Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Peak Oil - zlom ropy
MESK
Baktérií v Petriho misce exponenciálně přibývá, ale jen dokud nespotřebují všechny zdroje potravy. Od tohoto bodu se celá jejich populace zhroutí. Přitom je polovina dostupných zdrojů spotřebována jen jednu jedinou generaci před tou poslední, která skončí kolapsem. Baktérie nevnímají ani náznak nastávajícího problému až do okamžiku, kdy je zřejmé, že všechny vyhladoví.
[http://newsvote.bbc.co.uk/nol/shared/fds/hi/business/market_data/chart?chart_primary_ticker=ICEEUR:BRN&chart_time_period=12_month&username=bbc&password=jihoj952&canvas_colour=000000&primary_chart_colour=cc0000&use_transparency=0&plot_colour=ffffff&margin_left=35&margin_bottom=20&margin_right=20&tiny_chart=1&tiny_month_view=1&logo_strength=light&y_axis_left=1&x_axis_plain=1&charting_freq=1_minute&co_dimension^width=629&co_dimension^height=190]
Rozbor problematiky v angličtině - www.lifeaftertheoilcrash.net
www.energybulletin.net
Dokument Oil Crash Movie- www.oilcrashmovie.co/
Wiki - en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
Cena ropy - www.petrol.cz
Cena ropy - www.oil-price.net
Oil market report - omrpublic.iea.org
Kurz dolaru - kurzy.divoch.net/usd.php
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
VSOUKOLOHLOR --- 10:19:24 29.9.2011
Low-tech Magazine: Medieval smokestacks: fossil fuels in pre-industrial times
http://www.lowtechmagazine.com/2011/09/peat-and-coal-fossil-fuels-in-pre-industrial-times.html
OMNIHASH --- 16:18:30 28.9.2011
XCHAOS: Silně nemožná je valná většina tvejch teorií. Když navrhneš něco, co má nahradit současný řešení s tím, že je tvoje vize 5x náročnější na realizaci a přináší třetinovej komfort při používání, tak se nediv, že tu z ní neskáčeme nadšením do stropu.
Hlavní problém je, že svoji teorie stavíš na energické náročnosti, ale zcela opomíjíš ostatní vstupy - materiály, lidskou práci, investice do vývoje atd. Tvoje vize by fungovaly v případě, že by ceny energií vyšplhaly někam na x-setnásobek dnešních cen, ale všechny ostatní vstupy by zůstaly na dnešní úrovni. To je ale ekonomický nesmysl.
XCHAOS --- 15:26:39 28.9.2011
GRENDAL: ale proč bys tady měl zrovna TY být ten, kdo klade otázky a poučuje ? proč si myslíš, že víš o konstrukci letadel víc, než já ? vystudoval si to, navrhl si už nějaké ?

jsi schopen přesně říct, že by na 300m "teleskopické" křídlo, určené pro lety rychlostí třeba max. do 300 km/h v různých výškách, byl potřeba nějaký materiál, který dnes nemáme k dispozici, nebo tak něco ? proč bych tady já měl být ten hloupý a ty ten chytrý ?

jako ano ... konkurencí jsem měl na mysli, že to dražší nebude. a menší letadla by při menších provozních nákladech mohla být efektivní na přímé lety mezi destinacemi, které se dnes vyplatí jen s přestupem. to by učinilo "spací" letadla konkurenční např. vůči extrémně nepohodlným letenkám typu region - zaoceánský spoj - region (s dvěma přestupy)
GRENDAL --- 15:24:52 28.9.2011
XCHAOS: konstrukci nechme byt, ozvi se za pul roku az si neco o konstrukci letadel zjistis (evidentne vis kulove)...

a cti poradne, zcela jasne jsem napsal ma to konkurovat letadlum pro stovky pasazeru
Kdo by tim tvym letadlem letal, pokud by to bylo drazsi, ze?
XCHAOS --- 15:07:58 28.9.2011
GRENDAL: tak o stovkách pasažérů jsem nemluvil... pouze o ekonomické rentabilitě ve srovnání s dnešními typy letadel, že jo.

každopádně nějak se vyhábáš otázce, jestli jsou ta 300m vysunovací křídla (při startu a přistání stažená na běžných třeba 60m rozpětí) nějak principiálně nemožná, nebo jak to tedy je.

nebo jinak: podle mě ve vyšší letové hladině musíš letět buď rychleji, nebo s větší plochou křídel. je tato moje úvaha taky zásadně chybná, nebo ne ?
GRENDAL --- 14:55:53 28.9.2011
XCHAOS: dam ti pul roku na to, aby sis trochu prostudoval konstrukce letadel a potom se me zeptej znovu, jestli si do te doby neodpovis sam.

Jen nezapomen, jak mas ve zvyku, ze to ma mit turbovrtulovy pohon a elektricky pohon napajeny z FV a ma to konkurovat letadlum pro stovky pasazeru, jejich zavazadel a nejake te tuny tuho nakladu.
XCHAOS --- 14:46:22 28.9.2011
GRENDAL: no ale právě, že vysunovací křídla to jistěj. co je na nich nemožnýho ?
GRENDAL --- 14:45:29 28.9.2011
XCHAOS:no to bud rad, 300m by byla poradna davka vody na muj mlyn. Ne ze by se to nedalo. Dalo by se to udelat. Jen ne tak, jak si to predstavujes...

a ano, ta letiste by se musela "krapatko" predelat...
XCHAOS --- 14:25:14 28.9.2011
GRENDAL: počkej... myslíš, že letadlo s rozpětím 300m principiálně postavit nejde... a nebo by jenom nedokázalo operovat z dnešních letišť ?
GRENDAL --- 12:45:35 28.9.2011
XCHAOS: jenze tohle se ti nikdo nesnazi vyvratit. To, co jsem ti vyvracel, bylo to vice nez stometrove hybridni letadlo s menitelnou geometrii, ktere by melo komercne nekoho prepravovat. A to jsme se hodne vzdalily tem tvym puvodnim 300 metrum.

Uz na zacatku jsem psal, ze lehla solarni letadla pro osobni potrebu nejsou v podstate zadny neresitelny problem, zvlast ne hybridni. A proc jsem asi tak prisel s velkym kridlem - kvuli mensi spotrebe.