Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
On-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
CYBERWOLF
Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
CYBERWOLF --- 17:40:34 30.9.2010
Nicmene...kdyz si s tim ted trochu hraju, dospel jsem nakonec k zaveru, ze lepsi bude skript rozdelit na textouvou a funkcni cast. To znamena, ze bude funkcni cast, ktera bude provadet oparace a ukladat vysledky do promennych, se kterymi se pak bude pracovat v textu.

Na zapis skriptu by se potom celkem rozume dalo udelat neco jako jsem zminoval
CYBERWOLF a na vkladani do textu by se dal pouzit editor jako http://markitup.jaysalvat.com/examples/wiki/

Ale to zatim docela dost predbiham udalostem :)
CYBERWOLF --- 17:31:02 30.9.2010
Jasne, taky nepocitam s tim, ze hra, ktera je hybrid gamebooku a Stinu nad Rivou, byla pro kdovi jak sirokou cilovku (jako FarmVille). Ono na to, aby se to dalo hrat, cloveku bude stacit precist (a ani to ne uplne nezbytne) a kliknout na jednu z moznosti pod textem, tohle ma slouzit k tomu, aby lidi mohli hru sami rozsirovat a pokud to ma byt trochu mocnejsi, tak UI na jedno kliknuti proste neudelam :)

Muj ideal je neco jako triggery ve WarCraftu 3, ktere byly dostatecne mocne na to, aby se se hrou dalo udelat prakticky cokoliv a soucasne dostatecne srozumitelne, aby to pochopil dostatek lidi na to, aby chrlili jednu custom mapu za druhou.

Pro predstavu, to vypada takto:
[http://www.freewebs.com/mazetutorials/TriggerEditorPic.jpg]
Vsechno se da naklikat ze seznamu a je to vubec dost user friendly.

A ve skutecnosti je to skript v jakesi java-odvozenini a a mazaci pracuji s tim, protoze je to jeste mocnejsi.
ETHAN --- 15:07:56 30.9.2010
CYBERWOLF: Neprogramátor se ti z toho zblázní. Pokud to nepůjde naklikat a nebude to dávat smysl člověku, který v životě neviděl vývojový diagram, tak to je UI akorát tak pro linuxáky :o) Hry typu farmville a podobně hraje třeba moje máma nebo přítelkyně a mohu tě ujistit, že tohle je nad jejich schopnosti, respektive nad jejich ochotu se to naučit. Raději si zahrají něco jiného.

Nemyslím to zle, ale pokud je cílem nalákat co nejvíce lidí, tak UI musí být intuitivní a "lidské". Jeden můj kamarád měl kdysi mánii, kdy chtěl, aby články lidé psali přímo v DocBooku. Lidé, kteří sotva zvládli ovládat prohlížeč. Moc se to nechytlo. Naopak dobré UI je třeba vkládání odkazů na Facebooku. Přijde moje máma, Vloží tu adresu, co vidí nahoře na stránce, která se jí líbí do toho políčka na facebooku a najednou kouzlo - odkaz je krásný, často i s obrázkem a titulkem a to všechno pomocí magie ;o)
CYBERWOLF --- 11:53:47 28.9.2010
TENCOKACISTROMY: jako rejpani to neberu, naopak tyto podnety vitam :)

Je to fakt nahodne - pokud je nejhorsich vic, vyberou se vsechny a z nich se nahodne vybere jedna (pokdu bych chtel ovlivnit vic postav, tak na to mam vymyslenou metodu each(), ktera proveden danou operaci na kazde postave odpovidajici podmince)

Co se tyka vymysleni kola a pekne API - v podstate to, o co se tu pokousim je "pekny" API, jen z bezpecnostnich duvodu nechci, aby to byl zapis v nejakem jazyce, ktery browser nebo server interpretuje (a proto jsem si vymyslel tuhle teckovou notaci a parser, ktery z "Party.getWorst(OB).dropItem(handr)" udela "$Party->getWorst('OB')->dropItem('handr')" a zarve kdyz se mu nekdo pokusi nacpat neco nepatricneho)
TENCOKACISTROMY --- 11:30:09 28.9.2010
CYBERWOLF: To jako fakt "nahodne" :)? A nebo "prvni co mi prijde pod ruku"? Tenhle zpusob rozdelovani je dost osemetnej, lehce se pak stane to ne nejakej hrac schyta vickrat za sebou, a bude mu pripadat, ze to je nespravedlivy.

1) Mas bezny znaky na cesky klavesnici, ktery zvladne kazdej (cti: kazdej, kdo ma ambice se hrabat ve skriptech) - uvozovky, kulaty zavorky, tecka, carka, vykricnik, atd... Imho s trochou prace a omezenou funkcnosti (jednoduche veci by meli jit jednoduse, slozite veci by mely byt mozne, ale jen do urcite urovne).

Teckova notace je imho prilis programatorska.

2+3) Nevymyslet kolo a pouzit neco existujiciho? Pripadne - je opravdu nutne, aby si hraci mohli definovat vlastni dobrodruzstvi v tak moc user-friendly prostredi, aby to zvladnul i laik? Nestalo by za to, do tech 100 hodin zaimplementovat nejaky klasicky skriptovani (lua, javascript, atd...) a k tomu udelat jen "pekne" API?

// neber to jako rejpani, jen vypoustim myslenky, ktery me k tomu napadaj :)
CYBERWOLF --- 11:04:36 28.9.2010
TENCOKACISTROMY: V pripade, ze ma vic postav nejnizsi OB se nahodne vybere jedna z nich.

O takovehle slovni syntaxi jsem take uvazoval (vzpomel jsem si na takovy program na ZX spektru, kde se zadavaly povely robotovi, on je provadel a melo to lidi hravou formou ucit programatorsky uvazovat), ale z nekolika duvodu jsem to zavrhl:

1) mezery mezi slovy - pri pouziti v textu je problem rozpoznat, kde zapis zacina a kde konci, takze by bylo potreba to uzavrit mezi nejake zavorky/uvozovky/neco (a jelikoz bych chtel vystacit se znaky snadno dostupnymi na ceske klavesnici, je to problem).

Pri pouziti teckove notace mi staci oznacit zacatek (zatim se mi jako idealni jevi zacinat __ ).

2) vic zpusobu, jak to napsat navic je potreba porad dodrzovat nejakou strukturu zapisu, coz uz neni takovy rozdil oproti tomu naucit se syntaxi s teckou.

3) kdybych chtel takovy zapis udelat alespon tak volny, jako je SQL, tak tech 100 hodin padne jenom na parser.
TENCOKACISTROMY --- 20:48:48 27.9.2010
CYBERWOLF: co kdyz tam budou dve postavy, ktere maji obe stejne nejnizsi "OB" ?

Pokud chces neco, co uzivatelum bude prijemny (teckova notace imho nebude, pac obyc uzivatel nema nejmensi poneti co to je funkce/metoda a jeji parametry), tak jsem na codeprojectu videl clanek, kde spravnejma nazvama metod a objektu vytvoril +- english-like jazyk, kterej fungoval zhruba takto:
 create and show window
add label to window
label has "hello world" text
add button to window
button has "ok" text
if is button clicked close window 
CYBERWOLF --- 19:10:19 27.9.2010
Pokousim se dnes zas nacpat nejakou tu hodinu do te "stohodinove" hry a zrovna si lamu hlavu nad syntaxi pro uzivatele, kterou by skiptovaly jednolive casti dobrodruzstvi.

Idea je takova, ze budou (pseudo)objekty s (pseudo)fluent interfacem, pomoci kterych se budou jednotlive operace provadet.

Napr. pokud budu chtit, aby postava s nejmensi obratnosti (OB) ve skupine upustila to co drzi v prave ruce (slot inventare pojmenovany "handr") tak napisu neco takoveho:

Party.getWorst(OB).dropItem(handr)

Objekt Party mi tedy vybere clena skupiny s nejhorsi vlastnosti OB (vrati objekt PartyMember) a zavola na nem metodu dropItem, ktera rika, ze se ma zahodit predmet, co drzi v prave ruce.

Na prvni pohled to vypada krasne, ale co kdyz to budu chtit nejak vypsat do textu? To by potom chtelo, aby tahle operace neco vratila, ale ma to byt predmet, nebo clen skupiny a ma to byt objekt, nebo jen nazev? A dokaze se s tim naucit obycejny uzivatel s trochou dobre vule, ale bez jakychkoliv zkusenosti s programovanim?
CYBERWOLF --- 10:06:21 22.9.2010
Ja to hraju vetsinou ze zvedavosti, ale uznavam, ze se na to nejspis divam trochu jinak nez vetsina hracu :)

Silu ega rozhodne nepodcenuji, ovsem je to celkem dvojsecna zbran, zejmena u kontinualnich her. Na jedne strane jsou ti "dorbi" hraci, co maji fakt dobry pocit, ze jsou dobri a ze se muzou predhanet s temi par dobrymi na jejich urovni.

A pak jsou tu zacatecnici/prilezitostni/lamy, kteri at budou delat cokoliv, tak ty dobre proste nedozenou. Cili jejich ego narozdil od predchozich neni masirovano, ale srazeno a to ne kazdy dobre snasi.

Kdyz odstranime zebricky a budeme k sobe davat hrace na primerene urovni a vlastne ani neukazeme ty o moc lepsi/horsi, zustane jista zdrava soutezivost, ktera malokoho odradi.

A kdyz udelame hru, kde se neda rict, ze ten a ten je kdovi jak lepsi, protoze kriteria hodnoceni zalezi na kazdem hraci (treba farmville - jako jo, kamarad ma sice na farme 150 krav, 5 stodol a traktor, ale ta moje farma s kurnikem a par slipkama je takova hezci), tak si kazdy stavi svuj hrad z pisku, je s nim spokojeny a ostatni mu ten hrad nebori, maximalne si vzajemne vypomahaji (a vsichni ziji stastne az do smrti)

A dle meho je tohle hlavni duvod (vedle prilivu novych hracu), proc ma farmville vic kazdodennich hracu nez australie obyvatel :)
TRANCEWARP --- 9:32:00 15.9.2010
CYBERWOLF: pekne si to rozebral, jen co je pravda... ja se omlouvam, ze nenapisu podobne dlouhej post...

rozhodne si trefil spravne ty rozbory ohledne penez atd, souhlas...

nicmene nepodcenuj silu ega... ;) to je opravdu ten nejvetsi tahak... proc to vlastne hrajes? protoze muzes hrat? nebo proto, ze to muzes dotahnout dal? ;)