Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
BUDDHISMUS
_B2SPIRIT_
" Zazen je velka cesta, velka stezka. Je to zniceni nazoru, existence a neexistence, zivota, smrti, je to zniceni viry ve vecnost, v zanik. Je to nedualita. To, cemu nas uci zazen, je prava povaha vsech veci. Zazen odtina vsechny nase pochyby. Musime cvicit s velkou radosti. Toto cviceni je hluboke a tajemne, nikdo ho nemuze zmerit. Svetlo zazenu je jako jas slunce. Toto cviceni je nekonecne. "

- Mistr Debailly


"Zazen je nejhlubší odpověď na všechny otázky, které si člověk může položit.“


- Rev. Debailly









Zazen (dhyana) - buddhisticka meditace-koncentrace


Brno


Dódžó Myo ji

po: 18:30; čt: 18:30

Plzeň




15. července otevíráme nové dojo v Plzni na adrese Němejcova 6.
Denní praxe bude probíhat pod vedením zenového mistra Seï Yu Debailly.

Zazeny budou probíhat každý všední den ráno od 6:30 do 7:30 a večer od 18:00 do 19:00.




Zen dojo Plzeň

po, út, čt: 19:00-20:00, ranní praxe po domluvě

Praha


Zen dojo při Česko-Japonské společnosti

út: 6:15 - 8:00, 19:15 - 21:00; čt: 6:15 - 8:00


Daruma

čt: 18:45 - 21:30







Zen-buddhismus v České republice


Škola sótó ( Taisen Deshimaru přenesl praxi zenu v 60.letech do Evropy)

Zazen v česko-japonské společnosti na Můstku

http://www.zazen.cz/

Sangha mistra Kaisena - dojo Praha, Brno, Ostrava

http://www.sotozen.cz/

Sangha mistra Debaillyho

http://www.zen-asociace.cz

Zen Dojo v Plzni

http://www.zendojoplzen.cz/
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
DOKTORX --- 18:39:05 18.8.2011
NOR CLOSE, NOR FAR
od uživatele Gregoire Debailly dne 18. srpen 2011 v 15:46

I answer to Ondrej who ask me'' When you came in februar in Pardubice, during your lecture you said that the most important for you is the teaching of the zen ATTITUDE at your student. What is exactly for you the zen attitude ? Thank you Reverend.''

Not too close, not too far, there is a natural distance between two persons, two things, two fenomons. We can find this natural distance at the same way we find a correct distance between us and the fire,if we stay too close from fire it burn us, if we stand too far we feel cold. We should neitheir stand too close from people, from the fenomens of the life, nor too far. Everybody is different, it explain why Master Dogen said '' The experiment of the practice of zazen it is to understand oneself ''in order to understand the world, the people around oneself, in order to find the right distance, the natural one, the most human attitude, the most kind, at the equal distance between indifference and fanatism for exemple. The causes of lot of troubles come from the non- respect or from the ignorance of those natural distance, it come from a lack of attention, of concentration from our side. Therefore it is something that we can correct by ourself , that we can make better by ourselves. The practice of zen attitude consist to correct onself in order to find at every instant the natural distance between us and the other, between us and the fenomenon, because what we remember long time after are only the manners.

My best regard in the dharma Ondrej.
AND --- 22:53:49 9.8.2011
Zdravím Vás a chtěl by jsem poprosit radu. Zaslechl jsem, že Lord Buddha na stáří často opakoval věty,moudra co pronesl a to rovnou třikrát. Žáci si prý ze začátku mysleli, že je to stářím, ale Lord Buddha se pak nechal slyšet, že když se něco zopakuje třikrát, stává se to Pravdou. Mohl by mi prosím o tom někdo něco napsat? Děkuji
DOKTORX --- 20:19:09 8.8.2011
When various things are Buddhist things...


then there is wisdom
and there is practice, there is life and there is death,
there are buddhas and there are sentient beings. When all
things have no self, there is no delusion and there is no satori,
there are no buddhas and there are no sentient beings,
there are no beginnings and there are no endings. The way
of the buddha inherently soars above such extravagance
and austerity, uniting beginnings and endings, uniting delusion
and satori, uniting sentient beings and buddhas. It is
falling blossoms uniting love and sorrow, spreading weeds
uniting indifference and dislike, nothing more.

http://www.bob.myers.name/pub/Truth%20Unfolding.pdf
DOKTORX --- 16:57:49 4.8.2011
Gregoire Debailly

This morning some one send me mail and ask me: What is Satori, mistr ? I answer for him and for those who have the same question: "Nothing happens next. This is it."

Rev. Sei Yu Debailly

Před 5 hodinami
DOKTORX --- 1:25:06 2.8.2011
Na podzim 2011 ma vyjit 20 let pripravovana kniha o umirani od lamy Oleho Nydahla, specialistu na phowu. Ole bude v Praze v rijnu. Doporucuji 21. cislo casopisu Buddhismus dnes..,)

Ole doporucuje tento link vsem, kteri neveri na zadnou kontinuitu vedomi po smrti fyzickeho tela, a mysli si, ze vedomi je produktem mozku, na rozdil od nazoru, ze mozek vedomi transformuje (jako prehravac, napr. jako televizor ktery nam pousti transmitovany televizni signal, pricemz ale mozek funguje na holonomnim, holografickem principu - Karl Pribram)

Pim van Lommel | Eindeloos Bewustzijn
http://www.pimvanlommel.nl/?home_eng

For more than twenty years cardiologist Pim van Lommel has studied near-death experiences (NDEs) in patients who survived a cardiac arrest. In 2001, he and his fellow researchers published a study on Near Death Experiences in the renowned medical journal The Lancet. He, then, wrote the Dutch bestseller Endless Consciousness in 2007; over 100.000 copies were sold in the first year.
The NDE is an authentic experience which cannot be attributed to imagination, psychosis or oxygen deprivation. After such an profound experience, patient’s personalities underwent a permanent change. In Van Lommel’s opinion, the current views on the relationship between the brain and consciousness held by most physicians, philosophers and psychologists is too narrow for a proper understanding of the NDE phenomenon. The author provides examples and ways that our consciousness does not always coincide with brain functions; that consciousness can even be experienced separate from the body.
DOKTORX --- 13:28:56 1.8.2011
SEZA - Zenová asociace
http://www.zen-asociace.cz/

aktualizace, videa, poznamky z deniku mistra Debaillyho, sesshin srpen, denni praxe zazenu s Mistrem v Plzni rano, denni praxe v Praze
DOKTORX --- 20:24:49 31.7.2011
Buddhismus Diamantové cesty - meditace, přednášky, meditační centra - tibetský buddhismus Karma Kagju
http://bdc.cz/index.php?option=content&task=view&id=440&Itemid=2

V jednom ze svých posledních učení Buddha objasnil pojem tathágatagarbha, buddhovskou podstatu. Tato učení zdůrazňují, že tathágatagarbha proniká všemi bytostmi stejně, pokud jde o kvantitu i kvalitu. Tato prvotní podstata je stále čistá a neporušená, ale může být zatemněna, když jedinec jedná negativně. Tím hromadí negativní karmu, která jemu nebo jí zabraňuje tathágatagarbhu rozpoznat. Takoví jedinci jsou nazýváni bytostmi, zatímco ti, kteří rozpoznali buddhovskou podstatu, jsou nazýváni osvícenými bytostmi. Akt rozpoznání je jediným rozdílem mezi neosvícenými a osvícenými bytostmi, protože tathágatagarbha, identická v kvantitě a kvalitě, je přítomná v obou z nich.