Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Otužování
WENCA
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
RESOLUT --- 10:33:43 8.1.2019
Váš organismus se díky pravidelnému otužování zocelí, říká Miroslav Harant - Jihlavský deník
https://jihlavsky.denik.cz/...l?fbclid=IwAR1GEPFb6eKzQGN2meYmb_CHfk12T8XEnyAR-xdhchaIKJE_c_WTuHyI7FE
JAROUSH --- 8:34:26 7.1.2019
K4N3C:
ad 1/ Toho času bych se na začátku úplně striktně nedržel a určitě nešel přes vnitřní pocity - můžeš dát víc, můžeš dát míň, nelámal bych to přes koleno. Studená sprcha doma má cca 10 - 14°C, voda v zimě venku bude mít kolem 4 - 0°C - to je opravdu velký rozdíl. Nejhorší je prvotní "šok" když do vody vlezeš. To chvilku vydrž, rozdýchej a uklidni se, pak uvidíš. Ve studený budou nejhorší prsty - viz VDFLAT:
2/ souhlas SIVER: taky ych hned nesušil. Už jen tím že vylezeš - byť na mráz, ti bude celkem teplo. Rozhýbat - klidně i nějaké dřepy, kliky, proběhnout.
3/ pokud můžeš vyber si lokalitu blízko k domovu, abys mohl být relativně brzo doma v teple - pro všechny případy. I když jsem se ve vodě cítil v pohodě, vylezl, proběhl se v trenkách, tak se do mě občas třeba po půl hoďce dala hodně nepříjmená třesavka, že jsem byl rád za oheň doma v krbu, nebo teplou sprchu.
3x týdně venku je na začátku podle mě dost. Přeci jen je to na tělo dost nápor. Držel bych se 1x týdně aspoň měsíc a pak třeba přidávat. Otužování není sprint, je to spíš běh na dlouhou trať, tak není potřeba to na začátku přepálit ;-)
SIVER --- 20:48:38 4.1.2019
K4N3C: 1.je to jen v hlavě, nejel bych to na ego ted ne na čas dvě minuty bohatě stačí. Je důležité jen to přimout, být teď a tady a vědomě pomalu zhluboka dýchat.
2.já sám jedu podle wimhofa, takže se hned neoblékám vezmu si jen trenky a chvíli cvičím v postoji jezdce s rukama různé pohyby,údery atd... Za pár minut se usuším a obléknu.
3.Mít sebou pro jistotu něco teplého k pití a zbytečně to nehrotit, ze začátku stačí 1x-3x týdně ven.

Držím palce :-)
K4N3C --- 19:48:51 4.1.2019
Ahoj, mám dotaz - pravidelně (každý den, resp. po každém sprchování) se otužuju ve sprše, kolem 2 minut úplně studené vody. Tuto zimu bych rád poprvé ven, ale chtěl bych si nejdřív ujasnit pár věcí:
1) jsou nejaké zásadní rozdíly tím, že jenve vodě naráz celé tělo?
2) jak s výstupem z vody - hned usušit o oblékat? Nějaké pauzy? Horký nápoj ano/ne?
3) jakékoliv další tipy na začátek?

Samozřejmě nepůjdu sám a budu s sebou mít někoho, kdo by mě případně zvládl vytáhnout. Díky za rady!
JAROUSH --- 13:52:01 29.12.2018
VDFLAT: Trénuj prsty (resp. celé ruce a nohy) zvlášť a častěji. Klidně večer na gauči do kýble s ledovou vodou apod.
VDFLAT --- 10:45:57 29.12.2018
Jak řešíte tuhnoucí prsty na nohou? I když se dokážu ve vodě uvolnit a chlad si užít, tak na tohle jsem ještě nepřišel.
JAROUSH --- 11:37:27 25.10.2018
Nemát někdo tip, jak udržet díru v ledu bez neustálého zamrzání (samozřejěm venku v mrazu)? Případně jak jinak relativně jednoduše tu díru obnovit, než ji po pár dnech vysekat v podstatě od nuly?
(bude v nadzemním bazénu, takže nehrozí, že by se tam propadl bruslař)
SIVER --- 23:08:01 25.4.2018
NOZIMED: ne ne , je to v pohodě. poslouchej tělo mrkni třeba na wimhofa... lezou i doledové vody, já chodil i v minus deseti do puli tela, vse je to o nastaveni hlavy hlavne
NOZIMED --- 9:41:35 24.4.2018
ahoj. som tu novy a mam (dufam, ze nie hlupu) otazku:
ako je to so studenou sprchou po sporte? priklad: rano dobehnem do prace (10km) a cca po 10 minutach si davam sprchu, nehrozi, ze ak si budem davat studenu sprchu riskujem tym nachladnutie?
dik za odpovede a nazory