Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?

kdo přijde

63 uživatelů půjde

hledání


www.veggie-parade.cz

Happening ke světovému dni laboratorních zvířat.

24. Duben je dnem laboratorních zvířat a Veggie Parade chce tímto dnem veřejně upozornit na kruté a zbytečné násilí páchané na zvířatech v laboratořích.


Vivisekce - pokusy na zvířatech

kosmetický průmysl

Pro kosmetický průmysl je ročně zabito přes 100 miliónů zvířat, ale počet je pravděpodobně vyšší, protože některé státy nevedou žádnou evidenci použitých zvířat (např. Čína, USA aj.).

nejčastěji se na zvířatech provádějí tyto pokusy:

- Draizův oční test - zkoušená látka se vkapává při plném vědomí králíkům do očí a sleduje se vzniklé požkození ve škále slabě dráždivé až po leptavé účinky

- test orální toxicity - při tomto testu se zjišťuje toxický účinek a to násilným krmením zvířat zkoušenou látkou

- test kožní dráždivosti - na oholenou kůži králíků a morčat je  nanášena testovaná látka a sleduje se její reakce.

více o testování na zvířatech na stránkách SZ www.svobodazvirat.cz kde naleznete i seznam netestované kosmetiky



farmaceutický průmysl

Na vývoj jednoho léku je použito přes 100 000 zvířat, které umírají ve velkých bolestech a i přes tyto oběti není spolehlivě prokázáno, že daný lék bude pro člověka bezpečný. Až 90% výsledků musí být stornována (nesmí být aplikován na člověka).



Kde se dále testuje?


Tabákový průmysl, zbrojní průmysl (zkoumají se jak zbraně chemické, tak i střelné a zjišťují se jaké následky na "živé hmotě"- zvířatech budou mít po jejich použití), školy, lékařství, genové inženýrství, dále se testuji výrobky pro domácnost, krmiva pro psi, kočky ad.



Pokusy samotné


Zvířata jsou znehybněna, aby se testované látky nemohli zbavit a po celou dobu pokusu jim nejsou podány žádné tišící látky. Psům jsou odstraněny hlasivky, aby nerušily výzkumníky svým štěkáním, kňučením při pokusech. Samicím opic jsou sebrána mláďata, která jsou před jejich očima krutým způsobem zabíjena. V genovém inženýrství jsou na zvířatech uměle vyvolávany nemoci, měněny geny ... Dnes existuje přes 450 alternatviních metod, které nahrazují testování na zvířatech - používány jsou tkáňové kultúry, placenty, tkáně rostlin, počítačové modely a člověk samotný.





Každou sekundou zemře v laboratořích 33 zvířat, za minutu je to 1 980 zvířat, za hodinu 118 800, 2 851 200, 19 958 400, 79 833 600 ... Přijďte s námi projevit nesouhlas s tímto zabíjením.

YYUGH
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
CASLAW --- 13:12:53 3.5.2010
SILVESTRAGON: ano je v naší moci, jakým způsobem se budeme chovat ke zvířatům.. A taky je v naší moci, vyvýjet nová léčiva, která pomůžou zachránit jak naše tak i zvýřecí životy.. Já bych to ukončil timhle..
SILVESTRAGON --- 13:08:45 3.5.2010
CASLAW: díky za kultivovanou odpověď :) podle mě se člověk z koloběhu přírody vymknul nejpozději technologickou revolucí - jak sám píšeš, "mezi zvýřaty a námi je podstatný rozdíl" - a je proto v jeho moci se podle toho chovat ke slabším.
kdybychom se chovali konzistentně podle toho striktního darwinismu, nebylo by ani medicíny: jsi nemocnej, jsi mrzák - chcípni.
takže se mi zdá, že se prostě asi neshodneme... a tim bych to už asi uzavřel...
CASLAW --- 12:49:42 3.5.2010
SILVESTRAGON: ale to víš že ti odpovím...

Říká ti něco potravní řetězec.. Vždycky byly silnější zvířata a ty lovily slabší.. Kolikrát se v přírodě setkáme s tím, že náké zvíře nezabije jiné jenom z důvodů potravy, ale z důvodů tréningu boje, z důvodů potravní konkurence, nebo si na něm trénujou mláďata.. atd atd..
V přírodě to vždycky jelo na principu silnější/slabší chytřejší/hloupější

Takže právo nakládat se životem pokusných zvířat máme z důvodu, že jsme na vrcholu potravního řetězce, jsme vyvynutější, chytřejší a silnější...Umíme ovládat a vyrábět nástroje, máme použitelné hlasivky, umíme uvažovat, logicky myslet a mohl bych pokračovat hodně dlouho.. a mezi zvýřaty a námi je podstatný rozdíl (jestli sis nevšiml) Doufám že ti to stačí a nebudeš tady zase brečet a opakovat dokola otázku na kterou je odpověď více než jasná...
SILVESTRAGON --- 12:28:31 3.5.2010
CASLAW: to ti venca písk.. nevim jak kdo, ale já si to tak uplně nemyslim, nemusíš si nás démonizovat (i když pak je ta "debata" snadnější, co). je mi jasný, že lidi nedělaj vědu proto, aby při tom konečně mohli mučit zviřátka - naopak přírodu samozřejmě většinou milujou.
mluvíš o jednom potkanovi, kterej se využije až na kost. jak "humální". ale ono se netestuje jen na potkanech - a i kdyby, i potkani jsou (někteří teda) velmi inteligentní a společenští tvorové.
jsem vážně zvědavej, jestli bys dokázal nějak uspokojivě odpovědět na mou dokola opakovanou námitku - "kde jsme vůbec vzali právo nakládat se životem onoho potkana (makaka, šimpanze,...) podle svojí libovůle?" - anebo budeš pořád jen prskat a urážet lidi s jinými postoji, než je ten tvůj.
P.S.: a protože mi nejspíš vůbec neodpovíš, tak se měj hezky ;)
CASLAW --- 9:35:58 28.4.2010
SILVESTRAGON: ale víte kulový, myslíte si že v laboratořích sou sadisti, kterým dělá potěšení mučit zvířata.. Pokusný zvíře je většinou humálně uspaný a pak až zabitý.. Z jednoho potkana si berou různý části různý oddělení na svůj výkum. Např v roce 2005 si z jendoho potkana co se zabil vzalo pro 1 oddělení: játra, srdce, pro další krev a pro další mozek a ještě něco.. Takže se zabil jeden potkan, ale využilo se to ve třech na sobě nezávislých experimentech.. Ale to vám lidi, kteří se tím neživí nepoví..
SILVESTRAGON --- 17:59:50 27.4.2010
CASLAW: 1) my ty principy chápeme, ale zpochybňujeme jejich legitimitu
2) to bylo myšleno trochu podpásově, jakože si tu vlastně hřeješ vlastní polívčičku, ale zapomeň na to
3-4) to je teda škoda, že nejsou ty alternativy (ačkoli od lidí, kteří se tím neživí, jsem slyšel i něco jinýho)... nicméně ani neexistence alternativ zkrátka nerovná se souhlas tvorů (kteří s tím nemaj lautr nic společnýho) k tomu, aby je člověk využíval ke svýmu užitku.

Nejsem odpůrcem medicíny, jak si asi myslíte; jsem jen odpůrcem mučení nevinných bytostí. Bohužel jsou tyhle 2 věci v konfliktu - a pak je nutný se rozhodnout, co má pro koho větší váhu. A tam si samozřejmě téměř každej vybere radši vlastní užitek než užitek nějaký "podřadný" bytosti... ale o to víc mě to vlastně mrzí... a sere.
BE_NETWORK_23 --- 18:07:02 26.4.2010
tyvole..člověk si odskočí na Otavu a tady to jede jak zamlada :D

až zregeneruju síly a mozkový buňky (jenž jsem si ničil poctivým, nepančovaným Božkovským rumirem testovaným na lidské osobě:), snad nahodim taky nějaký post (viz. CASLAW), kterej by šel na ruku jak lidem souhlasející s testováním na zvířatech, tak i odpůrcům testování..

on se to má tak, že vždycky na světě budou někde nějaký 2 strany brojit proti sobě vůči názoru...díky za to, jinak by byla na týhle planetě nuda.

satan zaplať za problémy všedních dnů a za crust! x))

ps: nebylo by od věci si k tomuhle tématu uspořádat diskuzi (Praha, Brno, kdekoliv...), pravý internetový válečník se vždy ukáže v prvém světle, když vyleze zpod roušky IP adresy :D

SILVESTRAGON: thx .)
CASLAW --- 9:56:17 26.4.2010
SILVESTRAGON: 1) Kdyby tady nebyli samí ignoranti (SILVESTRAGON, YYUGH,THERESA), který nejsou schponý pochopit základní principiy výzkumu léčiv, vůbec bych sem nemusel psát natož ne s Caps..

2)Nechápu co vypadá zváštně, na tom že člověk, kterej se zabývá právě výzkumem léčiv a něco o tom ví, narozdíl od většiny, sem nejčastějc píše..?? Bys byl nejrasši aby sem psali samí blbečci, který by si svejma třema větama naučený z nákýho letáku umlčel.. chápu..

3) Kdyby sis pořádně přečet co sem sem psal, nemusel by ses už takhle blbě ptát.. Ale ještě jednou pro tebe a pro ty co sou na stejný psychycký úrovni.. Neexistuje žádná dostačující alternativa....

4) Stejně jako si v akvaristice koupíš rybyčku, která byla vypěstovaná pro chov v akváriu, tak pro výzkum se používají zvýřata vypěstovaný k pokusům... Jestli si očkovanej tak se běž rovnou zabít.. Seš očkovanej látkou která byla testovaná na zvýřatech a umírali kvůli tomu, jak si psal tak životy mají stejnou cenu tak ten svůj kvůli tomu radši už ukonči a bude nám všem líp...
POHODAVOLE --- 18:19:19 25.4.2010
SILVESTRAGON: nepride ti ze si tak trochu seres do huby?
SILVESTRAGON --- 17:17:30 25.4.2010
CASLAW: 1) NEKŘIČ POŘÁD...
2) "Již 4 roky pracuji na oddělení, které se zabývá výzkumem léku proti rakovině" - vypadá trochu zvláštně, že se z celýho Nyxu ozýváš nejhlasitějc právě ty...
3) Možná bys mi, jelikož o tom tím pádem fakt musíš něco vědět, mohl říct, jestli k testům (například toho, co vyvíjíte vy) na zvířatech zkrátka neexistují alternativy, anebo jsou ty zvířata prostě jen mnohem levnější, protože jejich utrpení se tak nějak nezpoplatňuje.
4) Ano, ovšemže jsem očkovanej. To, o co nám tady jde, je, abychom mohli svoje děti apod. nechat očkovat, aniž by ty léčiva byly testovaný na zvířatech, který neměly se mnou ani s tím mým dítětem lautr nic společnýho. Kde jsme vzali právo to zvíře k těm pokusům používat? My jsme přesvědčeni, že takové právo nemáme, respektive leda tak právo silnějšího...
YYUGH --- 10:07:13 24.4.2010
akce od 14 do 17 hod.
OTZ --- 15:01:02 23.4.2010
CASLAW: thumbs up!:)
CASLAW --- 10:50:38 23.4.2010
YYUGH: koukám že seš úplnej doktor..:DDD

Úplně souhlasim s první větou.. To si opravdu přišel na převratnou věc, když si zjistil, že zdravý člověk nepotřebuje léky a že je do sebe nemusí cpát.. Za to by si zasloužil nobelovu cenu..-)) Jedny z mála léků, které potlačují imunitní systém se jmenujou imunosupresiva a ty se využívají při transpalntacích.. Je vtipný číst že léky bojují proti virům a imunitní systém při tom leniví:DD Léky tělu naopak pomáhají nemoc překonat s minimálními následky.. O ATB (antibiotikách) se tady nebudu rozepisovat, je jich několik skupin, růžně fungují, měly by se požívat v tu chvíli, když už není možná jiná léčba, né často, ale můžeme za ně být rádi.. před sto lety lidé umírali na nemoci na které dnes dostanete ATB a jste tejden doma... To snad mluví za vše co se týče ATB..

Jestli si to nepochopil, tak tady se nikdo nebaví o zneužívání a zbytečném braní léčiv.. Ale o jejich nezbytnosti pro lidskou společnost..
Když už si nakousl ibuprofen, což je mimo jiné analgetikum (lék na bolest) tak

KAŽDÉMU Z VÁS AŤ SE LÉČÍ ČAJI NEBO ČÍMKOLI JINÝM SE MŮŽE STÁT NAPŘ. DOPRAVNÍ NEHODA A BUDETE VELICE RÁDI KDYŽ VÁM PÍCHNOU ANALGETIKUM.. A BUDE VÁM OPRAVDU JEDNO NA ČEM BYLO TESTOVANÝ..

Dále operace/transplantace - ty sou dle vás taky úplně zbytečný?? A víte kolik léčiv se u ních používá??

Co třeba dědičný choroby, který neovlivníte svým životním stylem nebo prostředím..??

Co exotické choroby? Víte kolik lidí si ročně z cest přiveze nějakou nemoc na kterou by bez léčiv umřel??

To jste tak naivní, že si vážně myslíte, že vy, potažmo celé lidstvo nepotřebouje léčiva testovaná na zvířatech??

Pro ty co by chtěli argumentovat chorejma názorma typu že zdravej člověk nepotřebuje léky nebo že člověk vůbec nepotřebuje léky, poprosim aby si přečetli moje VŠECHNY přízpěvky tady. A abych tuhle dizkuzi mohl už jednou konečně uzavřít a přidat j na vážnosti.. Již 4 roky pracuji na oddělení, které se zabývá výzkumem léku proti rakovině... TO VÁM TAKY PŘÍJDE ÚPLNĚ ZBYTEČNÝ..?????????????
POHODAVOLE --- 8:47:27 23.4.2010
YYUGH: rek bych ze se tady nejedna jen o leky na rymicku, ale o leky bez kterejch by se mel clovek uplne na pi*u..
YYUGH --- 0:18:14 23.4.2010
CASLAW:

Mě, ale opravdu přijde zbytečné cpát do sebe léky, které zdraví člověk nepotřebuje ... Zbytečně se narušuje imunitní systém, který přestane bojovat s viry - zleniví páč místo něj bojují léky.
Třeba antibiotika, ty při užívání zničí i ty prospěšné bakterie a ty, na které budou nestačí, zmutují a původní antibiotika nebudou zabírat, tak se musejí předepsat jiná ... Je to kolotoč, kde se musejí stále dokola vyrábět (a testovat!) jiná silnější antibiotika. A viry mutují a mutují ...
A přiznej si, že v dnešní době, to je tak, když dostanete rýmičku - paralen, bolest hlavy - ibuprofen, kašel - paralen ...
CASLAW --- 16:01:07 22.4.2010
THERESA: H5N1 byl jen příklad, ale je vidět, že o tom opravdu nic nevíš, když zaměňuješ bakterie za viry.. což je velkej rozdíl.. Každej vir má schopnost mutovat tzn.: přizpůsobovat se prostředí, protilátkám, nositeli atd.. Princip viru je v pozměnění buněčný DNA tak, aby sama buňka začla produkovat viry.. Viry takhle fungujou už od svýho vzniku, když ještě nebyl ani člověk ani broileři.-))

Je takových nemocí co chytíte a chípnete bez léčiv ani se nenadějete, ale ne já bojuju proti lékům...OMG

ste se s těmahle názorama snad už úplně zbláznili ne?? VY CO TAK BOJUJETE PROTI ZKOUŠENÍ LEČIV NA ZVÍŘATECH JSTE OČKOVANÍ?? AŽ BUDETE MÍT DÍTĚ NEBO PSA TAK HO OČKOVAT NEDÁTE?? AŽ VÁM VÁŽNĚ ONEMOCNÍ RODIČ/PRARODIČ TAK MU NEPOSKYTNETE LÉČIVA?? NECHÁTE RADŠI ZBYTEČNĚ UMÍRAT MILIONY LIDÍ??

NAD TÍM BY JSTE SE VŠICHNI MĚLI ZAMYSLET A JASNĚ ODDĚLIT TESTOVNÁNÍ LÉČIV NA ZVÍŘATECH - COŽ JE POTŘEBNÉ OPROTI VŠEMU NEPOTŘEBNÉMU NAZDAR
THERESA --- 15:01:23 22.4.2010
myslim ze H5N1 a bateriovy klece, masovej prumysl atd ma docela dost spolecnyho takze jsme opet u toho ze si za to muzeme sami,, kdyby lidi nebyli prasata a brojleri by nezili ve srackach nikdy by ty bakterie takhle nemutovali...

nemoc ktera se bezne leci, tak na tu se nechcipa a samozrejme se to da ustat, lidskej organismus je stavenej na kazdodenni boj..
CASLAW --- 14:49:46 22.4.2010
THERESA: neříkám, že člověk sám nemůže za spostu nemocí co dostane.. Ale jestli si myslíš, že člověk kterej dostane např.: H5N1, ale i méně fatální nemoci, za to může svým životním stylem a prostředím kde žije tak to je docela LOLEK

Je docela k zamyšlení jestli je lepší dožít se požehnaného věku s tím že se občas budeš léčit léky a nebo chcípnout třeba ve 30. na namoc na která se bežně léčí, ale ty tu léčbu už z principu odmítneš.. No já bych se asi moc nerozhodoval, ale každej je jinej..
THERESA --- 14:27:12 22.4.2010
problem je v tom, ze lide v rozvojovych zemich neradi berou leky a neveri jim, a je uz dnes dokazano ze i oni jsou sami casto obeti testovani leku atd..

dalsi vec je ze ja radsi ,,chcipnu,, jak rekl caslaw nez aby kuli mne chcipal nekdo jinej, nejsem sobec, zajimam se o svet okolo mne...a zákeřnou nemoc dostanes jenom proto v jakym smradu tady zijem, jestli jis to co je telu vlastni nebo se cpes kravinama, koureni, alkohol, chemie, drogy atd...

tzv muzem si za to sami pane caslaw, preju prijemne stravene stari na farmakach :)
POHODAVOLE --- 14:27:00 22.4.2010
MAARA_MAARA: to zni chytre..