Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
HRY » rpg » larp
Jediná cesta - záblesk demokracie?
PETRIUS
Vím, že některým z vás možná poskočilo srdce, když uviděli, že se tady něco začíná dít, nicméně další Jediná cesta to bohužel nebude. Otevírám tenhle klub za účelem otevřené diskuse na téma

"Kde by mohli Tári a Petrius slavit narozky??"

v naději, že třeba někdo přijde s něčím co nás zaujme.

Nechceme tíhle svinit Chrudoše takže tak. Také předem prosím všechny autory návrhů, aby ve výsledku nebyli nešťastní když jejich návrh nevyhraje. Nicméně může se stát, že některé lišky podšité těchto návrhů využijí k jiným účelům.... :-)



Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
PETRIUS --- 0:49:47 15.8.2006
Kdo si je už jistý svojí rolí na Jediné cestě (neberu to jako závaznou přihlášku ale jako vyjádření "Když pojedu tak určitě za postavu XY") velice mi usnadní formování příběhu a legend, tím že mi jí prozradí. Někteří lidé počítají s tím že budou pokračovat ve svých postavách. Několik dalších postav zase budu potřebovat obsadit...

Během několika dnů nejspíše dojde k nějakému konkurzu. Už teď můžu předem říct že mám velký zájem o jednotky a skupiny...
PETRIUS --- 21:33:15 14.8.2006
BAGHEERA: doufal jsem že vysvětlující věty v závorce postačí. Ale zřejmě ne...

"Jistě nemusím připomínat, že natrhnout slezinu sušinkovi je mnohem jednodušší než kaskadérovi - tzv. musím mu vzít míň životů, aby se dostal do stejně vážného stavu jako kaskadér s natrženou slezinou." - tohle jsem nějak nepochopil, respektive nevím proč mluvíš o tom, co už tam je...

Vyšší počet životů v podstatě udává to, že postava vydrží o něco více a hlavně, že jde mnohem více do extrému co se týče ignorování svých zranění.
--> Když nějakému sušinkovi dám slabší ránu do ramene, on se hned složí a vlivem krvácení nakonec umře je to asi jasné.
Naopak tu pak ale máme maníka, který něco snese, dostane ran nepočítaně a teprve po poškození, které by neustál ani nosorožec se zhroutí na zem a je mimo. Už jenom logikou "Více ran = více krve" ty vyjde že by měl umřít mnohem rychleji. A to neberu v úvaha jaká zranění že to inkasoval...

ZKRÁTKA: tohle moje logika, tekhle to chci a takhle to bude pokud nepřejdu na šatrh. Také nezapomínejte že tohle jsou obecná pravidla a neříkají nic o nástavbových dovednostech (více, životů, delší umírání, apod...)

AD Dorážení - mě osobně je dorážení ze svého statutu odporné. Hráči dorážejí kde můžou ikdyž nemusí. Sekají si halvy, pálí těla svých nepřátel. Většinu postav y tohle nenapadlo a ani by to dělat nemusely. Ovšem díky pravidlům o "agóniích" a podobných věcech je dorážení skoro nutnost.

Jak z toho ven nevím. Nicméně téměř jsem zrušil oživivání mrtvých a dost zvažuju zrušení pomoci umírajícím. Pak by třeba žádné "dorážení" nebylo potřeba (mohl bych ještě zavést nadmrné poškození a kritické zásahy, ale to se pořád oddaluju Roleplayingu a jednoduchosti :-/ )

BAGHEERA: k tvému konkrétnímu příkladu: je tu i druhý pohled - prý jsi dostal ran nepočitatelně, že bys měl být na místě mrtvý. Tedy dorážení byla spíše taková administrativní věc... Nevím nebyl jsem u toho a neposoudím to. J
e možné, že skupinka železářů hrála podle svých zkušností a logiky a ty zase podle pravidel = obě strany jsou přesvědčené že mají pravdu

Možná je tohle další argument por zrušení pravidel. Možná bych měl oprvadu sebrat veškerou odvahu a pokusit se začít vás vychovávat ke hraní a myšlení o hraní než k počítání...
BAGHEERA --- 16:48:44 14.8.2006
???: Bereš mi písmena z klávesnice :o)
Status dorážení by skutečně chtěl nějak popsat. Sám jsem zažil souboj, ve kterém mi po mém ohlášení bezvědomí, seknul útočník do nohy a řekl, "Dorážím tě". Mělo by to rozhodně chvíli trvat, raději 30s než 10s. A mělo by to být dáno jasně najevo okolí.
BAGHEERA --- 16:43:55 14.8.2006
Nelíbí se mi, aby silné postavy umírali rychleji. Proč ta diskrimanace? S realitou to nemá nic společného. Když natrhnu slezinu sušinkovi, umře za 3hodiny. Když ji natrhnu svalnatému kaskadérovi, umře za 3hodiny. Jistě nemusím připomínat, že natrhnout slezinu sušinkovi je mnohem jednodušší než kaskadérovi - tzv. musím mu vzít míň životů, aby se dostal do stejně vážného stavu jako kaskadér s natrženou slezinou. Navíc, životově slabé postavy mají jiné výhody oproti životově silným, proč jim tedy dávat tuto výhodu. Mimochodem dost silnou, když se snažíš raněného dopravit k ošetření. Za sebe říkám, že jsem pro 10min bezvědomí pro všechny s možností spec. zkracovat či prodlužovat.
??? --- 16:37:57 14.8.2006
Zajimavy je efekt 'dorazeni'. Pokud mam cas, je to samozrejme trivialni. Pokud se takove dorazeni deje ve spechu/pod vlivem adrenalinu, dochazi k excesum jako lehke tuknuti + zvolani 'probodavam srdce' ci 'sekam hlavu' - cinosti to pomerne problematicke pro nezkuseneho. Nechces dodat (nerealisticke), ale jednoduche pravidlo, ze dorazeni umirajiciho trva vzdy nejakou dobu (10s) krom vyjimecnych schopnosti?
PETRIUS --- 11:30:30 14.8.2006
Tohle je odstavec týkající se životů a boje, který už by měl být definitivní...
ALDARION --- 10:15:10 14.8.2006
PETRIUS: Jedina poznamka: Z platu svleknu bezvladneho opilce za nejakych pet minut, klinicky testovano. Krouzkovka je vetsi orisek, ale kdyz by mi nezalezelo na vlasech... ;))

Jinak ale nechapu - tohle ma byt verze PRED tou zmenou, nebo zacatek verze po ni?
PETRIUS --- 19:08:42 13.8.2006
Takhel vypadá nejspíše finální verze původních pravidel. Především jsem odstranil "čtverce" kterým nikdo nerozumněl...

Zdraví postavy

Každá postava má tři životy, jejichž počet se dá zvyšovat (trvale i dočasně) až do deseti (nikoliv léčením!). Tato maxiální mez se dá překročit pouze za dosti speciálních podmínek (lektvary, magie těla a směr „Tělo“ max do 15-ti, jinak už to není člověk)

Pokud jsou postavě ubrány životy na nulu nebo níž, umírá.
* Postava. která má základ do pěti životů, umírá deset minut (míň vydrží, ale zase to nebývá tak zlé – umírá delší dobu)
* Postava, která má v základu více jak pět životů, umírá pět minut (více vydrží, ale její poranění už jsou pak dosti vážná – umírá rychle)
* Při opravdu nadměrném poškození těla postavy, je mrtvá ihned. Napkříklad pokud jí rozmázne tunový blok kamene, nebo když přijde o hlavu, je zpálena na popel, roztrhána na kusy apod…
Doba umírání se dá prodlužovat (max do 15ti), zkracovat (přitěžování postavě) i ukončovat (doražením nebo naopak oživením)

Mrtvá postava je mrtvá. Oživit jí už žádný přirozeným způsobem nejde. Ikdyž se najde někdo, kdo by to dokázal, bude se zatraceně rozmýšlet jestli bude danou osobu oživovat. Je možné zachránit ještě umírající postavu (musíte na to mít ale dovednost). Pokud někoho krocnete ve městě a nedoděláte ho, je dost pravděpodobné, že se najde někdo kdo dokáže stav umírajícího stabilizovat…

Při zběžném ohledání kdokoliv pozná, že je postava v bezvědomí, ochromená nebo mrtvá nebo teprve umírá (hráč musí říct co s ním je). Mrtvé, umírající, omráčené nebo bezvědomé postavy je možno dorazit, znásilnit, přemístit, naporcovat, prostě cokoliv co vás zamane (dejte si ale pozor na dodržování zákona…)
Takovou postavu můžete samozřejmě i okrást o vše s výjimkou těžké zbroje (z té postavu jen tak nevyvlíknete…) a předmětů, které má nějak speciálně schované. Pokud postavu prohledáváte, je potřeba to pořádně zahrát. Pokud má postava například v rukávu srolovaný dopis a prohledávající mu jenom párkrát poklepá tělo a zbytek vynechá, dovoluji hráči prohledávané postavy tento dopis zatajit. (prostě to prohledávání neflákejte a je hotovo!)
ZAPPO --- 19:04:02 13.8.2006
Petrie, spis mozna kdybys mel nejake konkretni vize(aspon v nastinu), jak bys chtel takovy soubojovy system realizovat a nahodil je, tak by se nad nimi dalo lip mluvit.
Teze "mam zkusit udelat novy a lepsi soubojovy system" je prilis obecna...
PETRIUS --- 19:01:38 13.8.2006
Mno že bych byl nějak rozhodnutej to se říct nedá :-(