Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?

kdo přijde

2 uživatelé půjde

hledání


Promítání v Pohodě.

20. 11. Adamova jablka
Neonacista ve výkonu trestu Adam přijíždí na faru, aby se zde věnoval veřejně prospěšným pracem. Farář Ivan je pro Adama na první pohled nestravitelnou osobou. Jako jeho první práci Adamovi zadá upéct jablečný koláč z jablek ze stromu na pozemku fary, který napadlo hejno havranů. Podle Ivana je to Boží trest a je na Adamovi, aby v této zkoušce obstál. Adamovi je to upřímně jedno. Jedinou modlou je mu obrázek Hitlera nad postelí a přemýšlí, jak by se z téhle díry co nejrychleji dostal. Po pár dnech však zjišťuje, že s farářem není něco v pořádku. Co se zprvu Adamovi jevilo jako náboženský fanatismus se zdá být psychickou chorobou. Když Ivan jednoho dne náhle zkolabuje, dozvídá se Adam od lékaře překvapivou novinu. Bizarnost celé situace mu však nedovolí odejít a Adam je nucen čelit celé řadě nevšedních situací. Celým filmem nás provází úryvky z knihy Jobovy, která je příběhu symbolickým předobrazem.

4. 12. Domov šedých motýlů
Hlavním hrdinou příběhu je čtrnáctiletý Juhani, který je pronásledován traumatickými zážitky z dětství. Po šesti letech stěhování mezi pěstounskými rodinami skončil v chlapeckém dětském domově na malém ostrově. Celé místo se řídí striktními pravidly nelítostného ředitele Olavi Harjuly. Jedinými obyvateli ostrova je osm chlapců, ředitel se ženou a dvěma dcerami a hospodyně Tyyne. Tato izolovaná komunita představuje svět sám pro sebe. Film Domov šedých motýlů staví diváka před mnoho zajímavých a tíživých otázek. Jak dlouho musí člověk platit za své chyby? Kdy může sám sobě odpustit a osvobodit se? A může vůbec?

18. 12. Útěk do divočiny
Málokdo z nás má takovou odvahu jako Christopher McCandless (Emile Hirsch). Bylo mu dvacet dva, když dostudoval vysokou školu, ale místo toho, aby zaplul do civilizačního proudu, ukázal mu vztyčený prostředník a z naivního snílka se proměnil v symbol jedné generace Američanů. Každý krok jeho cesty z města do té nejsyrovější divočiny sledoval slavný herec Sean Penn, který se tentokrát spokojil s rolí režiséra a scenáristy.

15.1. Nenápadný půvab buržoazie
Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále.
Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšnotrapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávajícího peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes.



YYUGH
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.