Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
On-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
CYBERWOLF
Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
CYBERWOLF --- 10:23:32 31.12.2010
heh, tak tady jeden javascriptik :)

Online Line of Sight Checker for Descent: Journeys in the Dark
http://www.descentinthedark.com/_l_/line_of_sight_checker.php
CYBERWOLF --- 10:17:28 31.12.2010
obavam se, ze php a js nenajdes nic, ale obecne bych hledal line of sight (LOS).

Otazka je, jak moc verne to chces mit a jak moc daleko ma byt videt. Pokud ti staci, rekneme, 7x7 policek, pak celkem neni problem to pocitat v realnem case, na vetsi vzdalenosti uz bych se toho asi bal. Nejakou dobu zpatky jsem resil pohyb po mape (rovne a uhlopricne) pomoci A* a uz par desitek kroku se pocitalo osklive dlouho (tj. neslo by pouzit v realnem case).

Ale zpet k viditelnosti. Rekneme ze mame nasledujici situaci:
X - nepruchodene
O - pruchodne
F - figurka
? - neviditelne
 X X X X O O O
X X X X O O O
F O O O O O O
X X X X O O O
X X X X O O O
X X X X O O O
X X X X X X X 
Idealni by bylo modelovat viditelnost od pozice figurky pod uhlem, ktery jse z obou stran omezeny, coz ovsem asi nebude sranda. vysledek by pak mel vypadat asi takhle:
 ? ? ? ? ? ? ?
X X X X ? ? O
F O O O O O O
X X X X ? ? O
? ? ? ? ? ? ?
? ? ? ? ? ? ?
? ? ? ? ? ? ? 
Jednodussi varianta je sirit viditelnost nejak trivialne a ne zcela presne. Treba 4 smery od F, pricemz se vzdy posuneme o jedno policko danym smerem, zkusime jestli je to na jeden i druhe strane pruchodne a pokud ano, tak se posunujeme i z techto policek. Vysledek by mel vypadat takhle:
 ? ? ? ? ? O O
X X X X O O O
F O O O O O O
X X X X O O O
? ? ? ? ? O O
? ? ? ? ? ? O
? ? ? ? ? ? ? 


Prvni varianta je spis matematicky problem (a zkusil bych se na reseni optat matematiku), druha varianta je celkem jednoducha iterace.

(mimochodem, treba je treba jedna z tech obecnych veci, na ktere by mohl byt ten snipet repository, o kterem jsem mluvil :) )
??? --- 7:55:57 31.12.2010
YAWGMOTH:
Proto jsem tak vahave reagoval :)
predstavoval jsem si zakladni primitivni bludiste bez mistonosti ale jen cesty. ale i tam muze vzniknout zadrhel verim...
YAWGMOTH --- 1:36:53 31.12.2010
???: ona ta viditelnost neni úplně triviální, když máš místnost 5x5, stojíš v rohu, tak protější roh po úhlopříčce vidíš .. ale už ne pokud to není místnost ale kruhová cesta třeba (tj z našeho pohledu místnost se zdí uprostřed). Úkol je zobrazit vše co je v "line of sight". Tedy je možné to udělat jako procházení grafem a pro každé políčko ještě zkoumat jestli na spojnici s počátkem není zeď. S tím jdou určitě vymýšlet zajímavé optimalizace :)
??? --- 23:08:14 30.12.2010
TOMAS3333:
mozna si to predstavuji jak hurvinek valku ale co ti brani mit pole

OOXOO
OXXOO
OXOOX
OXXXX

Kde cesta je reprezentovana pomoci X. Pak jen zjistujes zda v linearnim smeru dane policko vidis ci ne (pruchodem s inkrementaci X nebo Y souradnice) a stejne tak resis i moznost chozeni.

Nebo na toto se neptas?
TOMAS3333 --- 22:57:41 30.12.2010
???: aj aj + to svetlo by ma zaujimalo jak sa riesi, na generovanie bludiska/mapy by som mozno prisiel aj sam, ale chcem si o tom radsej nieco precitat, keby sa naslo
??? --- 21:41:04 30.12.2010
TOMAS3333:
jde ti i o generovani nebo jen o půohyb a jak a cim to mit reprezentovane?
TOMAS3333 --- 18:28:49 30.12.2010
TENCOKACISTROMY: pathfinding nie je to co hladam, skor nejake tutorialy ako mapy "postavit" a ako urobit pohyb "hraca"
TENCOKACISTROMY --- 17:47:18 30.12.2010
TOMAS3333: hledej PathFinding. Nejznamejsi je myslim A* (A-Star) algoritmus.
TOMAS3333 --- 17:31:24 30.12.2010
neviete o nejakom tutorialy na 2D mapu (konkretne bludisko), pohyb v nej a svetlo? (aby nebolo vidno za rohy apod.) php + javascript idealne, neviem pod cim a kde hladat