Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?

kdo přijde

26 uživatelů půjde

hledání


http://www.facebook.com/events/142158465902412/

Není nic romantičtějšího než strávit Valentýna na Nuselském mostě!!!

Valentýna oslavíme s Prahou zamilovanou do aut. Přijďte ukázat černá papírová srdce ranní dopravní zácpě na Nuselském mostě.
Smogové dýchánky upozorňují na přebujelou automobilovou dopravu v Praze. Poprvé se při happeningu na Nuselském mostě sešlo několik Pražanů v listopadu 2011, aby projevili svůj podiv nad nulovou reakcí vedení města při dlouhodobém silném smogu. Valentýnská akce má podtitul "Praha ♥ auta". Plakát vytvořil Hynek Trojánek a můžete si jej stáhnout: http://ramus-os.cz/dmnc/dychanek/5/smogovy_dychanek_5_final_mensi_cerny.jpg

Znečištění ovzduší v Praze je takřka ze 100% tvořeno zplodinami z automobilového provozu. Přemíra aut hodnotu Prahy trvale ponižuje a negativně se projevuje na kvalitě života v tomto překrásném městě. Vidíte-li to podobně, jistě se brzy uvidíme a jistě rádi pošlete zprávu o Smogovém dýchánku dalším lidem. MÁ TO SMYSL!

Podívejte se, jak vypadaly minulé Smogové dýchánky:
LEDEN 2012 video RESPEKT:
http://respekt.ihned.cz/video/c1-54392940-smogovy-dychanek-4

PROSINEC 2011 video SMOGOVÉ DÝCHÁNKY:
http://youtu.be/9fkyZ5TnwHI
a foto RESPEKT Milan Jaroš:
http://respekt.ihned.cz/fotogalerie/c1-54199850-smogovy-dychanek-3

LISTOPAD 2011 video SMOGOVÉ DÝCHÁNKY:
http://youtu.be/rwLarUu_8qg

LISTOPAD 2011 foto AKTUÁLNĚ Vojtěch Marek:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2011/11/15/smog-praha-inverze-pocasi-ridici/?cid=722144

HHANULKA
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
XCHAOS --- 10:29:45 14.2.2012
INDIAN: ... nemluvě o tom, že obnovení trolejbusových trolejí na nejexponovanějších autobusových trasách by bylo daleko levnější než stavba tramvaje nebo metra, je to nejspíš ještě tišší než tramvaj, apod...
XCHAOS --- 10:28:52 14.2.2012
tak jsem to už podruhé nestihl :-)
INDIAN --- 15:30:45 2.2.2012
jako moznosti je mnoho, ja vidim opravdu velkej potencial prave v ty mhd.

praha ma dost hustou zeleznicni sit, takze co se tyce thodle tak treba
- linky S, urcite by to chtelo hejbnout s interkonexema mezi ostatnima prostredkama - takze treba spolecny nastupiste mezi tramvajema a vlakama anebo este lip hejbnout s koncepci kockopsu (vlakotramvaj) - coz bude asi v cechach asi este dlouho utopii - sednout na vlakotramvaj trebas v ricanech, ktera by treba ve vrsovicich sjela na klasickou tramvajovou sit a dal pokracovala ve meste - pro plno arbeitru by tak cesta do prace byla o ceste na nadrazi a mozna jednom prestupu - vzorem muze bejt treba studgart nebo karlsruhe a plno dalsich mest v nemecku
- nebat se lehcich variant a kombinaci metra - treba dobrej priklad linka 51 v amsterdamu - cast cesty pod centrem jako metra, v sidlistni casti uz jako rychlejsi tramvaj - levnejsi varianta dopravy prave pro obsluhu okraju mesta

a co se tyce silnic :
- nevim, co je na tom pravdy, ale udajne jeden autobus vyprodukuje min zplodin nez 3 osobaky. myslimze mi da vetsina za pravdu, ze 100 lidi ve 3 kloubovejch autobusech, ktery maj vicemene volnej prujezd je daleko prijemnejsi a levnejsi varianta nez 1 autobus a 100 aut pred krizovatkou napric jeste 4 dalsima
- rezervovany pruhy jen pro bus/taxi/kolo a uplne vsude, kde je vic jak jeden pruh ... mj. sanitky/hasici/policie to jiste taky oceni, kdyz je treba se nekam dostat opravdu rychle - vzor treba pariz
- v tehlech pruhach prioritni prujezd pro mhd (co prijede k semaforu, blikne zelena, pokud to situace dovoluje) - s tim se uz v praze laborovalo nejak nebo uz to funguje ? dobrej priklad treba tramvaj T3 v parizi, ktera lemuje tangencialne dolni okraj mesta - tam pred kazdou krizovatkou (i prechodem pro chodce) ma volnej prujezd, takze prakticky stoji fakt jenom v zastavkach
- a konecne mytny / nebo jiny reseni pro omezeni individualni aut.dopravy do blizsiho centra - mrknete treba na londyn, kde jezdi jenom doubledeckery, taxiky a semtam naka dodavka

mno a v neposledni rade cyklostezky - a + jak sem zminoval jiz ten parizskej vélib, je to opravdu vychytavka, kdo to vyzkousel, da za pravdu :
na litacku, v praze ?opencard? si clovek predplati trebas rok +se slozenim kauce na kolo (pro pripad, ze ho nevrati)... na uzlech a frekventovanych mistech stojany - v GIS systemech uz tyhle veci bejvaj zaneseny taky, takze clovek si na smartphonu najde, zda se v cilovym miste stojany nachazi a zdali-je tam misto. tuhle sluzbu vyuziva opravdu dost lidi, od decek, studentu az po kravataky ... a dost vychytavka, kdyz se treba clovek vraci dom z kalby v noci a neni uz k dispozici mhd v takovym rozsahu
+ je samo vyhoda, ze pokud je daleko ze zastavky nekam, da se to doject proste na tom kole

tot muj strucnej vycet navrhu a moznosti. jen doplnuju, ze v tehlech oblastech nejsem nijak kompetentni, nijak neskrejevam velky sympatie k zeleznicni doprave (vlaky/metro/tram - ponevadz sou proste nejrychlejsi) a vicemene ani nevidim co by za realizaci tohodle vseho vsecko stalo; pouze sou to postrehy odjinud
HHANULKA --- 13:41:36 2.2.2012
INDIAN: Díky za připomínky, zapracujeme na tom. Manifest skutečně chybí.
Smogové dýchánky je skupinka lidí napříč iniciativami, pevné jádro se teprve tvoří. Happening ti možná nepřijde jako dobrá forma, ale je novinářsky zajímavá. Pokud člověk vystoupí na jednání zastupitelstva a neudělá nějakou show, novinář o jeho prohlášení nenapíše, protože prostě o obsah mu zase tak nejde. Chce zajímavé fotky, akci. Proto vznikly dýchánky, jako vizuálně zajímavé akce na zviditelnění problému. Vedle toho samozřejmě probíhají další aktivity jednotlivých občanských sdružení, ať už je to vyjednávání s politiky, účast na veřejných projednáváních, psaní připomínek, pořádání diskuzí. A za sebe musím říci, že mě dýchánky skutečně baví. Taková rozverná půlhodina jednou měsíčně.
Podle toho, co jsi napsal, máme na dopravu v Praze velmi podobné názory :)
INDIAN --- 13:18:06 2.2.2012
jinak ja mam ohledne tohodle dost radikalni pohled na dopravu velkomest a vim ze to je este vetsi boj s vetrnyma mlynama nez ten vas ;)

investovat hlavne do mhd, uzavrit centrum pouze pro dopravni obsluhu (tzn. zasobovani, mhd, sluzby + vyjimky pro invalidy), veskery kravataky do taxiku (tem unifikovat tarify) a proste vytlacit vsechny ty cestujici do prace typu 1 auto / 1 clovek ... a reseni a hlavne pocet cyklostezek je v praze taky evropskou vostudou .. treba parizska sluzba velib (pucovaci kola) se osvedcila taky dost, zavadi se tam ted i autolib (pucovaci pidielektromobily), tak se taky uvidi, jestli jim to klapne, to je dobra alternativa pro prilezitostny jizdy ...
INDIAN --- 13:12:52 2.2.2012
HHANULKA: jako souhlas s motejlem, krom fotek a videi mezi linkama nevidim nakej manifest nebo neco (teda nevim co je na fb, jelikoz tam ucet nemam), takze me to odtud prijde opravdu takova spsi recesisticka pozerina nez naka akce s cilem... az jako tvoje vysvetleni ohledne dopravni politiky tomu uz dava trosku rozmer.

jakoze samozrejme ocenuju vasi snahu, ale proste jak naznacuju porad, prijde mi to jako bezcenny saskovani s negativnim medialnim dopadem. spis bych se zeptal - existujute jako naky formalni obcansky sdruzeni, ktery by dovedlo predlozit naky konstruktivni studie, mate mezi sebou kompetentni osoby, ktery by o tom byly
HHANULKA --- 12:49:03 2.2.2012
MOTEJL: Každý problém má svoje řešení, takže i smog v Praze se dá řešit. Říci, že to lepší nebude, je nesmysl. Existují řešení levná a drahá. Praha zatím nezačala ani s těmi levnými.
Smogové dýchánky se konají každý měsíc, tentokrát chceme upozornit na naprosto neadekvátní rozpočet magistrátu pro rok 2012, který se téměř celý vyčerpal na další přípravu Blanky 2 (pro kterou v budoucnu nemusí být peníze), aniž by jakkoli pozitivně přispěl k rozvoji dalších forem dopravy. Proto ten slogan Praha zamilovaná do aut.
MOTEJL --- 12:35:55 2.2.2012
Formulace pozvanky je ponekud scestna, vyzniva spise jako proti automobilova akce. A ano, souhlasim, ze prazska doprava je resena priserne, ale jak vsichni vime, tak financi nebude v pristich letech vice a kdyz se podivame na to, jak priserne jsou udelany statni zakazky, ani neocekavam, ze v nejblizsi dobe dojde ke zlepseni, ale severni obchvat Prahy bych ja take uvital, abych nemusel jezdit pres naprosto ucpane Holesovcie, ale co se tyka vzplodin, ty tu budou vzdy, mozna ne primo v Praze, ale mimo Prahu nebo v tunelu, z ktereho je stejne ventilace pozene do ovzdusi, takze v tomhle nevidim rozdil. Pokud je demonstarce myslena, jako, ze jeji cil je upozornit na tyto projekty, pak to nejspis smysl ma, ale z meho pohledu by mel byt tedy letak nebo aspon uvodni text jinak uveden.
HHANULKA --- 12:03:00 2.2.2012
INDIAN: "tam" je myšleno na smogovém dýchánku? takže máš pocit, že průměrný účastník této akce je šašek s cedulí, který neví, proč tam stojí?
INDIAN --- 10:56:59 2.2.2012
MOTEJL: places tu stejnym zpusobem a mas podobny argumenty jako radovej demonstrant, kterej tam bude saskovat s ceduli a nevi vlastne proc, ty modernejsi trende ;)
HHANULKA --- 10:00:46 2.2.2012
Rozpočet na rok 2012 byl už tak napjatý a přesto se v něm našla částka na výkup pozemků pod budoucí radiálu. Přitom koncept radiál mezi dvěma okruhy byl už dávno překonaný. Naši radní prostě žijí o několik desítek let zpátky.
HHANULKA --- 9:09:01 2.2.2012
MOTEJL: Cílem akce je upozornit na to, že Praha nemá dlouhodobou koncepci, jak řešit dopravu v Praze. Prosazování Blanky 2, což je de facto v některých místech 6-proudá dálnice skrze Libeň, skutečně není řešení. Tohle navrhli inženýři před několika desítkami let, kdy Praha vypadala diametrálně jinak. Praha musí reagovat na to, že Praha se od dob návrhu značně rozrostla. Tedy je potřeba jak vnější okruh, tak vnitřní okruh posunout. Vnější posunout za hranici města (severní varianta), stejně v návaznosti na posunutí v severovýchodní části posunout vnitřní okruh.
Vnější okruh sice nestaví Praha, ale magistrát by měl hrát daleko aktivnější úlohu v řešení dostavby, protože dostavba vnějšího okruhu je stěžejní pro odvedení těžké dopravy z centra Prahy.
Magistrát prosazuje Blanku 2 jako jedinou možnou variantu, protože je holt už naprojektovaná, ale nikdo se nezamyslel nad tím, že by se to dalo řešit také jinak s napojením na už realizované stavby.
Nemluvě o naprosto tristní podpoře cyklistické, pěší a hromadné dopravy. Nebo někomu snad přijde chytré téměř veškeré peníze z rozpočtu nacpat do stavby silnice a zbytek dopravy odbýt pár milióny?
MOTEJL --- 0:19:02 2.2.2012
Stezovat si, to umi kazdej...doufam, ze svejma plicema aspon z Prahy odfiltrujete nejakej ten bordel...
MOTEJL --- 0:17:02 2.2.2012
Vy si davejte smogovy dychanky, ja radsi poslu navrh na Prahu 6, kde ziju, ze by se v jistem parku, kde je volna plocha daly vysadit stromy. (akce, ktera radoby protestuje proti provozu, ktery je v Praze z 90% nemozne omezit je blbost) A mimochodem !!! Pocet prodanych vozu stale roste, takze pocitejte s tim, ze doprava bude jeste hustsi. Dale si ovedomte, ze modernejsi trend v automobilove doprave ma jiz v tuto dobu takove normy, ze i kdyz rust au se zvysuje, pocet toxickych latek, ktere auta vypousteji klesa, ale kvuli tomu, ze nekdo se ucastni akci, jako je tahle, ale napriklad i kvuli modernejsim technologiim nebo i jen kvuli obycejnym lidem, kteri pro to skutecne neco delaji. Ano, je to ma osobni zkusenost, drz hubu a neco pro to radsi udelej nebo ocekavate vsichni, ze za vas budou makat jini ???
MOTEJL --- 0:12:09 2.2.2012
SPIPI: A o co tedy jde? To mi nejspis unika trochu zamer tyhle akce :-D. Kazdej, co je ochotnej vystrcit hlavu z rady a ma kecy na smog v Praze se na tom podili ale stejne, jako my vsichni, co v Praze zijeme. A ano, magistrat by s tim mel nejspis neco delat, ale co ocekavas, ze asi udela? Tak maximalne parkovaci zony, ktere neumoznuji podnikatelum v centru parkovat a tudiz kazdy zakaznik musi nekdy doplacet na to, ze ridic plati naprosto nesmyslne pokuty. Hele sorry, ale tohle je totalni kravina!
INDIAN --- 12:48:38 1.2.2012
SPIPI: ano, tenhle tvuj text, kterej se opakuje na netu ve stejny forme nekolikrat, je stejne diskutabilni jako ta wikipedie ;) nerku-li ze zajem aby tenhle svatek byl popularni, je z mnoha stran taky velkej ;))

MOTEJL: tady prece nejde nikomu o to, aby se zakazovalo zasobovani
SPIPI --- 12:01:43 1.2.2012
Indiáne, tak ještě jednou jo :) V našich zemích se tento svátek (sv. Valentýn) slavil už za habsburské monarchie. Velkého rozmachu dosáhl za první republiky, především díky manželce prezidenta T. G. Masaryka, Charlottě Garrigue-Masarykové, která měla americký původ (ano, v USA měl tento svátek silnější pozici, než v Československu, ale o čistě americký svátek nikdá nešlo).

Za valentýnský dárek sloužily kytičky, čokoládové bonbony a pánové dostávali od dívek domácí pečivo ve tvaru srdce.

Zakázán byl až nacisty jako židozednářská propaganda a později komunisty jako sionisticko imperialistická propaganda. Zpět do ČR se tedy vrátil až v 90. letech a to tedy až ve chvíli, kdy už byl tenhle svátek komerčně znásilněnej byznysem.

Já nejsem žádnej propagátor tohodle svátku, jenom mě prostě dost štve, když tady někdo překrucuje dějiny a nálepkuje svátky něčím, čím nejsou. Vánoce taky nejsou o konzumu a santa klausovi, stejně tak valentýn není o růžových vitrínách nákupních center.
MOTEJL --- 11:52:56 1.2.2012
Diky za pozvani, ale jezdim autem kazdy den a to predevsim z duvodu rozvozu zbozi a zasobovani obchodu, abyste vy, co protestujete meli doma to, co nakupujete.
INDIAN --- 10:57:14 1.2.2012
SPIPI: tohle sem uz s babickou resil a jedinej svatek kterej slavili a behem totace zasili, byl den matek. a tahle babicka pochazi navic z katolicky rodiny, takze mozna asi tuplovanej fakt. a ta druha, ta ho urcite neslavila a skoda precejenom ze nezije uz muj deda proutnik, kteryho sem nikdy nepoznal, ten by me nakonec mozna prekvapil ;))
kazdopadne nic nemeni ten fakt, ze pokud by tu nebyla invaze vsech tech vanocnich cervenejch pedodedku s cocacolou, debilnich serialu v televizi, apod., tak si na nakyho valentyna nikdo nevzpomene, ikdyby se tu driv opravdu tak horentne slavil. tak z toho prosimvas nedelejte nakou tradici nasich predku, je tu plno jinych svatku a obyceju, ktery sou nam blizsi, ovsem na ktery se uz davno zapomnelo, protoze holt nemaj takovej marketing.

a k tematu : opravdu si nemyslim, ze ve velice pragmaticky cr lze dosahnout neceho postavanim s cedulema u silnice. na svedomi nikomu nesahnete, spis naopak. v drtivy vetsine z nich spustite genrator argumentu, proc nejzdit sockou a jezdit autem, proc usilovat o vic parkovacich mist a mineni o vas bude nekde mezi asocialama a netahlama, ktery v tuhle domu nemaj nic lepsiho na praci.