Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Klavir, dospeli zacatecnici
JIKE
[http://www.volny.cz/spyderco/piano.jpg]


Pouze pro NYXáky je zde k dispozici FTP s notama pro vzájemné vyměňování



Pokud budete uploadovat své noty, uvádějte tam prosím celé názvy skladeb, nejlíp včetně autora (i když to bude v adresáři s autorem).
Soubory, co patří k sobě, házejte do archivu (zip).
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
MEDVED007 --- 23:17:14 29.2.2012
mmch, k dokreslení toho jak ZUŠ přistupuje k začinajícím....ZUŠ kam chodí dcera děti v prvním pololetí vychovává čistě teoreticky, nástroj si vyberou až ve druhém pololetí...zdálo se mi to jako dobrý nápad než jsem se setkala s praktickými důsledky....v pololetí jsou děti, zhusta prvňáci vřazováni do rozvrhů učitelů, kterí je mají nadupané už od září čili drtivá většina dcery kamarádů mou dceru nevyjímaje vyfasuje hodiny od šesti, od půl sedmé apod....že si absolutně nelze vybrat, o tom ani nemluvím...a to je přitom jasné, že většina dětí už má taky od září nějaké odpolední povinnosti a tudíž nejsou volní kdykoliv...výsledek je ten, že dcera odejde ráno v osm do školy, já jí o půl čtvrté převezu na keramiku (kterou má od září) a v pět jí převezu do hudebky, kde má hodinu klavíru....že po příchodu domů po šesté hodině ještě věnuje hodinu přípravě do školy o tom ani nemluvím....ovšem paní učitelka prostě měla jediný volný den a to pondělí, tečka, žádná debata. přitom dcera má tři dny v týdnu volné a nebyl by problém tam klavír zařadit....v podstatě asi i večer...takhle mi v Po večer padá na hubu a jak vypadá hodina klavíru si každý umí představit.....šestileté dítě po desetihodinové směně :-(
MEDVED007 --- 23:11:05 29.2.2012
RAAJA: ok a jak tedy naučit hrát dítě na klavír, když z něj nechci mít virtuoza, nechci aby se prudilo s přehrávkama a koncertama a údajně nezbytnými vědomostmi, ale zároveň nemám finance na to, abych mu roky platila soukromého učitele ? o žádném kroužku klavíru jsem v životě neslyšela....stejně mám ovšem zásadní pocit, že i kdyby ZUŠ byla škola, tak hlavní poslání školy (a to zejména základní) není narvat do dítěte nějaké množství informací, ale zaujmout ho a dát mu na srozumněnou, že vzdělávání je super...probudit v něm touhu, aby se samo chtělo vzdělávat...čistě pro vzdělání samotné....stání s rákoskou nad nezbednými žáčky, to je fakt k lásce ke vzdělání nebo hudbě fakt nepřivede :-(
??? --- 14:05:25 29.2.2012
ja bych napriklad od me ucitelky na klavir naopak chtel at po me chce vic drillu.. Preci jen to je pro me vetsi motivace a vic by se mi to zurocilo..
RAAJA --- 13:10:15 29.2.2012
???: máte jistě špatnou zkušenost, ale tím pádem nedávejte všechno do jednoho pytle...vy třeba nikoho neznáte, já mám jinou zkušenost...:-)
RAAJA --- 11:57:26 29.2.2012
Problém se školami je ten, žen prostě vůbec existují...to je prostě daná věc společností, civilizací. Jsou školy kam lidi chodí proto, aby něčím byly, pak jsou tu zájmové kruhy, kroužky kde se neučí tak jako ve školách ale pouze a jen motivuje. To je zásadní rozdíl!!! Základní Umělecká Škola je škola jako každá jiná škola! Není to kroužek!!!! Jeden rozdíl mezi ZUŠ a ZŠ je v tom že není povinná, jistě...ale Vysoká škola také není povinná a Střední škola myslím že také ne pouze ZŠ takže tady není žádný rozpor a rodič který přihlásí dítě do ZUŠ bysi tohle měl jasně uvědomit, že dítě přihlašuje do ŠKOLY A NE DO ZÁJMOVÉHO KROUŽKU.
BRAMBOREENA --- 11:32:22 29.2.2012
MEDVED007: ovšem tohle je problém všude, a třeba v různých sportovních oddílech možná ještě víc... prostřední dcera jeden čas chtěla dělat gymnastiku, ale jenom rekreačně (taky už na to byla tehdy stará, aby nějak závodila či co, a kdovíjaký talent na to taky nemá, byl by to jen pohyb pro zdraví a pro potěchu), no a nenašli jsme oddíl či kroužek, kde by takový exemplář chtěli...
MEDVED007 --- 23:49:14 28.2.2012
NIMUI: teda musím říct, že tvůj příspěvek je dost odstrašující...takže učitelé drilují žáky proto, aby sami mohli udělat nějakou "kariéru" bo jen ti, kterým žáci vyhrávají soutěže jsou prokazatelně dobří...tak to je síla :-(
přijde mi i docela zvláštní srovnání ZŠ a ZUŠ...kromě jednoho písmena vidím jeden zcela zásadní rozdíl....škola je povinná a ZUŠ dobrovolná, zájmová...neumím si přestavit, že by skauti nechávali malé skautíky vázat uzly na čas a kdo to nezvládne v limitu, tak ho vyhodí....nebo kdo nezaběhne v atletice 60m v čase xy, tak už nemusí chodit na další trénink...vždyť to je úplně pošahané.....ovšem jak vidno z tvého příspvěvku, tak ty to bereš jako normu :-( nezpochybňuju, že kdo chce hrát, ten musí cvičit...ale myslím, že dobrý učitel se pozná právě podle toho, že to cvičení nebude žák brát jako "soustavnou práci" jak si to nazvala, ale jako zábavu, koníčka, dobrovolně vykonávanou činnost kterou dělá s láskou a radostí....
NIMUI --- 23:09:23 28.2.2012
???: Těžko říct :-) Záleží, pro koho se vybírá. U nás dostupné jsou školy Fritze Emonse (Evropská klavírní škola, ale i mnoho dalších úžeji zaměřených sbírek, včetně 4ručních). Česká Nová klavírní škola není špatná, ale spíš ji doplňuji něčím dalším. William Gillock má krásné melodické věci, ale neviděla jsem nic pro úplné začátečníky. Piano Course jsou další americkou učebnicí, kde není špatný výběr, včetně základů teorie. Dobrá technická cvičení jsou sešity A Dozen A Day. A naše Alba etud vůbec nejsou marná. Ruské školy jsou také fajn, vím, že se někde u nás dají sehnat skandinávské školy, ale ty jsem neviděla... A teď si vyber :D
NIMUI --- 23:04:48 28.2.2012
MEDVED007: Jak která ZUŠ a jak který učitel. Obecně, pokud narazí učitel na nadaného žáka, tak se bude snažit, aby své nadání rozvíjel a k tomu patří jak přehrávky, tak koncerty a soutěže. Ono BOHUŽEL ta úspěšnost žáků na soutěžích hraje obrovskou roli v profilu školy a také nově v profilu jednotlivého učitele - např. pokud chce jít učitel studovat do metodického centra na JAMU, tak body u přijetí mu zcela natvrdo udělají právě žáci, kteří bodovali v soutěžích... takže je i tlak na učitele.
Ale třeba u nás se děcka nedrilují, jsme středně velká ZUŠ (do 400 žáků) a na soutěže z každého oboru posíláme 2-5 lidí. Třídní přehrávka je povinná (prostě vystupování je součást tohoto typu vzdělání). Veřejný koncert je pro ty nadšenější a schopnější, ale rozhodně to nejsou ty drilované děti, které mrskají techniku a jedou výhradně na klasice. Hraje se u nás z každého žánru. Děláme koncerty, kde hrají i třeba učitelé s žáky, atmosféra je úžasně uvolněná...
Ovšem něco "navíc" může žák dělat až když splní minimum k postupovým zkouškám (to je ostatně na každé ZŠ (a tedy i ZUŠ), taky musí umět z matiky nějaké minimum, aby prolezl dál). Ale to minimum se od mého děctví hoooodně snížilo... Jako učitel můžu říct, že je obrovský problém vést děti ne k lásce k hudbě, ale k soustavné práci... já to s nimi na hodině cvičit fakt nemůžu, a pokud oni doma nehnou prstem, tak to za chvíli nebaví ani jednoho z nás :-)
RAAJA --- 13:42:58 28.2.2012
???: http://translate.google.cz/translate?hl=cs&langpair=en%7Ccs&u=http://anya-laurence.suite101.com/frederic-chopins-piano-students-a52605
pátrejte po tom nejlepší co může bejt
BGS je sice standard ale co si tady budeme namlouvat....:-)