Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Postmoderni Filosofie
KAATHA
Ma postmoderna koule? (c) Zdenek Vasicek :)
Anzenbacherova definice: filozofie zkoumá neempirické předpoklady empirického.
postmodernism: a term coined by jean-francois lyotard to label certain features of contemporary western society 'after modernity'; as a successor to modernism in the arts; and finally, as a philosophy which shares much common philosophical ground with poststructuralism;

Tento klub by mel slouzit k diskuzim o postmoderni filosofii obecne, autorech, nazorech, myslenkach, a kritice postmoderny (to predevsim :)
Vice info na home.

flamy se toleruji :)) uplny offtopicy nikoliv..

Osobni inzultace a vubec vyjadrovani mimo ramec rozumne diskuse vedene mezi inteligentnimi bytostmi NEJSOU tolerovany, po jednom napomenuti ktere se mine ucinkem bude takovemu ID pravdepodobne omezen pristup do tohoto klubu
Pokud bude mit nekdo pocit, ze byl takto inzultovan a ja nestihnu zareagovat, at se ozve do posty :)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
XCHAOS --- 8:21:05 8.9.2008
DRUSILLA: ok, tak pro změnu zkusíme míru zmatení snížit: http://en.wikipedia.org/wiki/Post-anarchism
DRUSILLA --- 15:58:55 7.9.2008
XCHAOS: jo, koukala jsem, ze tahle diskuse tady uz malinko probehla... ale "zklamu" te, v tomhle smeru wiki rozhodne nehodlam odsuzovat, natozpak bourlive... kdyz clovek pocita s tim, ze na velke casti info obsazenych tam, je neco shnileho, da se celkem solidne pouzit k zakladnimu zorientovani a pak pripadne pokracovat dal a hloubeji (pak uz jinde nez na wiki, ze), jak uz tu nekdo poznamenaval.. nebo?
XCHAOS --- 13:47:53 7.9.2008
DRUSILLA: byl to jen vtípek :-) (čekal jsem spíše bouřlivý odsudek Wiki, jakožto zcela nedůvěryhodného a podřadného zdroje informací...)
DRUSILLA --- 13:05:10 7.9.2008
XCHAOS: díky, jsem zase o něco víc zmatená :)
XCHAOS --- 17:15:40 5.9.2008
DRUSILLA: určitě ne - míru zmatení bych definoval takhle: http://en.wikipedia.org/wiki/Information_entropy
DRUSILLA --- 15:23:05 5.9.2008
vy myslite, ze mira zmateni zavisi na mnozstvi dostupnych informaci?
XCHAOS --- 15:04:53 29.8.2008
LOWRIDER: já bych příspěvek na který odpovídáš nenazval "radikálním odsudkem" - ale budu polemizovat s tím citátem, který si vybral.

jde podle mě o naprosté nepochopení problematiky informačních sítí: ve skutečnosti, tato změna zaskočí jen lidi, kteří orientaci poskytovanou staršími typy médií (počínaje kázáním v kostele a biblí, přes gutenbergovskou evoluci/revoluci až po televizi) pokládali za skutečnou, a nikoliv jen iluzorní.

jde prostě jen o to, že paranoia přestává být psychiatrickou diagnózou a stává se základní, každodenní kognitivní metodou. stejně tak demokracie není o nic méně možná, než nakolik již byla nemožná dříve: co zmizelo je pouze iluze referenčního bodu, protože referenční bod nikdy neexistoval ! iluze demokracie mizí, a odhaluje se základní spor mezi tyranií (ať už individuální či kolektivní) a anarchií (ve smyslu "svoboda jednotlivce").
LOWRIDER --- 12:08:20 29.8.2008
http://www.youtube.com/watch?v=JtCL0bnqxpQ - Virilio na youtube, škoda že neumim francouzsky
LOWRIDER --- 12:06:26 29.8.2008
XCHAOS: Na čem zakládáš svůj radikální odsudek? Namátkou sem našel docela zajímavej a srozumitelnej textík: The development of information superhighways confronts us with a new phenomenon: disorientation. A fundamental disorientation which completes and perfects the social and financial deregulation whose baleful consequences we already know. Perceived reality is being split into the real and the virtual, and we are getting a kind of stereo-reality, in which existence loses its reference points. To be is to be in situ, here and now, hic et nunc. But cyberspace and instantaneous, globalized information are throwing all that into total confusion. What is now underway is a disturbance of the perception of the real: a trauma. And we need to concentrate on this. Because no technology has ever been developed that has not had to struggle against its own specific negativity. The specific negativity of information superhighways is precisely this disorientation of alterity, of our relation to the other and to the world. It is quite clear that this disorientation, this `de-situation', will bring about a profound disturbance with consequences for society and, in turn, for democracy.

www.radicalphilosophy.com
GUMAGUAR --- 23:38:04 14.8.2008
KHALAVERA: to mi připomíná, že na štrosmajeráku ve výprodeji knih maj zase za deset korun životopis Habermase