Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Subaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
PALMEX
[https://i.nyx.cz/files/00/00/12/76/1276186_760dfa8c7d5ab60c744d.jpg?name=Cliqaa.jpg]
"in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


Na nástěnce nově nyxácký subaru vozový park.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
BELIEVER --- 16:18:21 22.5.2017
NIXIMOR: Je to v pohodě, pokud nemáš děti :)
SPM --- 12:07:53 22.5.2017
???: on ani v tom outbacku neni ten kufr nějak extra velkej, zvlášť když člověk jede někam se ženskou :-) Na to by byl malej i kamion... hlavně (a to IMHO kvůli AWD bude asi u všech Subaru) jsou ty kufry relativně nízký.
NIXIMOR --- 12:01:49 22.5.2017
BELIEVER: si rikam ze na bezny jezdeni by to asi melo byt v pohode, a na delsi cesty pripadne rakev na strechu... a na naklad vozik. Ale uvidim az to uvidim v realu :)
??? --- 10:45:50 22.5.2017
NIXIMOR: k tomu Foresteru, měl jsem SG (2007) i SH (2010) a rozdíl ve velikosti kufru tam prakticky nebyl, rozhodně ne, že by SH měl kufr menší. Ale samo proti Legu nebo Outbacku byl malej (a pocitově bych řekl i oproti Golfu kombi ;-])
BELIEVER --- 10:38:44 22.5.2017
NIXIMOR: Kufr je ultra malý. Nevím, k čemu to přirovnat... menší než ve Fiatu Bravo :)

Se sklopenými sedačkami bys tam pračku asi dal, ale mít na zadní sedačce dítě a v kufru kočárek je bez šance. Určitě před koupí na kufr mrkni, je to asi největší slabina XVčka.
NIXIMOR --- 10:36:45 22.5.2017
BELIEVER: dobre, ta velikost kufru me zajima. Je mi jasny ze oproti Legu kombi co mam ted je to dost rozdil, ale dokazes to k necemu prirovnat? Narvu tam treba pracku, kdyz sklopim sedacky? :) Nebo treba v porovnani s Fabii? (jeste jsem to auto nevidel, az na nej nekde narazim tak si ho pujdu prohlednout)

Mam pocit ze ani nove (2009+) forestry nemaji kdovijak velky kufr, a jedine fakt velke auto je v soucasnosti OTB nebo Levorg...
SPM --- 10:32:41 22.5.2017
NIXIMOR: jj, u automatu jo, to je právě to, na co narážím... ale není to jenom doména XV. Platí to u automatů prakticky u všech - krom právě těch VTD, což historicky bylo snad akorát v Outback / Legacy, v těch nových snad akorát zase u H6 (které v Evropě už nejsou) a na chvilku se to vyskytlo ve Forestrovi. Na manuál to neplatí, tam je normální mezinápravový diferák a visko spojka jako u všech jiných. Jinak co se týče terénu, tak tenhle systém funguje dobře, tam bych problém neviděl (a popravdě i ty nové haldexy v terénu jsou ok). Nějaké narážky jsou spíš na jízdu po silnici za snížené adeze... takže třeba na zasněžené dálnici se to chová spíš jak ta předokolka...
BELIEVER --- 10:31:01 22.5.2017
NIXIMOR: Rodiče mají XV 2.0i CVT, takže to mám projeté. Jízdně super, za mě i CVT je velmi příjemná, jediná výtka je, že při plné akceleraci trochu hučí. Jinak pro běžnou jízdu ideální převodovka, v životě necukne, upravuje otáčky plynule dle potřeby, za mě rozhodně lepší, než DSG. Spotřeba ok, jezdí to hlavně po městě a drží se do 9 litrů. Interiér je dost spartánský, kufr opravdu miniaturní, ale místa pro posádku dostatek.

NIXIMOR: Ono to je symetrické AWD - to slovo "symetrické" neznamená, že to má mezi nápravami diferenciál a ne spojku, ale to, že ten systém je symetrický podle podélné osy vozu. Viz.:

[http://pictures.dealer.com/s/subaruofkeenesne/0839/0772a7db40463872016f20679846e537.jpg]

Jinak tu spojku mají všechna Subaru s automatem, diferenciál je tam jen s manuálem. Dneska jsou ty elektronické systémy už tak daleko, že v podstatě klasický diferenciál se stává limitem. Už i Audi quattro přechází na řešení s mezinápravovou spojkou.


SPM: No ono to při plné akceleraci je "takový divný". Šlápneš na plyn, otáčky vylítnou někam k 4.500 a auto začne zrychlovat, přičemž současně s tím lezou nahoru i otáčky, ale pomaleji, než jak auto zrychluje. Nakonec otáčky dolezou někam k maximu výkonu kolem 6.000 a tam zůstanou, převodovka začne hučet a zrychluje se už jen změnou převodu. Pocitově to není takové to zatlačení do sedačky, ale při pohledu na tachometr to zrychlení je naopak překvapivě dobré.

Třeba v aktuálním Outbacku v Evropě už od toho upustili a při zadupnutí plynu tam CVTčko začne házet virtuální kvalty, jako by se nechumelilo. Rozdíl oproti klasickému automatu je pak skoro nepostřehnutelný.

Někde jsem ale viděl srovnání zrychlení Levorga v režimu "typického CVT" vs v režimu virtuálních kvaltů a s těmi virtuálními kvalty to zrychluje pomaleji.
FANDANGO --- 8:25:52 22.5.2017
NIXIMOR: mám Levorga s CVT a sem spokojenej.. když už jednou za uherskej rok nastane ta potřeba, jsou pod volantem pádla.
NIXIMOR --- 8:19:03 22.5.2017
SPM: cetl jsem ze ta 4x4 u XV ma bliz spis k Haldexu nez ke klasickymu symetrickymu AWD, ale co se da delat, pokrok nezastavis a kdyz jsem videl nejaky videa prujezdnosti XV terenem, tak to zda se funguje velice dobre.