Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Dorn - desková hra
ALISTAIR
[http://www.dorn.cz/forum/templates/AdInfinitum/images/top_image.jpg]
  AUTOŘI
Kerwil - Jan Daněk
Muflon - Jiří Daněk
Stryx - Jan Dřevíkovský
Amarath - Filip Kozák
Alistair - Jan Kozák
Zorkal - Kryštof Kozák

Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
 

Oficialni Stranky

 
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
ZORKAL --- 11:59:22 29.3.2011
Konečně čas pro tvorbu Dorn povídek!

Ahoj, myslím, že jsme se nikdy nepodtkali, ale odkázal mě na tebe Zelgaris. Spolu se Zbyňkem Holubem z Asterionu (který dělám i já) a Karlem Černínem z Tarie jsme letos vydali povídkový sborník Hry s příběhem - obsahuje příběhy z různých RPG světů (Taria, Asterion, Střepy snů, Unknown Armies, Příběhy Impéria...) a na příští rok plánujeme sborník další - tématicky zaměřený na válečníky, boje, války, rytíře, gladiátory, atd. Vydavatelem je Jiří Reiter a jeho Mytago.
Proto se obracím na tebe - rádi bychom sborník rozšířili i o jiné než RPG světy, a Dorn je takový ideální mix RPG a deskovky. Kdyby kdokoliv z vašeho týmu měl zájem napsat válečnický příběh (nebo dva), budeme moc rádi (třeba něco o Zorkalovi? nebo o některé z postav z doby předtím, než se vypravila do Dornu?).
Ozvi se mi prosím kdyžtak na cenis@seznam.cz (na NYX moc nechodim), jestli by byl zajem.
KERWIL --- 3:01:59 25.2.2011
FORFUN: Jojo, osobne se take domnivam, ze Deirdre je trumf, ktery hraci ze zacatku nemusi hned odhalit, ale zakomponovana do takticky zvolene skupinky hrdinu je k nezaplaceni i kdyz sama se muze zdat trochu neschopna :)
FORFUN --- 19:19:36 15.2.2011
???: Jak říká Zorkal, Strix není jediná nabušená postava a než se dostane na třetí lvl, tak mi dokonce přijde jedna ze zlabších. Kdykoli jsme se Strixem hráli, tak nepostoupil tak daleko. vStačí nastavit past tak, aby mohl útočit pouze ve dne do čehož se hrdina většinou nehrne a pokud ano, tak není problém těžit z něj kapky. Jinak nejsilnější postava mi pořád připadá Eleanor (na třetím 7 pohyb + 5teleport, dva útoky, propichování=parádička) A z nových hrdinů jsem si oblíbil Deidru (hodně mazanej booster:)
ZORKAL --- 15:01:50 15.2.2011
???: Zpočátku je ale Strix dost zranitelný (podobně jako Almanor), takže za něj P.D. může získat snadno krev. Jestli je takto nebezpečný, tak si musí P.D. dávat dobrý pozor, aby se jen tak nevyleveloval. Na třetí úrovni je i pár dalších hrdinů dost fatálních (Kaerdrak, Almanor, Eleanor, Vargen...).
??? --- 13:54:11 15.2.2011
MUFLON: Nu, jediný, kdo v té hře postoupil na třetí level byl Strix, který poté sebral tři z artefaktů a pro zbylé dva zmiňované si odběhl už "jen tak ze sportu". Zbytek grupy jej nechal vyexpit na svůj úkor a pak slavně umřel, protože splnil svojí úlohu. A Zorkal ještě v téhle fázi žádnou závažnější chybu neudělal - respektive neměl jak se bránit.

To, co se snažím naznačit je, že když už Strix na ten třetí level dojde, Je téměř rozhodnuto, jak v případě hry za Kostěje (kde stačí proběhnout k vejci a jednou do něj třísknout) tak za Zorkala, kterého Strix prostě umlátí - pokud je plně vybaven - za jedno kolo, kterého snadno dožene, pokud se Zorkal snaží někam schovat nebo se někde vyléčit, a kterému snadno ruší snahu o tři kola plné rituální místnosti (artefakt hole střílející fireball). Ke konci hry už jsme se jak hráči, tak Zorkal probírali pravidly a hledali způsob jak Strixe zastavit, a nějak jsme nepřišli na žádný :o)

Asi to bude chtít dát těch her se Strixem víc...po rozšíření je variabilita jednotlivých partií obrovská a tohle byla patrně krajní situace. Jen mne zarazilo, jak hladce jsem vyhrál.
MUFLON --- 13:30:15 15.2.2011
???: Hezký report na který můžu reagovat pouze jedinou odpovědí a to, že pokud nechá Zorkal postavy postoupit na třetí level a sebrat 5 artefaktů, tak si nezaslouží vyhrát.:)

Že je Strix příliš silný slýcháváme od hráčů docela často, ale věř mi, že my jsme hráli se Strixem i bez něj opravdu hodně her a já osobně považuji Strixe spíše za slabší postavu.
??? --- 12:11:51 14.2.2011
Minireport

Dorazilo rozšíření, a po několika hrách za kostěje jsme usoudili, že kombinací není nikdy dost a vyzkoušeli sestavu Zorkal vs Mannad, Zohra, Deirdre a Strix. Hráči vsadili na rychlost, Zorkal na taktiku a za pomoci úkolů a rituálu se mu podařilo zdvojnásobit armádu, když k němu hráči dorazili, a téměř zaplnit rituální místnost. Následně vyřídil supportery a Zohru. V tu chvíli už vypadal neporazitelně. Jenže v ten moment postoupil Strix na třetí level a vyšlo najevo, že se nedá (téměř) zastavit. S 5 ze 6 artefaktů, které mu přidávaly neskutečné bonusy ve dne a jeho schopnostmi v noci prostě postupně sám nejenže vymlátil polovinu rituální místnosti, ale i Zorkala samotného (taktéž na třetím). A přestože jsme udělali já za Strixe a pán Dornu za Zorkala několik chyb, shodli jsme se na tom, že Strix je naprosto zbytečně přešlapaná postava, znamenající v 85% vítězství hráčů. Jediný způsob, jakým lze vyhrát za bubáka je zaplnit rituální místnost na tři kola, což Strix vystřílí fireballem, má probíhání, vykreje dva útoky (se dřevěným štítem tři) s pokladem prudkého jedu v noci a s bardkou v zádech šest útoků za dvě lebky na kolo, v noci se kompletně zregeneruje, má pohyb 12 stejně jako upír! O respawnu nemluvě. Zavalit nejde, zával rozstříská za jedno kolo. Jediná možnost je zaplnit rituální místnost+4 pole všech chodeb do ní vedoucí, což je dvojnásob těžké, nebt Strix zpravidla likviduje nestvůry rychleji než přibývají, a to i když Zorkal vytváří totemy.

Rozhodli jsme se nechat tuhle postavu pro nějakou z našich něžných poloviček, protože když už se slečny pustí po třech hodinách studování pravidel do deskové hry a postava jim rovnou na začátku exne, končí to studenou večeří a mrzutostmi :o) Zde bych viděl jediný možný využitelný potenciál Strixe.

Podstatně zajímavější charaktery jsou bardka Deirdre a psyonik Mannad. Původní hra obsahovala pouze jednoho supportera a to byl Gor, který se u nás velké oblibě netěšil (nemožnost útoku, krevní banka pro Zorkala). Deirdre, která již na prvním levelu přidává útok/kouzlo navíc je podstatně využitelnější. Mannad pak nejednou zvrátil průběh celé bitvy, taktika získává zcela nový rozměr.
MUFLON --- 13:49:27 24.1.2011
Ano, je to tak, že je to slotově a platí to do konce hry. No a výkřik do tmy samozřejmě moc potěšil. :)
TRUMPETKA --- 9:12:55 24.1.2011
???: ja bych to bral jako slotovy zivot, jelikoz herove nejsou v "normalnim" poctu...nebo jeden z hracu za hery muze ovladat 2 hery
??? --- 20:28:12 22.1.2011
Otázka....pokud se hraje se čtyřmi hrdiny, pravidlo přihraje hráčům do začátku o jeden život navíc. Je tento život "slot", tzn do konce hry má hráč možnost vlastnit o jednu kapku krve více nežli určují pravidla, nebo jakmile o tento jeden "slotovaný" život přijde, hra se nadále normálně odvíjí a hráči již operují s normálním počtem životů určených hrací kartou?