméně umožňuje změnit ekonomický stav jednotlivce, jedné domácnosti, jednoho podniku.
Lze porozumět zájmu médií o korupci, jelikož veřejnost je fascinována, když se prominentní osoba nachází v trapné situaci, a tak se stávají tyto aféry vysoce prodejným artiklem. Možná, že to byla média, která přinesla tuto běžnou lidskou slabost do záře reflektorů. Je, nicméně, stejně tak možné, že média se nevědomky zasloužila o rozšíření tohoto memu. Žádná studie, která by posoudila vliv médií na rozšíření nebo potlačení tohoto memu, nebyla doposud provedena.
Vzrůstající zájem veřejnosti a obavy z korupce daly vzniknout mnoha vědeckým výzkumům tohoto fenoménu. Obvykle je korupce držena v tajnosti, takže korupční chování takřka nelze v běžném životě zpozorovat. Osoba hledající úplatek má všechny kvality, po nichž může člověk toužit, jako například šarm a herecký talent zrcadlící pravdu - kvality herce; vedení účetnictví - účetní; porozumění a manipulace s pravidly a regulacemi, schopnost ochrany - kvality strážce.
Kvůli korupci je těžší rozlišit, zda je člověk hnaný skutečným nedostatkem nebo chamtivostí.
Kampaně proti korupci se zatím nesetkaly s velkým úspěchem. Je to znepokojující vývoj. Pokud většina lidí funguje tímto způsobem, jednotlivci nemají žádnou touhu systém změnit nebo jej opustit. Korupce je strategickým činem, kdy dva nebo více účastníků vstoupí do vzájemného vztahu převodem peněz (statků) nebo moci (politické nebo společenské) nebo posílením určitého genu (genetika), přičemž je třeba za účelem vytvoření a udržení takového vztahu obejít právo, dobré mravy nebo ztratit respekt. Je to strategická vzájemná vazba či umění nenásilného vyjednávání. Jak už bylo zmíněno dříve, společenská akce je strategická v případě, kdy jejím účelem je dosažení osobních cílů.
Pokud soustředíte takto nečestně nabytý majetek do rukou několika málo lidí, nebo lidí nežádoucích, objeví se deformovaný vzorec spotřebního chování. Mnozí se mu učí imitací a tím vytváří tento dynamický stav dávání a vyžadování úplatku. Tímto způsobem se také pokládají základy pro mnoho dalších zločinů. Tento společenský zločin způsobuje takřka neviditelná zranění na osobě-oběti. Celý mechanismus zapojený do korupce je vydaný všanc - to jest domácnost, sousedství, skupina a společnost, tedy společenské soužití. Říká se: "Poctivost, spíše než politické pózování a hysterie, má větší pravděpodobnost udělat na naše děti větší a trvalejší dojem." To je nicméně stále jen teoretická poznámka v situacích, které jsou zpeněžitelné.
Ekonomický pokrok, politický pokrok, společenský pokrok, kulturní pokrok, duchovní pokrok zůstanou zůstanou nekompletní a iluzorní do té doby, než si lidé uvědomí a porozumí, že korupce je koncept, nemá reálnou existenci, je to koncept v mysli mnoha lidí. Nejdříve musíme změnit svou mysl, náš úhel pohledu, rozšířit jej. Pokud se začneme měnit uvnitř, uvnitř našeho života, pokud začneme opravovat svou pozici, trochu pozměníme způsoby, jakými žijeme náš život, náš styl života, naše zvyky, v tento okamžik se začne měnit i svět okolo nás. Nikdy to však není obráceně, vnější změna nezmění to, co je uvnitř, je důležité uvažovat i o tomto pohledu. Korupce pochází zevnitř, nepřichází z vnějšku, to, co vidíme, jsou následky korupce.

Reverend Sei Yu Debailly říjen 2011.
??? --- 11:22:25 21.10.2011
RAFIGA --- 10:16:25 17.10.2011
NIS: smulička :D
NIS --- 4:22:08 17.10.2011
RAFIGA: byl bych byval sel, kdybych si to neprecetl az ted..
RAFIGA --- 13:44:05 12.10.2011
DOKTORX --- 18:39:05 18.8.2011
NOR CLOSE, NOR FAR
od uživatele Gregoire Debailly dne 18. srpen 2011 v 15:46

I answer to Ondrej who ask me'' When you came in februar in Pardubice, during your lecture you said that the most important for you is the teaching of the zen ATTITUDE at your student. What is exactly for you the zen attitude ? Thank you Reverend.''

Not too close, not too far, there is a natural distance between two persons, two things, two fenomons. We can find this natural distance at the same way we find a correct distance between us and the fire,if we stay too close from fire it burn us, if we stand too far we feel cold. We should neitheir stand too close from people, from the fenomens of the life, nor too far. Everybody is different, it explain why Master Dogen said '' The experiment of the practice of zazen it is to understand oneself ''in order to understand the world, the people around oneself, in order to find the right distance, the natural one, the most human attitude, the most kind, at the equal distance between indifference and fanatism for exemple. The causes of lot of troubles come from the non- respect or from the ignorance of those natural distance, it come from a lack of attention, of concentration from our side. Therefore it is something that we can correct by ourself , that we can make better by ourselves. The practice of zen attitude consist to correct onself in order to find at every instant the natural distance between us and the other, between us and the fenomenon, because what we remember long time after are only the manners.

My best regard in the dharma Ondrej.
AND --- 22:53:49 9.8.2011
Zdravím Vás a chtěl by jsem poprosit radu. Zaslechl jsem, že Lord Buddha na stáří často opakoval věty,moudra co pronesl a to rovnou třikrát. Žáci si prý ze začátku mysleli, že je to stářím, ale Lord Buddha se pak nechal slyšet, že když se něco zopakuje třikrát, stává se to Pravdou. Mohl by mi prosím o tom někdo něco napsat? Děkuji
DOKTORX --- 20:19:09 8.8.2011
When various things are Buddhist things...


then there is wisdom
and there is practice, there is life and there is death,
there are buddhas and there are sentient beings. When all
things have no self, there is no delusion and there is no satori,
there are no buddhas and there are no sentient beings,
there are no beginnings and there are no endings. The way
of the buddha inherently soars above such extravagance
and austerity, uniting beginnings and endings, uniting delusion
and satori, uniting sentient beings and buddhas. It is
falling blossoms uniting love and sorrow, spreading weeds
uniting indifference and dislike, nothing more.

http://www.bob.myers.name/pub/Truth%20Unfolding.pdf