Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?

kdo přijde

39 uživatelů půjde

hledání


Cyklus poslechově přednáškových večerů



AUDIRE


Cyklus poslechově přednáškových večerů

Series of listening/lecture evenings


Počínaje čtvrtkem 15. prosince přichází prostor Punctum s novým pravidelným seriálem komponovaných večerů s názvem Audire. Ten bude zahrnovat rozličné hudební žánry z různých koutů světa. Nosným pilířem projektu bude pravidelný cyklus přednášek na téma historie a vývoj elektronické hudby, který bude probíhat s měsíční frekvencí. Setkání se budou sestávat z přednášky, audio a video ukázek, debaty a následných tematických hudebních setů. Cyklus bude sledovat kontext a vývoj elektronické hudby od svých dadaistických a futuristických počátků přes poválečnou avantgardu až po klubovou a experimentální hudbu posledních dekád. Bude se zaměřovat jak na hudební stránku, tak i na evoluci technologie elektronických hudebních nástrojů či na sociální kontext v daném období. Seriálem bude provázet zakladatel projektu Messiah Komplex Jan Němec alias RaveBoy a další přednášející hosté jako například Eric Rosenzveig, lektor a vedoucí katedry Centra audiovizuálních studií FAMU. Jednotlivé díly proběhnou pod kurátorským dohledem Pavla Štepánka alias Yukimury, producenta projektu Mustakillah Sound.

První úvodní díl Audire nás přenese na přelom 19. a 20. století, kdy vznikly první elektronické hudební nástroje jako Telharmonium nebo Theremin. Původně se nepočítalo s tím, že by se nástroje tohoto typu staly obohacením symfonického orchestru či jeho náhradou – našly čistě funkční využití v tehdejších telefonních ústřednách nebo jako generátory zvukových efektů pro filmový průmysl. Masový nástup elektrifikace na počátku 20. století posléze pronikl i do uměleckých kruhů a v předvečer 1. světové války začali tyto technologie pro svá představení využívat i futuristé a dadaisté. V té době vznikla také první teoretická díla a manifesty uvažující o budoucích možnostech nového technologického paradigmatu ve společnosti i v hudbě.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Starting from Thursday the 15th December, the Punctum creative space presents a new regular series of composed programme evenings called Audire. It is going to cover various musical genres from different corners of the globe. The mainstay of the project will be a cycle of monthly lectures on the history of electronic music. These regular encounters will be consisting of a lecture, audio samples, discussion and subsequent thematic DJ sets. The cycle will follow the context and development of electronic music from its dadaist and futurist beginnings through post-war avant-garde to the experimental and club dance music of the last decades. It’s going to focus on both the musical side and the evolution of electronic musical instrument technology as well as the social context of the examined genre and period. The series will be presented by the founder of the Messiah Komplex project Jan Němec alias Raveboy and other guests such as Eric Rosenzveig, a lecturer and Head of FAMU Center of Audiovisual Studies. All the individual parts will be carried out under the curatorial supervision of Pavel Štěpánek alias Yukimura, producer of the Mustakillah Sound project.

The first encounter of Audire is going to guide us to the turn of the 20th Century when the first electronic musical instruments like Telharmonium or Theremin were created. Originally, it wasn’t envisaged that instruments of this kind would be an extension or replacement of a classical symphony orchestra – they found a purely functional use in contemporary telephone exchanges or as sound effects‘ generators in the movie industry. The mass advent of electrification at the beginning of the 20th Century later broke through to the art scene and on the eve of World War I the futurists and dadaists started to use these technologies as part of their performances. In that time also the first theoretical theses and manifestos considering the future prospects of the new technological paradigm for society and music were written.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15. 12. 2016 18:00 h
Punctum
Krásova 27, Praha 3
Doorbell/zvonek: PUNCTUM
http://www.punctum.cz

RAVEBOY
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
RAVEBOY --- 20:36:21 3.1.2017
DRSH: Zkusim to pohrotit ;-)

STAY TUNED/KEEP IT LOKED
DRSH --- 16:51:21 23.12.2016
bude ten slibenej zaznam?
D_K --- 21:52:04 16.12.2016
vytecny pocin. moc diky. priste rozhodne prijdu!
RAVEBOY --- 19:36:09 16.12.2016
Ha! A dneska jsem se dozvěděl, že do Puncta došly dvě žákyně ode mně ze školy (cca 16-17 let), už zahrádka jim přišla divná, a když došly ke dveřím, a slyšely nějaký "divný zvuky a rány", tak se začaly bát, otočily se a odešly domů!!! :-D

NOISE/IS THE MESSAGE
ONDRAASOVKA --- 15:34:16 16.12.2016
RAVEBOY: Viktor Karaoke Tundra by mohl vědět.)
RAVEBOY --- 14:27:46 16.12.2016
LDS: Hrubost, to neznám! Skvělý! ;-)

Jinak do příštího pokračování bych potřeboval zjistit, jakej generátor použili ve filmu Krakatit pro zvukový efekty těch antén v horách. Možná to byla nějaká tesla coil nebo jiná obloukovka, ale je to mazec !!!!!

SAJRAJT/KRAKATOA/VÝBUCH
LDS --- 12:11:25 16.12.2016
CRAZYHBO --- 12:03:05 16.12.2016
LDS: ten pán byl Avraamov a dílo Symfonie továrních sirén
LDS --- 11:14:32 16.12.2016
RAVEBOY: díky:) a ještě k thereminu - pyšná princezna ano,ale největší highlight tohoto nástroje bylo asi použití ve star treku;)

Trekkie plays Star Trek theme on Theremin
https://www.youtube.com/watch?v=V0zQHNmz0gU


můžeš ještě nahodit název díla, kde pán s pochodněma dirigoval hydroplány s artilerií a sirénama? nestihl sem si pořádně prohlídnout přebal tý desky. díky:)
RAVEBOY --- 9:24:42 16.12.2016
Díky díky... a ještě jednou omluva za delší stopáž, plánoval jsem to na hodinku a půl ;-)

Jinak příští pokračování bude ve čtvrtek 12. ledna 2017 a budeme se věnovat meziválečné avantgardě a musique concrète, feat. Erik Satie, Edgard Varèse, John Cage and many more a zároveň si představíme meziválečné syntezátory Hammond nebo Novachord!

STAY TUNED/HIER IST RADIO STERNE
CRAZYHBO --- 7:20:08 16.12.2016
Tak ještě jednou díky...bylo to super..
SUOTAM --- 0:10:21 16.12.2016
Celkove bylo Rusko hodne napred, priste jdu urcite znova
STARF --- 23:26:17 15.12.2016
souhlas, super prace :) noisovej futurismus jsem nemel skoro vubec zmapovanej.... delostrelecka kompozice byla rozhodne nejvic
ONDRAASOVKA --- 22:09:33 15.12.2016
bylo to moc zajímavý, děkuju a těším se na příště.
RAVEBOY --- 9:07:39 14.12.2016
Odhad: Přednáška s audioukázkami cca do 20:00, pak časově neodhadnutelná debata, pak cca do jedenácti poslechový DJ set z audionahrávek a rekonstrukcí původních skladeb z let cca 1913-1927

NOÏZ/IS THE MESSAGE
_VYKUTALENA_ --- 22:33:27 13.12.2016
Do kolika tak akce potrva?
RAVEBOY --- 11:26:54 8.12.2016
Záznam bude, ale kdo můžete, přijďte!

FIELD/REC/OR/DINGS
SISTA --- 14:20:04 6.12.2016
bude zaznam?
113KW --- 23:05:22 5.12.2016