Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
On-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
CYBERWOLF
Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
CYBERWOLF --- 15:00:58 3.12.2018
S SVG je problém, že tím že je to vektor, tak je náročnější na vykreslení (oproti bitmapě). Co jsem jsem před pár lety zkoušel (s pixi.js) tak bylo lepší použít obří png než SVG, protože SVG hrozně žralo (úplně stejná scéna, ale rozdíl byl znát na hučení větráků a polovičním framerate). Na zde NEFERNEFER popisovaný problém bych tedy raději volil bitmapu.

Jinak SVG je teoreticky dobré v tom, že se s ním dá manipulovat přes DOM, CSS a taky se dá animovat a věšet na ty polygony javascript, fitry atd., ale prohlížeče si s tím dělají celkem co chtějí, takže prakticky to bylo noční můra.
YORK --- 14:40:51 3.12.2018
NEFERNEFER: Jestli to budou statické obrázky, tak dejme tomu. Pokud se v tom bude cokoliv hejbat, tak rozhodně doporučuju použít nějakej html5 game engine, třeba právě Phaser.

SVG má smysl použít, pokud potřebuješ něco hodně malýho (pár komponent), nebo když chceš zobrazit grafiku, kterou vyrobíš v nějakém SVG editoru. Dělat v tom ručně cokoliv víc je strašnej opruz (zkoušel jsem to).

Engine udělá spoustu věcí za tebe a ještě to nejspíš bude rychlejší.
NEFERNEFER --- 14:31:05 3.12.2018
YORK: Visualizace charakteru ve webovém 2D RPG JS + HTML5 na FLASK serveru kde customizuješ avatara různejma zbraněma nebo zbrojí.
YORK --- 13:45:46 3.12.2018
NEFERNEFER: Na co je chceš použít?
NEFERNEFER --- 13:34:41 3.12.2018
Hele, má někdo zkušenost s používáním SVG spritů?
CYBERWOLF --- 13:21:58 3.12.2018
YORK: se spritem je to o dost jednodušší a nemusíš řešit, že ti to nějaký prohlížeč ukáže jinak, než všechny ostatní. DOM bych použil jenom na nějaké triviality, nebo věci se kterými potřebuješ pracovat mimo canvas.
YORK --- 12:43:00 3.12.2018
CYBERWOLF: Třeba inventář, unit framy, tak něco.

Schovávání, přebarvování a hejbání není u DOM elementů problém. Zbývá překrývání a případně scalování spolu se scénou - pokud má něco být "uvnitř" scény (pod něčím jiným ve scéně), tak asi fakt dává smysl renderovat to Phaserem.
CYBERWOLF --- 12:16:49 3.12.2018
YORK: Řekl bych, že když ho chceš schovávat, přebarvovat, překrývat nebo s tím hýbat, tak je DOM dost na prd. Hlavně ale - čemu říkáš UI?
YORK --- 11:33:33 3.12.2018
Existuje nějakej důvod, proč dělat UIčko v canvasu přes Phaser a ne přes DOM komponenty nad canvasem?
TRANCEWARP --- 16:33:51 1.12.2018
ale mozna sem mel treba neco spatne nastavenyho... s unrealem umim fakt zaklady...
kdyz budu mit kliku, budeme mit tedka na 2 roky xeft na vyzkum v unrealu a doufam, ze se to tim padem naucim o mnoho vic
je to docela rocket science, rozumet tomu poradne...