Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
MOC PEKNY KRAVINY TEDA - contemporary art je jako free techno párty zakončená snídaní u McDonald's
QUITE
záhlaví!
nyx ->
[nová média] [cz/sk umělecká scéna] [sound art] [moderní a současné umění] [KONCEPTUÁLNÍ UMĚNÍ a fotografie] [Game culture, art and studies & ludology... a tak] [AVU] [FUD] [TUMBLR BLOGS]


Dobří umělci kopírují, výborní kradou. - Pablo Picasso

Všichni umělci jsou stejní. Sní o tom, že udělají něco více společenského, více kolaborativního a více opravdového, než je umění. - Dan Graham

There is no such thing as silence. Something is always happening that makes a sound. - John Cage

Nové formy v umění se vytvářejí kanonizací periferních forem. - Viktor Šklovskij

"It is better to do nothing than to contribute to the invention of formal ways of rendering visible that which Empire already recognizes as existent." - Alain Badiou

„Připijte si na mě, na mé zdraví, víte, že já už pít nemohu.“ - Pablo Picasso

"Jestliže umění má mít nějakou váhu, jsou dvě možnosti: buďto se rámec otevře úplně novým sférám, disciplínám, kontextům, nebo se umění bude dít mimo umělecký kontext." - Michael Bielický

When things go wrong, don't go with them. - Elvis Presley


blogs/mags/...

we-make-money-not-art
information aesthetics
rhizome
sex and blogs
vvork
e-flux
generator.x
walker blogs
artificialeyes.tv reBlog
woostercollective
pixelsumo.com
The Flog.
Art Fag City
artdaily.com
Networked_Music_Review
artycok TV
rebelart.net
artservis .)
guardian.co.uk/artanddesign
Nezapomenout Reader

del.icio.us ->

/regine
/infosthetics
chcete mít normální záhlaví? používejte mimo skin ;]
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
PALO_FABUS --- 16:26:43 28.3.2010
PALO_FABUS: pardon, získala (acquire), nic ji to nestálo
THRAWN --- 16:00:42 28.3.2010
[http://www.laurinapaperina.com/works/how%20to%20kill/draw/10.jpg]
"Joseph Beuys eaten by wolf" - spray, acrylic, pen on paper - 18x18 cm - 2006

[http://www.laurinapaperina.com/works/how%20to%20kill/draw/07.jpg]
"Cattelan does not surf" - spray, acrylic, pen on paper - 25x35 cm - 2006

http://www.laurinapaperina.com/projects.htm projekt how to kill artist :)
KUBA687 --- 15:14:15 27.3.2010
Protože žijeme v informačním věku a naše těla potřebují vedle cukrů, bílkovin, deodorantů a toaletního papíru i technické obrazy, je v každém supermarketu také kout s videoartem. Skulptura němých obrazovek, často pokrývající celý jeden roh haly kompozicí televizních vysílání, ploch všech úhlopříček, které se vypráví, aniž by měly potřebu být sledovány. Kompozice by to mohly být velmi pestré, nicméně častěji vysílají všechny části sochy stejné obrazy, neboť prodavači asi nevědí, že jde o videoart nebo co. Používat jako materiál videoartu televizní záběry je celkem běžné, jiné je, že tyto instalace nemají žádného autora, nikomu nesejde na tom, jakou vytvářejí kompozici, je to umělecké dílo, které se nechá postavit samo a pro sebe. Jediné, co rozhoduje o vzájemných relacích obrazovek, je statika, kterou nikdo nepočítá, jen se zkouší, jestli se to nekýve, aby to náhodou na někoho nespadlo. Umělecké dílo, které nechce nikoho zasáhnout. Ani o obsahovou náplň se nikdo nestará; je zcela ponechána na televizích. Umělecké dílo, které nepotřebuje být prodáno ani vystaveno v galerii ani necítí nutnost najmout si teoretika, který by jej vysvětlil. Nejen beze jména, ale i bez statusu uměleckého díla. Zní to svévolně, ale již před mnoha lety byla jedna modrá planeta dole v rohu signována jedním konceptuálním umělcem, jehož jméno si nepamatuji, což je signifikantní. Přehlídky moderního umění jsou místa plná divných objektů, mezi nimiž sem tam narazíte na videoart - v supermarketu se z hlediska teorie aparátu neděje nic jiného, vypravujete se mezi věcmi, které jsou k ničemu, samoúčelné nebo na jedno použití (jako akční umění třeba), někde se na chvilku zahledíte, jinde vám první pohled řekne, že z tohoto oddělení nic nepotřebujete.

Jednou jsem ve vlaku na reklamním panelu četl: Nad projektem ,,Každý z nás je umělec" převzalo záštitu Ministerstvo kultury ČR a primátoři zúčastněných měst.

Videoart se od kinematografie nebo televize liší zejména tím, že jeho dispozitiv není sedící, nýbrž chodící - místní vidění, aby vidělo, se nemusí zastavit, ale naopak má svým pohybem měnit perspektivy svého okolí, můžete přijít přímo k plátnu a vidět jednotlivé body obrazu, můžete si sednout za televizi a sledovat videoart tak, že se budete dívat na odvrácenou stranu obrazovky, často se ještě před koncem odchází někam jinam, většina děl ostatně nemá žádný začátek ani konec. Projít kolem filmu zní nepřirozeně, zatímco projít kolem videoartu je celkem běžnou zkušeností. Koutkem oka zahlédnete ve dvaceti televizích naráz reklamu připomínající, co nesmíte zapomenout koupit, takže - stále v rámci videoartového dispozitivu - bloudíte mezi regály a hledáte nepostradatelnou tatarku. Kinematografická projekce, na níž lze reagovat bezprostředním činem. Supermarket vůbec není na nakupování, ale na potkávání věcí, o jejichž existenci jste neměli zdání, natož abyste je potřebovali, na bezúčelné procházení se prosperující a přesto ztracenou krajinou, na vypravování se mezi popsanými plochami proudu hmoty a energie, na čtení kompozic výrobků, nakupovaní očima, ochutnávání pohledem, na trávení svého času v rozpuštěném aparátu jednoho konceptuálního videoartu, na bavení se v rozpustilém diegetickém světě plném nabídek, aefektů a divností, na dialog s věcmi a zákazníky nacházejícími se v chuťovém paradigmatu.

Deteritorializujte si svůj supermarket v proudu okolního zářivkovitého světla, vyrobte si svou vlastní konzumní krajinu, udělejte si k vánocům radost, jděte na Štědrý den místo do lesa tam, do hypermarketu jedině na výlet, dejte si jako dárek stávání-seobrazem, rozpouštění se v efemérních kompozicích, tlačení se nervózním davem. Buďte jiní, neděste se fronty před pokladnami, vždycky je nějaká kasa pro nula položek, zavřená a zároveň připravená vám vyhovět. Nezapomínejte, anebo zapomeňte, že se neprocházíte pouze mezi plastickými regály videoartu, ale také jste pod dohledem jakéhosi dohlížitele sídlícího v kanceláři kdesi v suterénu, jemuž se vypravujete z obrazovky do obrazovky. Budete-li brouzdat dostatečně dlouho, jistě si vás všimne, a jelikož je v práci, a tudíž se nudí, dopřejte hezký den i jemu, ať může doma říct, že dneska něco zažil. To jídlo všude kolem čeká jen na vás, chce být použito a do každé mezery lze skrýt jeden prázdný obal od sušenek. Zapněte si vynalézavost. 77: Musíme štěpit věci, rozlamovat je. Viditelnosti nejsou formami objektů, ani takovými formami, které by se ukazovaly tam, kde se navzájem dotýkají světlo a věci, nýbrž jsou to formy světlosti, které jsou tvořeny světlem samým. Podle Foucaulta jsou výrobky jen kompozice světla. Přepínejte je pohledem, v umění je možné všechno. Dopřejte těm na jedno použití nečekané dobrodružství. Bezúčelná procházka se může změnit na akční film, jehož se stanete hlavní postavou, až vás budou pronásledovat, vzpomeňte, že hrdinové se vyžívají v rozbitelnosti, anebo, nechcete-li krást, naplánujte si ve svém nákupním centru váš letošní ročník přespolního orientačního běhu. Každou pokladní lze přeskočit, a jestliže vás dopadne fotobuňka, tvrďte, že jste performativní umělec. Anebo si napište manifest, na obsahu nezáleží, jde o ten manifest a buďte anarchistou.


Jan Kršňák, Dehumanizace myšlení
http://www.scribd.com/doc/11308165/Dehumanizace-mysleni
QUITE --- 13:25:08 26.3.2010
Pode Bal vystavuje soudce z politických procesů
http://aktualne.centrum.cz/kultura/umeni/clanek.phtml?id=664257

Pokračování své úspěšné výstavy Malík Urvi (čti Malý kurvy) připravila v pražském Centru současného umění DOX skupina Pode Bal. Až do 17. května zde vystavuje 31 portrétů soudců a státních zástupců, kteří se podle zjištění skupiny angažovali v politických procesech minulého režimu. Jde o stále aktivní zaměstnance české justice.
QUITE --- 12:55:48 24.3.2010
Mladí architekti provedli Nové scéně kosmický facelift
http://aktualne.centrum.cz/kultura/umeni/clanek.phtml?id=664078