Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Postmoderni Filosofie
KAATHA
Ma postmoderna koule? (c) Zdenek Vasicek :)
Anzenbacherova definice: filozofie zkoumá neempirické předpoklady empirického.
postmodernism: a term coined by jean-francois lyotard to label certain features of contemporary western society 'after modernity'; as a successor to modernism in the arts; and finally, as a philosophy which shares much common philosophical ground with poststructuralism;

Tento klub by mel slouzit k diskuzim o postmoderni filosofii obecne, autorech, nazorech, myslenkach, a kritice postmoderny (to predevsim :)
Vice info na home.

flamy se toleruji :)) uplny offtopicy nikoliv..

Osobni inzultace a vubec vyjadrovani mimo ramec rozumne diskuse vedene mezi inteligentnimi bytostmi NEJSOU tolerovany, po jednom napomenuti ktere se mine ucinkem bude takovemu ID pravdepodobne omezen pristup do tohoto klubu
Pokud bude mit nekdo pocit, ze byl takto inzultovan a ja nestihnu zareagovat, at se ozve do posty :)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
JESSIEATREIDES --- 2:52:05 4.6.2010
BOS: meleš nesmysly.

a přečti si Platónovu Ústavu, ty významová nuance.
BOS --- 0:36:19 4.6.2010
JESSIEATREIDES: řečí významovejch nuancí .)
KOMATSU --- 21:04:56 3.6.2010
JESSIEATREIDES: To je zajímavá otázka. Placení školného by patrně z univerzit vyškrtlo lidi s minimálním zájmem a přispělo tak ke zvýšení úrovně studia (na druhou stranu by patrně vyškrtlo i sociálně slabší, což by se s Liessmannovým neohumanistickým ideálem vzdělání asi příliš slučovat nemělo...). Pokud by to byli studenti, kdo by byli "platili" profesory, pak by se vztah učitel-student vskutku mohl transformovat. Alespoň za předpokladu, že za narušení tohoto vztahu je zodpovědný primárně učitel, což, jak se domnívám, také není nikterak samozřejmé. Narušení tohoto vztahu ze strany studentů ale možná vzniká právě a především u oněch studentů s minimálním zájmem, které by ono školné pravděpodobně vyškrtlo.
Spíš se ale domnívám, že příčiny bychom mohli hledat v celé společnosti sdíleném přesvědčení, že vzdělání je primárně přípravou na budoucí povolání - tedy na efektivní zapojení do ekonomického procesu...
JESSIEATREIDES --- 20:30:29 3.6.2010
BOS: ty jo, jakou řečí to vlastně mluvíš?

ale pořád si stojím za tím, že filosofie jako taková v sobě politiku primárně neřeší. je to ale obor natolik širokej, řeší i politiku...



KOMATSU: byla jsem na přednášce, dala jsem KPL několik otázek a po přednášce se ho ještě zeptala na otázku, která na FFUK vyvolává potřebu telefonovat přinejmenším třem exorcistům najednou:
Víte, tady to nikdo nechce slyšet, ale není problém, který popisujete (devalvace vzdělávání na předávání - standardizovaného - souboru informací, bez výchovy a dalšího vlivu učitele na žáka, například v otázkách etických, chování, schopnosti kreativně nahlédnout předávané informace, myslet atd.), problémem narušení vztahu mezi učitelem a studentem? A nehraje v tomto narušení svou roli tak trochu i skutečnost, že společnost odmítá školné?

Liessmann velice potichu řekl - ano, tak trochu hraje...
BOS --- 11:43:29 31.5.2010
to máš sice pravdu, ale pořád si stojím za tím, že filosofie jako taková v sobě politiku primárně neřeší. je to ale obor natolik širokej, řeší i politiku - a spoustu dalších témat, vzhledem k tomu, že se jedná o způsob zacházení se světem - což mě vede zpátky k Tvým slovům "zodpovědnost a nelhostejnost ke světu měly cítit i nepolitické subjekty".

jinak co se role konce dějin týče, zajímavej transsubjektivní pohled, kterej je pro nás jako obyvatele ČR často víc než potřebnej (vzhledem ke stavu českýho dějepisectví a způsobu prezentace dějin a návaznosti dějů), nabízí Dušan Třeštík v knize Češi a dějiny v postmoderním očistci. vřele doporučuju, jeho inteligentní postřehy zajímavě rozšiřujou obzor po dočtení i zde nedávno zmiňovanejch autorů.
http://www.kosmas.cz/knihy/128517/cesi-a-dejiny-v-postmodernim-ocistci/
SEEKER --- 10:50:46 31.5.2010
no nebudu interpretovat, co přesně měl na mysli Stanman, ale říká-li, že mu vadí neurčitost v oblasti politiky, nepochybně míní narozdíl od jiných myslitelů/směrů, které jsou angažovanější či v politických postojích jednoznačnější. Neboť mnoho myslitelů se těmito rovinami zabývá a v dnešní době, kdy je depolitizovaná i samotná politika (vždyť přeci žijeme v období po konci dějin, už se jen dolazují detaily, aby bylo úplně dokonale) je pocit, že by zodpovědnost a nelhostejnost ke světu měly cítit i nepolitické subjekty občanskými hnutími počínaje a jednotlivci konče, víc než oprávněný. A kdo jiný by měl tato témata reflektovat než myslitelé?
Pak tvrdit, že filosofie obecně není politickou a vyjít z etymologického základu slova jakožto argumentu, no to se na mě nezlob, z těch dvou slov bych si toho moh o filosofii navymejšet...
BOS --- 10:30:30 31.5.2010
SEEKER: nebuď jedovatej a radši to rozveď :)
SEEKER --- 21:21:14 30.5.2010
BOS: hm, ohromující etymologický vhled, ale jinak je to trošku píčovina což?
BOS --- 13:40:53 30.5.2010
JESSIEATREIDES: fílein sofia, tam o politice není zmínka, proto jsem použila slovo "primárně".
MAFO --- 23:35:28 29.5.2010
KOMATSU: tak to si drzme palce ;-)