Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?

kdo přijde

2 uživatelé půjde

hledání


http://www.palacakropolis.cz/program/2010-03-26



Post rock? Trip-hop mixovaný s acid jazzem, hip-hop křížený s dubem? Vznik Sofa Surfers umožnily nové technologie, které k hudební tvorbě poskytují zcela nezávislé a demokratické prostředky. Zatímco jiní sázejí na líbivost, Sofa Surfers jdou do temných hlubin a splétají šokující kontrapunkty. Navzdory tomu, že skupina pochází z Vídně, vytváří nečekaně kousavou hudbu. „Úžasná živá kapela s nadhledem sklízí uznání přes celé spektrum rocku, dubu i elektroniky,“ – BBC

Debutový singl Sofa Rockers okamžitě inspiroval rakouského DJe Richarda Dorfmeistera k remixu, debutové album Transit skupině přineslo mezinárodní distribuční kontrakt, druhé album znamenalo zdravé oživení na světové elektronické scéně, a video doprovázející další singl intezivně hrály hudební televize MTV a VIVA 2. Cestu skupině otevřela originalita, s jakou na podiu propojila zvuk a multimedia, r. 1998 vystupují na alternativních hudebních cenách Eurobash v Londýně, jejich koncert přenášela BBC.

Singl z druhého alba Cargo vyšel souběžně s remixem britsko-jamajského DJe Mad Professora a Stereo MCs si jej vybrali na kompilaci DJ Kicks. Sofa Surfers si ale sami vysloužili respekt jako autoři remixů, nahrávky jim poskytla řada světových hvězd: Femi Kuti, Roy Ayers, Ennio Moricone, Cornershop, Tosca a další. Během jejich britského turné roku 2000 je časopisy Time Out a NME označily za živou kapelu týdne, skupina skládá hudbu k filmu Komm Süesser Tod (A Good Day To Die), dalším řadovým albem je hudba Constructions v remixech špičkových producentů (Howie B, Eardrum, Ian Simmons, Tom Tyler, Mad Professor, Spectre).

V dalších letech Sofa Surfers expandují do hloubky, propojení hudby s vizuální složkou vytváří jedinečnou zkušenost, v níž zvuky a obrazy tvoří kompaktní celek. Totéž platí o struktuře kapely, která je živoucím organismem bez vůdcovské postavy, jejich písně přecházejí jedna do druhé jako plynulá zvuková stěna generovaná DJem. Plodné období vrcholí velkým turné i koncerty na festivalech elektronické a experimentální hudby, po němž se členové věnují sólovým projektům. Wolfgang Schlögl vystupuje s vlastní sestavou v newyorské Knitting Factory, roku 2004 produkuje muzikál založený na Shakespearových sonetech Water Cools Not Love a natáčí sólové album I-Wolf & Burdy meet the Babylonians. Nahrávka vznikla s pestrou sbírkou hostí z celého světa: Shaun Ryder (ex-Happy Mondays, ex- Black Grape), DJ Collage, Karandilla Brass Band z Bularska, Ihu Anyanwa aka G. Rizo z New Yorku, MC Aladin a brazilská DJka Joyce Muniz.

Na podzim 2005 se skupina vrací v plné síle s albem Sofa Surfers, známým jako „Červené album“.

Opět se jedná o sondu do temných hlubin zvukových vesmírů a lidských emocí, zároveň se ale skupina vrací k elementárním hodnotám: „Hledali jsme sound natolik silný, že ho nemusíme maskovat žádnými efekty.“ Album, které se vzpírá definici, stojí na střídmých aranžmá pro kytaru, basu a bicí, s hostujícím zpěvákem, tanečníkem a choreografem Mani Obeyou, který se po sérii multimediálních projektů v New Yorku a Londýně usadil ve Vídni.

V Akropoli skupina představí koncertní verzi dlouho očekávaného nového alba Blindside které vychází v únoru 2010.

GEEK
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.