Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?

kdo přijde

1 uživatel půjde

hledání


http://www.facebook.com/event.php?eid=255733351127057

http://diewurstbrucke.blogspot.com/ http://fleshfleshfleshwurstpoverasound.tumblr.com/ http://wurstbrucke.tumblr.com/ http://www.myspace.com/jackak

Ve svém manifestu Die Wurstbrucke sound system povera píše francouzský hudebník iránského původu Blenno und Die Würstbrucke, že nejjednodušším vysvětlením jeho tvorby je slovo sound system. Se svým soukromým sound systemem sestaveným z podomácku vyrobených nástrojů, ozvučených hraček a přístrojů zkonstruovaných z toho nejlacinějšího materiálu dorazí 20. září také do žižkovského klubu Final.
 
Zvuk vytváří „z věcí nalezených, jichž se společnost zbavila; z toho, co „bylo", jimž se snaží vetknout nové funkce na základě své imaginace. Do svého uměleckého jména Blenno und Die Würstbrucke vkomponoval název známé expresionistické skupiny Die Brücke, jež se od obdobných uskupení odlišovala silným sociálním apelem, především snahou navázat opakovaně kontakt (most) mezi uměním a společností. Most Blenno používá nejen jako metaforu, ale i zcela konkrétně. Nejraději totiž hraje v masce pouličního hudebníka pod
mostními oblouky vprostřed měst, aby se miniaturní a skladný aparát pořádně rozléhal ulicemi. V jeho myšlení je přítomná nedůvěra k specifickým prostorům vymezeným pro umění, a i tímto způsobem se je snaží obcházet. V duchu arte povera se jeho koncept sound povera pokouší o nalezení zdrojů zvuku, které se sebou nenesou tíhu kulturních referencí a mají blíže k běžné lidské zkušenosti. Blennova vystoupení balancují na hranici mezi koncertem a performance. Pódium se pod jeho rukama mění v excentrickou podívanou
hrající barvami a blýskavými útržky neidentifikovatelných objektů, které se stávají součástí specifické instalace, v níž se do vzájemných komunikačních vazeb vplétají performer, publikum a jejich sdílený prostor. Hudebně se hlásí k elektronické improvizaci, hybridním podobám taneční rytmiky a arabské muzikální tradici.
 
Z docela jiné strany spektra okrajové elektronické hudby promluví tento večer i nový pražský sóloprojekt Black Wigwam se svou představou hudebního děsu vyvěrajícího z podvědomí. Člen původní sestavy Kaspar von Urbach se po krátkém odmlčení vrací se svým samplerem, zvukovými efekty a setem, který vyděsil i jeho samotného – nepřesná lynchovská paralela je zde zcela na místě.
 
Vstup 100,-

VON_COCK
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.