Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?

kdo přijde

77 uživatelů půjde

hledání


STÁVKA PROTI VLÁDĚ změna ! 16.6.2011

http://fnf.cz/

Inciativa Freedom not Fear podporuje připravovanou stávku a další protesty odborářů proti takzvaným reformám současné vlády.

Připojte se ke stávce, podpořte protesty a případné blokády v ulicích.

Odboráři rozhodli, že se pondělní stávka v dopravě konat nebude. Stávku přesouvají na čtvrtek s tím, že bude od půlnoci do půlnoci, tedy 24 hodin.

http://www.ct24.cz/ekonomika/127042-zitra-stavka-nebude-bude-ve-ctvrtek-a-navic-celodenni/

Proč ČMKOS odmítá tzv. vládní reformy

S_TEJK
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
MARTA_KLOFACOVA --- 10:40:44 18.6.2011
SEBEL: v osmnacti se mas zacit ucit ze neni nic zadarmo? to uz je skoro trochu pozde ne? ja teda mam zafixovany od zakladky to, ze kdyz chci jist tak si na to musim vydelat ... hlavne v tom studiu mi pride, ze to neni zadarmo proto, ze musis investovat taky cas a hodne se ucit ... musis pracovat abys mohl zaplatit bydleni ve meste kam za skolou dojizdis, doprava, jidlo ... vsichni nemuzou v tomhle spolihat na rodice ... a proste jakakoliv pujcka mi pripada jako nestastny reseni ... jeste ani nemas poradnou praci a vezmes si pujcku? to je fakt nerozum ...
CISLO42 --- 23:34:05 17.6.2011
A mimochodem - i s tou délkou života to není taková jistota jak nám vláda tvrdí. Teď mi kdosi ukazoval statistiku, podle které se to naopak zastavuje, a jedna z prognóz je i ta, že vzhledem ke znečištění, množství chemie v potravinách, hluku, stresu a z dalších příčin by naopak ten věk mohl začít opět klesat.
CISLO42 --- 23:30:14 17.6.2011
SEBEL: tak to pozor, délka života se zvyšuje, ne produktivní věk. V šedesáti můžeš být prožraný nemocemi a nepoužitelný pro osmihodinovou pracovní dobu. A nic s tim neuděláš.
KOUTLOSH --- 20:15:52 17.6.2011
SEBEL: Průser je, že současné profesorské elity by asi musely trochu změnit přístup z "poskytujeme ti neskutečnou službu a poctu, že můžeš čerpat naši moudrost" na "předáme informace, vychováme profesionála". Jinak by platící studenti, kteří si na to vydělávají při studiu, asi trochu skřípali zubama. Přitom nejde o to, aby státní univerzity přejaly přístup některých soukromých, tedy: "náš zákazník, náš pán", ale přesto by se něco změnit muselo. Nedokážu si to však moc představit.

Co se týče té matematiky, průběžný systém tuto obtíž v podstatě eliminuje (navíc odpadá inflační znehodnocení úspor) ovšem je funkční pouze v případě, že je příznivý demografický vývoj. A to není. Žijem dýl, rodí se nás míň. A řešit to nelze.
SEBEL --- 16:32:11 17.6.2011
NICKITA: Důvod zvyšovaní věku odchodu do důchodu je jednak to že produktivní věk se zvyšuje, ale hlavně to, že stát nemá na placení důchodu peníze. Proto se vždy po nějaké době věk na odchod do důchodu zvedne. Je třeba reforma důchodového systému, aby na důchody bylo a aby se věk na odchod do důchodu mohl zase snížit. Je třeba, aby si lidi už v průběhu života spořili na důchod a aby za ně všechno netáhl stát.

Trocha matematiky... Při hrubé mzdě 28000Kč je platba na sociální 1820Kč, za rok to pak je 21840Kč. Při práci od 20 do 70 let, za 50 let práce, což je opravdu dlouho dám státu 1092000Kč. Jsme v rodině dlouhověcí, takže umřu v 90ti. Tedy 20 let budu dostávat důchod. Kdybych ho dotával jen z peněz, co jsem oddvedl na sociálním, dostávám 20 let 4550Kč měsíčně. To je sakra málo a kdo asi doplatí zbytek?

MARTA_KLOFACOVA: Nemyslím si, že by se zadlužit nemohl, spíše nechce. Ale to je v pořádku, jen málokdo z mladých má finanční zodpovědnost. Nicméně placení školného tě naučí jednu podstatnou věc a tu je, že v životě nic není zadarmo. Pokud chceš studovat, vydělej si na to. Dneska už neplatí, že titul z tebe něco dělá. Pokud je člověk šikovný a pracovitý, dokáže si na studium vydělat.
Nicméně na druhou stranu odměnou za to, že platíš školné, by ti mělo být zlepšení kvality studia a vyučujících autorit.
NICKITA --- 13:58:40 17.6.2011
SEBEL: Se musi zvysovat duchodovy vek? Myslis, ze budes tesne pred sedmdesatkou tak ready, ze budes mit na to pracovat? Obzvlast treba jako clovek, ktery se cely zivot zivil rukama? A myslis, ze te nekdo zamestna? Lol .... uz ted maj lidi 45, 50 + problem sehnat praci. Jediny, ceho se tim docili, ze bude o to vic nezamestnanejch na uradu prace a ano, pak budou vsichni ti duchodci pro stat "levnejsi".... Tohle ma byt cil ??

Reknu ti jednu vec, moje mama dela pecovatelku, podle stupne nemohoucnosti dostavaji duchodci prispevek na peci. Ted jim to chtej zhruba o necely dve tretiny zkrouhnout, takze vsichni ti lidi, kteri uz ted setri kazdou korunu budou jeste vic v prdeli.
No a co udelaj s usetrenyma penezma? Daj kazdymu pecovateli PDAcko s pronajmem nejaky firme litr na mesic aby je mohli sledovat ....
Jojo, proste kdyz muzeme nekomu zhrouhnout prachy a pak je nacpat do nejakyho nesmyslu, na kterym si hezky napakujeme kapsu za nejakej ten uplatecek, tak to ma opravdu velkej smysl, tyhlety reformy
MARTA_KLOFACOVA --- 13:48:24 17.6.2011
SEBEL: pochop to, nekdo si proste nemuze dovolit se zadluzit :) jaky zamestnavatel ... vylezes ze stredni ... jaky jako zamestnavatel?

A ty urcujes ktere veci jsou spravne? Kdyby tu bylo otroctvi tak nebudem protestovat, protoze by to neco zastavovalo?

Jdu zas makat, dost se do toho zamotavas a uz me to nebavi, uprimne doufam, ze zvladnes nasetrit dost detem na studia ... :)
SEBEL --- 13:44:03 17.6.2011
MARTA_KLOFACOVA: pak ti stipendia, nebo studentské půjčky. Taky zaměstnavatel může platit školné svému budoucímu zaměstnanci a ten si to pak odpracuje :-)

Protestujme konstruktivně a proti správným věcem. Protestujme na prosazení a ne na zastavení :-)
MARTA_KLOFACOVA --- 13:40:15 17.6.2011
SEBEL: moje mama byla samozivitelka dvou deti - predstav si, ze se ji nepodarilo usetrit nic :( divny co? Nezlob se na me, ale pujcky sou mor ...

a co proto delas teda? Kdyz nebudem kricet, tak nikdo ani nezjisti ze nam to vadi ... mame teda sedet a cekat az to vyresej jo? :D
SEBEL --- 13:38:39 17.6.2011
Kdyby byla stávka proti korupci v politice, požadovalo se odstoupení těch, co jsou s korupce podezřelí, požadovalo se odstoupení Kalouska za padáky a další boty které udělal na ministerstvu obrany, tak jdu a křičím v první řadě a se mnou další velká část národa.
Ale proti reformám, které se desetiletí slibovaly a nakonec z nich ni nebylo a až teď se někdo alespoň snaží, tak proti tomu nepůjdu.
SEBEL --- 13:33:49 17.6.2011
MARTA_KLOFACOVA: Jejich rodiče budou šetřit, měly by bejt stipendia a studentské půjčky.

A právě proto že by na to jednou nemuselo bejt, musí se něco dělat. Ne jen křičet, ne mi to nechceme.

LALINA: jenže jak poznáš co je správná reforma? Ta stávka to nevyřeší :-/
MARTA_KLOFACOVA --- 13:29:28 17.6.2011
SEBEL: to jo, budou muset totiz makat aby meli na to skolny a mohli vubec studovat :)

co dal co kdyz nebude na zdravotnictvi? na zemedelstvi? nebo nedejboze na sport... probuh, co kdyz nebude ani na ty uplatky?
LALINA --- 13:27:34 17.6.2011
SEBEL: taky jsem chtěla reformy, ale neječela jsem jako hysterka měsíc po volbách, kde jsou ty refromy. Nějak si totiž myslím, že napřed bylo třeba udělat jiný věci a reformy udělat pořádně. Pořádně, víš? nejen to poslátat narychlo tak, aby mohli ti trapáci na ministerstvech mávat cáry papíru, jakože "vidíte, splnili jsme sliby, máme reformu".... práce kvapná málo platná a myslím si, než než špatný reformy ted, tak radši lepší za rok, dva. jenomže to už bude před volbama a to už by se vládě nechtělo riskovat... je to čistě jen účelovej , zpackanej domácák, ty takzvaný reformy.
SEBEL --- 13:23:30 17.6.2011
MARTA_KLOFACOVA: Ne, zavede se pořádný školný, aby na vejšku šli ti co chtějí studovat a ne ti co nechtěj makat.
SEBEL --- 13:22:07 17.6.2011
LALINA: Mě se ty tvoje "pojebaný reformy" taky týkají, ale já s nima povětšinou souhlasím. Když jsem šel k volbám volit, vybral jsem si reformy a bolestivou změnu oproti populistickejm kecům a dávání peněz těm co si je nezasloužej.

A jak bys je chtěla vyhodit? Tím, že půjde pár lidí do stávky? Těžko...
Tím že do ní půjde půl populace? To už by mělo šanci na úspěch, ale co ta druhá půlka, která s tebou nesouhlasí a chtějí to jinak? Budeš rozhodovat i za ně?
MARTA_KLOFACOVA --- 13:19:14 17.6.2011
SEBEL: lol a kdyz nebude na skolstvi tak se bude chodit do skoly az od patnacti? :D
LALINA --- 13:04:18 17.6.2011
SEBEL: ty pojebaný reformy budou platit jen pro někoho? to jsem nevěděla... jen pro odboráře? hm, tak proč se vzrušuju, žejo? ;-))

já idelaista? já říkám, že se musej vyhodit, vyhodit a vyhodit, dokud se nenaučej chovat. I ty samý lidi se dokážou chovat jinak, když jim dáš hranicea trváš na nich. I nejlepší lidi zvlčí, když jim dáš moc, prachy a necháš je bez dozoru....
Není třeba čekat, až se nějak sami darwinovsky vyvine slušnej druh politiků - to je pdole mě velkej idealismus.
Už dneska vidíš, že dorůstaj další generace mladejch a svěžích sviní , nemakačenků a sajrajtu, kterej nikdy nesahne na práci, ale bude zvanit a krást v politice.... takovej mladej Benda je jejich průkopníkem... kdepak, NIKDo se sám od sebe slušným politikem mezi smečku sviní nenarodí...
SEBEL --- 12:59:50 17.6.2011
KOUTLOSH: Je demokratické po demokratických volbách si jít protestovat na to co vláda dělá, když jsme jí k tomu většinově dali mandát? Já s tím co dělá s velké části souhlasím a s další části to bylo nevyhnutelné. Když není na důchody, musí se zvyšovat důchodový věk.
SEBEL --- 12:56:01 17.6.2011
LALINA: Jenže ten kdo protestoval včera byla lůza v rukou levicových politiků. Neprotestovali pro dobro Čechů, ale pro dobro svoje a to je špatně. Popírá to tu dobrou myšlenku nesouhlasu s tím jak vládnoucí garnitura funguje.
Jseš idealista. Oni neodejdou jinak než v rakvi. To my musíme vychovat ty další generace v lepším morálním kodexu než je teď všeobecně ve většině přijmán. Pak se možná za několik desítek let něco zlepší.-)
KOUTLOSH --- 12:36:03 17.6.2011
LALINA: Problém v žádném případě není v tom, že bychom tu demokracii neměli, ale že ji neumíme používat.

Uživatel Tholdrin pro Andor.cz:

To ano, ale to není chyba politiků v tomto případě. Máme jen to co jsme si zvolili a ti se snaží udělat vše pro to aby jsme je znovu zvolili. Což je asi i podstatou problému. Zde mysím sedí citát z V for Vendetta: "Hledáš-li viníka, stačí pouze pohlédnout do zrcadla."

Strany jsme si vychovali sami způsobem jakým volíme. Když člověk vidí a sleduje spousty diskuzí obou stran - a nejlépe tam kde se střetávají - tak vidí, že už dávno se nevolí někdo ale proti někomu. Vytvořila se duální, mírně triangulární rovnováha. Lidé vybírají pouze mezi stranami v "poledním menu" a ostatní ignorují i přesto, že ví, že je to špatná volba.
Jenže proč volit mezi dvěma zly, když na rozdíl od spojených států u nás nejsou legální jen dvě politické strany. Systém, který by rychle převychoval strany i politiky, by byl prostý. Řešení první úrovně je vykroužkovat ty, kterým svou duvěru nesvěříte. Připadně pak by stačilo stranu, která vás zklame (kupříkladu snahou obejít vaše preferenční hlasy) nevolit a najít (nebo vytvořit) si jinou, která reprezentuje váš náhled na svět. V hromadném provedení a stávajícím stylu by to znamenalo jednu věc. Především finanční krach starých velkých stran. Jsou těžce zadlužené a pokud by jim byl náhle odstřihnut přístup k penězům skrze odměny za křesla ve volbách (o korupci ani nemluvím) pak by se rychle rozpadly. Zároveň také by značně opadly masové mediální kampaně - nikdo by na to stranám nepůjčil protože návratnost takové půjčky by byla více než pochybná.

Lidé si stěžují na to, že nemají koho volit, že jsou tam samí zloději, podvodníci a tuneláři. Slyším spoustu vrčivého mumlání o revoluci - a tentokrát ne sametové. Je ve vzduchu cítit jak jsou lidi nasraní. Na jejich problém je ale jednoduché řešení v rámci existujících demokratických pravidel v naší zemi - nevolit ty, které tam nechceme vidět. Nehrát jejich hru na buť já nebo on ale sledovat vše co je v nabídce.