Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
On-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
CYBERWOLF
Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
CYBERWOLF --- 12:03:46 27.3.2009
Na prvni pohled celkem zajimave vypadajici hra z prostredi 2.svetove valky

http://www.berlingame.cz/
CHARLEZ --- 12:08:54 23.3.2009
CYBERWOLF: z vlastni zkusenost hrani horrovych her bych doporucoval tu vaznost, ale hlavne nevedomost, nejistotu
CYBERWOLF --- 11:03:32 23.3.2009
Resim ted takovou netechnickou otazku a to, jak to pojmout po strance pozadi, atmosfery a tak vubec. Bude se jednat o sci-fi horror (tj. neco jako treba Doom), coz by na jednu stranu chtelo pristupovat k tomu dost vazne, aby to pusobilo desive. Na druhou stranu, zejmena hororove rekvizity jsou dost pitomosti a tvarit se na ne smrtelne vazne je k smichu samo o sobe. Pokud k tomu budu pristupovat s humorem, tak pak tam z toho hororu zustanou akorat ty rekvizity.

Co myslite, je lepsi tvarit se vazne, nebo si z toho spis delat srandu?
??? --- 15:00:34 9.3.2009
To je pak otazka co vlastne ta hra bude muset okamzite propocitat. U me je to spis simulator, protoze kazdy clovicek (radek v db) bude mit vlastni jmeno. Z toho pak vyplyva i chovani, individualni vlastnosti kazdeho clovicka a tak dale. Pokud ale v kazdem tahu kontrolujes jestli se neco dostavelo, tak asi neni moc co resit :)

Delam sms souteze a hrani si s rychlosti nejakeho dotazu obcas znamena, ze vylosuji par tisic vyhercu za 5 minut misto 2 hodin :D A to ted nemluvim jen o indexech :)
CYBERWOLF --- 14:41:25 9.3.2009
Tak bez indexu to nejde, to je jasny:) Z vlastni zkusenosti vim, ze i MySQL zvlada tabulky s par miliony zaznamu docela rychle (samozrejme se nesmi tahat cela tabulka, ale to uz se pak prenasi celkem dost MB a to urcite sezere dost prostredku s kazdou databazi).

No, shrnul bych to asi tak:
V soucasne dobe resim pres objekty skoro vsechno, s optimalizaci si lamu hlavu pouze pokud mi prijde, ze neco jde moc pomalu (ne ze bych to schvalne delal neoptimalizovane, proste si nelamu hlavu s kazdou milisekundou) a tudiz mam v tomto smeru slusne rezervy, kdyz neco zkousim, tak si vytvorim docela slusny balik dat na databazi a na mem desktopu s WinXP se drtiva vetsina vsech akci provede do 0.050 sec. Weby na Zend Frameworku, na kterych se bezne pohybuji stovky az tisice lidi soucasne mi generguji stranku zhruba 4-5x tak dlouho. I kdyz predpokladam, ze tito navstevnici nebudou klikat tak casto jako uzivatele me hry a nebudu toho mit tolik, co by se dalo nacachovat, porad si myslim, ze by i bez jakekoliv dalsi optimalizace do tisice hracu nemel byt problem.

Jinak s pristupem, kdy se setri kazdy bajt a milisekunda a tudiz je vse bud prosty php kod nebo maximalne funkce atd. jsem uz parkrat pohorel. Ted to zkousim takhle a zatim jsem se dostal dal, nez kdy predtim. Az budu mit funkcni hru a problem s vykonem, tak se k tomuto pristupu treba vratim, ale do te doby budu pokracovat v nastolenem trendu:)
CHARLEZ --- 13:26:53 9.3.2009
CYBERWOLF: z casti uz to tu probehlo, ale stejne to napisu

cim vic logiky das do db tim lepe, uz jen protoze neresis zpozdeni na presunu dat php-db-php-db-php-db .... ale je to php-dblogika-dbdata-dblogika-php

pokud musis zustat u mysql (nad 60k zaznamu v tabulce hrozne zpomaluje a pak resis UNIONy, s logikou tam toho moc neudekas) tak jedine cim budes moci ladit rychlost jsou indexy nad tabulkama (je pravda ze tam toho jde udelat hodne, z vlastni zkusenosti spojenim 3 indexu do jednoho zkraceni z 45sec na 3sec)

php je pomale, ale pokud pouzivas objekty, je extremne pomale; objekty jsou v php silena nadstavba ... kterou pridali, aby byly vice cool, jenze uz z povahy jazyka (interpretovany) je to silena konina hlavne pri zahazovani veskere prace ihned po zobrazeni stranky

pokud nejvic casu zabiraji operace s textem/cisly zkus se zamyslet nad perlovy scriptiky, ktery bys z php volal, posun v rychlosti by byl dost extremni
??? --- 12:36:04 9.3.2009
Jednoduse, vytvoris si pole, das do nej data ohledne prostupnosti a pak budes resit obtekani a nejkratsi cestu. Na poledniky bych (osobne) nebrala ohled :)

Osobne delam v postgresu a nevim jak jsou veci resene v mysql (s tim jsem skoncila kdysi hodne davno), ale psani a udrzovani je naprosto prehledne. Proste mam vsechny fce napsane v textacich a kdyz chci neco zmenit, tak proste napisu v prikazove radce, aby mi textak nalil do databaze.
CYBERWOLF --- 12:19:50 9.3.2009
Napr. ja tam mam pohyb reprezentovany mapou sveta, rozdelenou do sektoru, ktere odpovidaji zemepisne delce a sirce. Pokud chci cestovat z bodu A do bodu B, tak vypocitam trasu, zjistim, jestli se danou trasou da projit (treba ze tam zrovna neni more) a jak dlouho bude cesta trvat (poledniky se se vzdalenosti od rovniku vzajeme priblizuji). Byl docela masakr tohle udelat i v php, jak bych to delal na urovni SQL, to si neumim predstavit...
CYBERWOLF --- 12:02:48 9.3.2009
PHP je pomale, protoze se pri kazdem spusteni kod nejdrive zkontroluje, zkompiluje a pak teprve pusti. Ovsem s pouzitm napr. eAcceleratoru prvni dva kroky odpadaji :)

Nevim, jak jsou na tom jine databazove systemy, ale s MySQL muzu jen tezko vytvorit celou logiku na databazove urovni tak, aby se s tim dalo rozume pracovat a tady je holt treba se rozhodnout, jestli radsi obetovat rychlost nebo prehlednost a udrzovatelnost.

No a pokud se neukaze, ze neco vyslovene nejde, protoze je to pomaly, tak uprednostnuji prehlednost a udrzovatelnost:)
??? --- 11:50:02 9.3.2009
PHP je hrozne pomale, osobne ho pouzivam jen na osetreni vstupu a na vystup sablon.
Mit celou logiku uvnitr db je jednoznacne plus.


CYBERWOLF: Vzhledem k tomu, ze budu mit 3x delsi tahy nez ty, tech objektu tam vic jak 100k nebude a stroj, na kterem jsem to merila byla pouze pomala p3, tak se toho nebojim :)
A i kdyby se to stalo, tak od toho jsou pak priority. Nektere veci se proste vykonat nemusi.

Jinak optimalizaci bych resila uz na zacatku. Uvedu konkretni priklad. Mam 100 000 clovicku (cti radku v db) a kazdy z nich starne, tzn. kazdy tah je update. Update byl radove 30-60s (IIRC, mozna vic). Tak jsem to udelala tak, ze se nastavi pouze tah narozeni clovicka a dal se vek pocita jako aktualni tah-tah narozeni. Zadny update, zadny insert a kontrola starnuti byla za 200ms hotova :) A s takovou veci musis pocitat uz od zacatku, jinak to budes muset zpetne prepracovat a to neni zrovna zabavne :)