Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
VOZKA --- 19:44:49 31.3.2019
DOCKINEZ: já rád testuju reprobedny například tímhle:

Origin - Informis Infinitas Inhumanitas (2002)
https://www.youtube.com/watch?v=8ZjXo7Ij28s
DELLAMORTE --- 16:47:17 31.3.2019
DOCKINEZ: Pár let zpátky tam měl těch nahrávek 30, potahal jsem si všechny a musím mu dát za pravdu. Pokoušel jsem se poslouchat i DK, ale neudržel jsem u toho pozornost dýl než dva songy. Máš pravdu, že tohle hraje všude dobře.
DOCKINEZ --- 16:18:09 31.3.2019
Je dobře, že tady padly audiofilní nahrávky. Kdyby nebylo žebříčků jako tenhle, tak mám skoro pocit, jako by „audiofilní“ znamenalo „dobře nahranou desku s jazzovou kapelou a paní, co hezky zpívá“, přičemž výsledek se mnou absolutně nic nedělá. Dobře nahraná koncentrovaná nuda, která nic nesděluje, nikoho neurazí, hlavně žádnej extrém.

Kdysi jsme tu měli kampaň Kopírování zabíjí hudbu. Hovno. Hudbu zabíjí veci typu Diana Krall nebo Rebecca Pidgeon :)

Na tohle kupovat budky za pul mega je imho naprostá zbytečnost. Řekl bych, že kterákoliv regálovka za dvacet tyček doporučovaná před časem Teddym by to v klidu zahrála stejně dobře.
VOZKA --- 16:12:27 31.3.2019
MAJA: "Myslím, že 99% lidí, co kupuje super audio, to má z velké části o dobrém pocitu - udělají si radost. Samozřejmě, že kdyby jim to nehrálo do ucha, tak by volili jinak. Z poslední audio výstavy mám pocit, že min. z 50% jde o jistou exkluzivitu/design/provedení a od určité kategorie jde už o nuance."

V tomhle nejsme nijak ve sporu. Je normální, že si lidi kupují drahé a hezké věci pro pocit nebo třeba pro status. Pouze si myslím, že je třeba buďto rozlišovat, kdy se jedná pouze o takovouto věc, a kdy o jasný zvukový přínos, anebo na rovinu říkat, že to nevíme/je nám to jedno - to přínosnost diskuze úplně stačí. Děje se to však velmi málo.
MAJA --- 16:00:20 31.3.2019
VOZKA: Spíš to dělám řekněme dlouhodobě - na první poslech mě něco ne/zaujme a pokud mi to i po delší době ne/vadí, tak jsem spokojený. Utvrdit se v získaném pocitu můžu vrácením původní komponenty.

Různé denní doby a/nebo psychické/fyzické rozpoložení bude plodit různé výsledky.

Myslím, že 99% lidí, co kupuje super audio, to má z velké části o dobrém pocitu - udělají si radost. Samozřejmě, že kdyby jim to nehrálo do ucha, tak by volili jinak. Z poslední audio výstavy mám pocit, že min. z 50% jde o jistou exkluzivitu/design/provedení a od určité kategorie jde už o nuance.
??? --- 13:23:48 31.3.2019
VOZKA: Tak já jsem rutinér. Ve pražských studiích jsme léta čekovali desítky káblů na X referenčních aparátů. Čili je musíš vzít do ruky, vybalit a připojit opakovaně. Pak jich i spoustu vyzkoušíš doma, čili furt vidíš, co připojuješ. Nemám problém říct, tenhle vyhlášenej Crystal, Nordost, Cardas za XXX moc peněz nehraje, a naopak tenhle (relativně) levnej Kimber, Chord, Kraut hraje.

S jistotou lze říct jediné, levná dvoulinka nikdy nehraje. A taky že 5/10 lidí to stejně neslyší.

Esi přitom potřebuje mít někdo zakrytý voči? Asi jo, když to říká.
VOZKA --- 12:43:21 31.3.2019
MAJA: Osobně mi dává smysl je dělat i jako konzumentovi, protože dosáhnout opravdu kvalitního zvuku, který mi pak přináší maximální potěšení z hudby, je drahé a velmi zdlouhavé (vyžaduje to kromě peněz i znalosti), a když se budu zasekávat na věcech které stojí spoustu peněz ale nepřinášejí slyšitelné zlepšení, nikdy se k cíli nedostanu. Ale řeším to hlavně proto že jsem i konstruktér a chystám se vstoupit na trh s reproduktory v ceně pod 20k Kč, v takhle nízké ceně pokud velmi pečlivě nezjišťuješ jaké věci mají velký a jaké zanedbatelný vliv na zvuk, tak nikdy nenavrhneš něco, co by se dalo poslouchat.
VOZKA --- 12:30:12 31.3.2019
???: Chápu tvoji odpověď jako "slepé testy nedělám protože [...]", je to tak?

Samozřejmě neplatí, že pokud jeden člověk neslyší v abx testu mezi dvěma komponentami rozdíl, tak tam rozdíl není. Neexistenci rozdílu dokázat nelze, lze pouze říct, že v daném testu se existence rozdílu nepotvrdila (a přemýšlet o tom, jestli byl test správně navržen a nešlo by ho udělat lépe).

Zajímavé situace jsou:
- pokud někdo prokazatelně opakovaně slyší rozdíly mezi komponentami, o kterých se říká, že jsou transparentní
- pokud více lidí v různých situacích naopak rozdíly neidentifikuje, neprokazuje to že rozdíly nejsou, ale velmi silně poukazuje na to, že jsou pod hranicí slyšitelnosti. Věrohodnosti takového testu také pomůže, když víš, jací lidé a za jakých podmínek ho prováděli.

Dále mi přijde smysluplné, než utratím deseti- až statisíce za nějakou komponentu, si podobný test udělat na sobě (obvykle ne abx test, ale aspoň testování s perfektně srovnanou hlasitostí). Tam obavy o kompetentnost třetí osoby úplně odpadají.

Největší hodnotu těchhle testů vidím v tom, že dodají váhu zcela abstraktním a pro mě v podstatě bezcenným debatám o komponentách, u kterých se diskutující strany často nemohou shodnout ani na základní terminologii.
MAJA --- 12:12:50 31.3.2019
VOZKA: Podlě mě člověk, co tohle doma provozuje je už trochu nemocný - trávit tímhle hodiny a hodiny času namísto poslouchání muziky, pokud nejsem recenzent už je nemoc.

Pak to taky smrdí neustálým GAS a změnou hudebních preferencí na highend předváděcí nahrávky, protože tak 3/4 běžných nahrávek jsou IMHO dneska neuvěřitelně zvukově odfláknutý.
??? --- 10:27:26 31.3.2019
VOZKA: Hele, ikdyž pominu fyziologický predispozice, tak 90 % laiků ani neví, CO a JAK slyšet. Stejně jako 99,99 % abstinentů nepozná rozdíl mezi bohemkou a dom perignon.

Mám dokonce známý, co nemaj v mozku vůbec propojený emocionální obvody s ušima. A těm úplně stačí k plnohodnotnýmu akustickýmu zážitku popík z evropy2 z bakeliťáku. Zrovnatak některý lidi jsou skoro barvoslepý, a koho z nich asi najdete v odborných diskuzích o delikátních rozdílech podání obrazu hiend fotoobjektivů nebo přínosu drahýho fotopříslušenství?

Ale dovedu si představit, že např. tady s Dockinezem jako kytaristou, a zkušeným muzikantem, během pár hodin spolu vybereme naslepo z desítek kytar 5 kusů, na kterejch se 99% shodneme jako etalonech a na 2 se shodneme s 90% kytaristů. Ale pro laiky náš výběr stotisícovýho nástroje z Gibson custom shopu nebude mít prakticky žádnou cenu, protože jejich sluch to prakticky neumožňuje. Tak asi tak.