Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
SGNLR --- 9:25:18 24.4.2014
tranzitdisplay, Raqs Media Collective - Jeebesh Bagchi, Monica Narula a Shuddhabrata Sengupta: komentovaná prohlídka, čtvrtek 24.04.2014 v 19.30

mimo jiné: ODPOLEDNE NEZAZNAMENANÉ NA RICHTEROVĚ STUPNICI
Videoprojekce upravených a animovaných archivních fotografií. 3:35 min, smyčka, neozvučeno, 2011.

Odpoledne nezaznamenané na Richterově stupnici je projekce v podobě videosmyčky, v níž Raqs Media Collective prostřednictvím řady jemných posunů proměňuje archivní fotografii zachycující místnost v koloniální Kalkatě plnou zeměměřičů.
Původní název této fotografie zní „Duffingova sekce fotografického oddělení Indické zeměměřičské společnosti “. Byla pořízena v roce 1911 britským fotografem Jamesem Waterhousem.

Raqs do fotografie zasahuje s úmyslem vyčarovat na kreslicím prkně souhvězdí a vyvolat otřesy příliš jemné na to, aby byly zaznamenatelné na Richterově stupnici, zjevit vysněnou poušť, přinutit čas běžet zpět, obarvit odpoledne indigovou modří a vnést do odhodlané nehybnosti geometrů pilně mapujících impérium šum a váhání. Dílo nabývá formy meditace nad soustředěním času ve fotografickém obraze i jemně vrtošivého vyrušení při plnění vážného úkolu spočívajícího v zaznamenávání a zavádění řádu do vzpírající se krajiny. Zeměměřičské oddělení se odděluje od impéria a je připojeno ke společenství snů.



Raqs Media Collective je umělecká skupina z indického Nového Díllí. Její členové Jeebesh Bagchi, Monica Narula a Shuddhabrata Sengupta ale nejsou typickými umělci. Zabývají se natáčením filmů, vytvářením internetových projektů, publikováním knih, spoluprací s místními komunitami, od kurátorování mezinárodních výstav až po filosofické provokace. Jejich hlavním záměrem je kritika globalizace a dopadů modernizačních procesů na život indické společnosti a především obyvatel Nového Díllí. Jejich jazykem je poetická směs současných technických prostředků a referencí k mytologických kořenům lidského prožívání skutečnosti. Účastnili se mezinárodních výstav Documenta 11, 51. benátského bienále a byli jedním z kurátorů Manifesta 7.
DARKIE --- 13:43:55 2.4.2014
KORINKOWICZ: nj, mne s atam dost nepaci to tlacenie google technologii :/
DARKIE --- 13:43:31 2.4.2014
Prix Cube | Call for entries - Prix Cube
http://prixcube.com/en/call-entries/
KORINKOWICZ --- 21:05:59 18.3.2014
DevArt 2014 je soutěž pro všechny novomediální umělce. Pořádá jí Google s galerií Barbican. Přihlášky jen do 28.3. https://devart.withgoogle.com/
SGNLR --- 13:08:05 27.2.2014
#tweetscapes | HEAVYLISTENING
http://heavylistening.com/tweetscapes/
CABOWITZ --- 21:44:27 9.2.2014
UETOYO: no né, ale jsem líný ho sám psát :)
UETOYO --- 20:59:02 8.2.2014
CABOWITZ: Ty potřebuješ kritický článek, aby si se ujistil, že to bylo hrozné?
CABOWITZ --- 15:19:57 8.2.2014
hm, tak mě napadá, nevíte někdo o článku, který by se kriticky vyjadřoval právě na konto festivalu signal, nebo proste o nejake esteticko-kriticke analyze? temat by bylo povicero, ne? sber dat od lidi co se toho ucastnili, pop, exploitace tvoriveho potencialu za ucelem komercionalizace atd. atd. no flame prosim :). par expozici z toho lonskeho jsem videl a prislo mi to hrozne. druhy rocnik na tom urcite uz bude mnohem lepe, minimalne co se optimalizace a priblizeni poptavce tyce... ne?
LENNIEG --- 14:08:12 6.2.2014
Pozor, vyzva!
SIGNAL | OPEN CALL 2014
http://www.signalfestival.com/incoming-signal-2014-2/
KORINKOWICZ --- 17:25:49 27.11.2013
GUMAGUAR: at zije neprehlednej program ;) ale mrknu se tam...