Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
On-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
CYBERWOLF
Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
CYBERWOLF --- 10:00:40 9.5.2019
TRANCEWARP: tak jasně, situace je taková že, trh je saturovaný, z velké části přecpaný a něco jako loajální fanbase přestává existovat. Což je blbý. Takovejch jako ty je na každým storu deset a hráč neřeší problém "co hrát" ale "co hrát dřív", někteří to vnímají jako ztrátu času (a tak ti přece nebudou platit, nebo tě vůbec jakkoliv podporovat) a navíc jsi tu ty pro hráče a máš plnit všechna jejich vyřčená i nevyřčená přání a když to neuděláš, jsi horší než Hitler (viz. hate, co poslední roky dostává třeba Blizzard, ať udělá cokoliv). Já vím, že je to situace na hovno. Ale já ty hry stejně chci dělat, takže se s tím holt musím nějak smířit :)

Já to mám vlastně tak, že Tuneláři jsou hra na vyzkoušení (která měla být hotová rychle a patlal jsem se s tím asi 5 let - meh) a tohle PPC mělo sloužit k tomu, abych si to změřil. Akorát to vypadá, že bych musel utratit minimálně 10x víc, abych měl relevantní data.

Jinak podařilo se vám najít nějaký účinnější způsob akvizice, než PPC? Nemusí to být nutně dobrý, stačí lepší způsob. Protože tohle fakt nejde.
TRANCEWARP --- 0:21:21 9.5.2019
Jinak prumerny hrac bude utracet par dolaru. Muzes pocitat prumernou LTV hrace treba 10 USD. Ale je to kazda hra jinak, takze to cislo je ti k nicemu. Nicmene pokud te akvizice stoji 10 USD, tak to je no-go.
Tu samou reklamu si kupujou World of tanks.
TRANCEWARP --- 0:19:18 9.5.2019
CYBERWOLF: PPC je hrozne drahy. Konkurujes brutalne odladenym projektum, mnohem vetsim budgetum, kde samozrejme dostavaj dost zasadni slevy.
Vicemene je to proces, kde musis merit kazdej krok a presne vedet, kde ztracis uzivatele. Ktery krok, kterej UI prvek do dela. A pak dal tunit a tunit...

Kongregate ti tam, kdyz te vemou, posle za jeden den par desitek tisic prokliku. DRTIVA vetsina bouncne, z toho zbytku se bud stanou hraci nebo ne... a kdyz jo, tak nektery i platej. Nam z konkregate pristalo hned nekolik nejlip platicich hracu. Ale bohuzel fakt jen par a celkove si ty hrace udrzet je strane tezky.

Je totiz uplne jedno, jak moc bys chtel nebo jak moc je ta hra cool. Protoze ty svoji hrou konkurujes vsemu ostatnimu, co dneska existuje. A toho je dost. Nechci te zrazovat, ale vybral sis kamo tezkej boj. My jsme tohle uz vzdali.
CYBERWOLF --- 11:51:26 7.5.2019
Veselá příhoda z natáčení: zkoušel jsem PPC kampaň - Google Ads.

V kampani se protočilo 2 408 Kč, vzniklo 793 prokliků (CTR 5,93 %, cena 3,04 Kč). 18 lidí se zaregistrovalo (konverze 2,3 %), z toho 8 lidí účet neaktivovalo, přičemž 3 zadali neexistující email (což redukuje konverzi na 1,3 % a znamená to, že 16,7 % lidí nenapíše správně svojí e-mailovou adresu a už se nikdy nevrátí).

Retenci se nepodařilo změřit, protože z těch 10 lidí se nikdo nevrátil.

CPA tedy vychází na 241 Kč. Pokud vyjdu ze statistiky Kongregate, která říká, že 1-3 % hráčů ve hře alespoň něco utratí, měl by průměrný buyer ve hře utratit 8 033 - 24 100 Kč, aby se akvizice zaplatila. Teda, měl by zaplatiti víc, aby to bylo rentabilní.

I když konverzní poměr za moc nestojí a o retenci můžeme říct jen že je nižší než 10 %, tak to vypadá, že PPC - minimálně ve výsledcích vyhledávání - není životaschopný způsob získávání hráčů.

Máte nějaké podobné, nebo rozdílné zkušenosti?
CYBERWOLF --- 9:41:20 8.4.2019
JANEQ: Díky. Nemám moc jak to debugovat, ale zkusím něco vymyslet.
JANEQ --- 23:46:02 7.4.2019
CYBERWOLF: Je potreba reload stranky a okna se nelze zbavit...
CYBERWOLF --- 19:53:31 7.4.2019
JANEQ: Dík. Nefunguje ani klik na tlačítko, ani mimo okno? Okno s akcí se normálně zavřít dá?
JANEQ --- 19:30:01 7.4.2019
CYBERWOLF: Na iOS - chrome mi nejde zavrit okno s dalsimi tunelari pusobicimi ve firme...
CYBERWOLF --- 21:03:50 24.3.2019
TRANCEWARP: už to mám. Přesně tohle byla chyba, kterou bych přehlížel, protože by se mi nikdy neukázala. Díky za její odhalení.
CYBERWOLF --- 20:41:44 24.3.2019
TRANCEWARP: no to rád slyším :) Co jsi dělal před tím, než k tomu došlo?