Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?

hledání


Přijďte si zdarma vyzkoušet ukázkovou hodinu s odborníkem na inovativní vzdělávání!

Vycházeje z osobních zkušeností s tradičními či alternativními školami - ať už v roli žáka nebo učitele - budeme postupně pronikat do tajů živé pedagogiky. Začneme rozpomenutím se na naše vlastní učitele, kdo nás oslovil a kdo ne, pokusíme se vžít do jejich role. Vzpomeneme si, co nám na škole vadilo a zamyslíme se nad tím, zda by to nešlo i jinak. Inspirovat se budeme i osudy alternativních pedagogických hnutí, kde a komu se již povedlo založit ideální - nebo spíše skoro ideální školu. Budeme si klást následující otázky:

Osobnost pedagoga aneb o dobrých a špatných učitelích

O vnější a vnitřní autoritě a umění učit

O dobrých učitelích: Jaké jsi měl v životě zajímavé učitele? Které z nich na Tebe zanechali největší dojem? Kteří Tě nejvíce naučili? Byli přísní či liberální? Změnil mi někdo z nich život nebo mi otevřel nové obzory? Pokud ano, jak se jim to podařilo? Čím si získávali autoritu?

Jakou měli mí učitelé asi vnitřní motivaci? Proč stáli za katedrou? O co jim šlo? Proč dělali zrovna tuto práci?

O "špatných" učitelích: Co bychom poradili těm učitelům, které jsme měli rádi, ale nic nás nenaučili? Je neschopnost učit vrozená vlastnost? Nebo se to dá naučit? Může se každý stát učitelem?

Jaké to bylo, když jsi někoho něco učil? Můžeš si představit být učitelem, vychovatelem nebo něčím podobným tak, aby Tě to vnitřně naplňovalo? Jaké podmínky bys k tomu potřeboval, co bys potřeboval odblokovat, co nového se naučit?

O výukových metodách aneb musí být učení dřina a mučení?

O příjemných a méně příjemných metodách učení a jejich efektivitě

O nepříjemném biflování a pokusech ho zpříjemnit. Smysl a význam pravidelného opakování. Jak dlouho jsou děti schopné vnímat? Jak na to, aby to nebylo otravné? O učení prožitkem a chybováním. O tom, jak dlouho jsou děti schopné vnímat a jak tomu napomáhá střídání jednotlivých aktivit.

Klíčové kompetence aneb učení není jen o znalostech

O metodických, sociálních a osobnostních kompetencích

Skoro každý dnes volá po změně. Dnes nejde v prvé řadě o znalosti, ale o něco jiného. Jak by mohla vypadat konkrétní alternativa?

Pochvala, trest a hodnocení aneb jak poskytovat zpětnou vazbu

Jsou objektivnější známky nebo slovní hodnocení? Jsou i klíčové kompetence měřitelné? Jak různé typy hodnocení působí na žáky. Jsou i klíčové kompetence měřitelné nebo jinak hodnotitelné? Jak dospět k co největší objektivnosti? O portfoliové metodě hodnocení.

Vývojová psychologie dětí a dospělých aneb pro každý věk jiná metoda

Životní nálada v jednotlivých životních obdobích a co z toho plyne pro styl učení

Odpovědi na většinu výše položených otázek velice závisí na tom, o jakém věku se bavíme. Klasická škola v obsahu a stylu výuky příliš málo zohledňuje věk dětí, jejich naladění a potřeby. Některé alternativní směry, především waldorf a montessori, naopak vycházejí z hlubšího pochopení psychologie dětí daného věku.

Lektor: Mgr. Pavel Kraemer, Ph. D.

Kurz bude probíhat každé pondělí od 15:00 - 16:30 hodin ve Vile Flora. Bude celkem 10 setkání, první ukázková hodina proběhne zdarma 19. 1. 2015. Trimestr začne 2. 2. 2015 a poslední hodina proběhne 29. 3. 2015. Kurz je určen pro mladé lidi do 33 let. Cena za trimestr je 1.800 Kč.

Nezávaznou přihlášku můžete vyplnit na našich webových stránkách http://skola21.com/prihlaska

CAVE
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.