Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
HRY » rpg
Tahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
GAF
Díky kickstarteru a aktivitám komunity na netu se tenhle pomalu vymírající žánr zase zvedá na nohy. Pořád je ale těžké o dobrý AAA titul nebo alespoň konkurence schopnou indiovku žánru Tahové RPG zavadit, vzniká jich málo nebo jsou "skryté" pro nedostatek informací. Klub by měl být o sdílení informací o vzniku nových, diskuzi o starých, doporučení, radám atp...

PS: Berou se i pauzovací RPG a vůbec cokoliv co má aspoň trochu blízko k tahovému pojetí a aspoň nějaké RPG prvky
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
DAVESADE --- 13:55:53 5.12.2014
MAIMONIDES: Fire Emblem je dlouhá série, vlastně Inteligent Systems nedělají nic jiného, než jeden herní systém, pokaždé dopilovanější. Hlavním produktem je jistě * Wars - ty mne ale už popravdě přestaly bavit... no a pak je tady fantasy spinoff Fire Emblem. Z této série jsem chvilku hrál na GBA, GC, Wii a DS inkarnace, ale bylo to dycky strašně drsný a nebavilo mne to tolik. Až právě nyní 3DS verze uvedla možnost hrát na lehčí obtížnost a docela jsem tomu slušně propadl. To co linkuješ je dozajista skvělá hra - ale nikdy jsem ji nehrál natolik, abych ti o ní řekl více.
DAVESADE --- 10:24:23 5.12.2014
Další drobnej detail - postavy mají narozeniny dle normálních kalendářních dní, takže dneska má tato postava bezva bonusy a ještě mi vykraftila novej meč zdarma ;).

[https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/zlCfzSuExswjjmNb-u]
DAVESADE --- 15:09:34 3.12.2014
DOCKINEZ: Jako grind je grind, ale zrovna tyhle mapy mi přijdou prostě moc ujeté. Spustím AUTO, zavřu oči, stisknu START a hotovo ;). Dycky se u toho stydím... ale zaplatil jsem za to! Takže to není cheat ;).

Mimochodem - když hra vyšla, byl tenhle DLC pack zadarmo. Takže oni věděli, co dělají. Hrát to bez DLC by to šlo, ale bude to zdlouhavý a jsem si jist, že bych se na to vykašlal.
DOCKINEZ --- 15:07:54 3.12.2014
DAVESADE: to je v pohode, taky jsem za ty grindovaci mapy na xp a goldy prachy dal.

Kdyz to umoznuje hra, tak to nejni cheat, synu.
DAVESADE --- 15:07:48 3.12.2014
BONUS: Hra nabízí ještě LUNATIC a dokonce LUNATIC+ obtížnost, ale podle všeho je to fakt jen pro magory. Sám jsem zkusil rozehrát novou hru na tuto obtížnost a jako první tři mise jsem udělal jenom náhodou a čtvrtou za boha zajebanýho ani omylem (bez smrti jednotky). Totiž až po čtvrté misi se odemkne možnost gridnování a importu nových jednotek, takže ty první čtyři bitvy musí člověk prostě přežít více méně náhodou...

PRO TIP: Reset hry se děje přes L+R+START+SELECT a protože menu hry nezná položku jako LOAD nebo RESTART, je to jediná možnost, jak blbě rozehranou partii spustit znova a nejrychleji ;).
DAVESADE --- 15:05:07 3.12.2014
DAVESADE: Ještě dodateček - nové postavy začínají obvykle na nějakém vyšším levelu, tuším 9, přičemž už na desátém je možné dělat class change (logicky je ale lepší dělat class change až na maximální, tj. dvacáté úrovni). Tj. stačí nechat nováčky zajet v jedné vedlejší bitvě a začnou býti přínosem do týmu. A ono i vyhnat je na tu dvacítku celkem jde - stačí vlézt do nějaké těžší vedlejší mise, načnout 2 nepřátele a nechat je v jednom tahu dorazit naším nováčkem - za jednu bitvu udělám i pět levelů, jsou to prima šachové minihry, potud dobré.

Co ale chybí je pochopitelně vztah nováčků k starým jednotkám... na to je potřeba tak 5-10 bitev a využívat každou příležitost, což není vždy ideální (např. cvičit letecké jednotky proti lukostřelcům je čistá sebevražda).

Neboli - zde se musím přiznat k "podvádění" - grindoval jsem postavy v DLC mapách, což jsou takové placené cheaty na vyhnání úrovně, vztahů a peněz. Za 5.50 EUR tři specializované mapy... no, ono by to šlo přes vedlejší mise (těch jsou hromady, plus pořád nové přes spot/streetpass), ale neumím si představit, kolik času by to sežralo. Takže pro hraní na HARD, když už vám sem tam někdo chcípne (už dvakrát se mi to stalo a rozhodl jsem se nechat jednotky prostě mrtvé, abych zjistil, jaký vliv to má na hratelnost), tak sehnat nováčky není vlastně problém, ale začlenit je do armády je rychlejší přes DLC mapy, no. Nejsem na to hrdej.
GAF --- 14:56:48 3.12.2014
Týjo, při tomhle přemýšlím, že bych si měl koupit i jiný věci než PC. Jakože už dlouho vim, že mimo PC jsou kolikrát mnohem lepší věci na hratelnost.
DAVESADE --- 13:50:52 3.12.2014
Hraju podruhé Fire Emblem, tentokrát na HARD+CLASSIC obtížnost. Mám za sebou 15 hodin kampaně a trochu toho gridnování - no je to paráda jako prase.

Blbě se to vysvětluje, ale zkusil bych to shrnout asi takto.

Při prvním hraní (NORMAL+NEWCOMER) si člověk osahá vlastní systém hry, levelování, povyšování, kombinace skillů a tak dále. Když to dohrajete, hra vám dá zabrat, ale máte dobrý pocit, že jste správě pochopili matematiku věci a sláva hotovo. Ve hře kombinujete v zásadě tři věci. Za prvé - kámen nůžky papír - ale se zbraněmi ( sword - axe - lance ). Za druhé - support postav - můžete mít za kolo dva útoky, když se sousední jednotky spolu kamarádí. Z toho také vyplývá určitý "element šachů", kdy extrémně záleží na pozici na mapě. Za třetí - kombinace skillů, kdy správně vyexpené jednotky se správným vztahem k nějaké jiné tvoří nesestřlitelný pár.

Při hraní na HARD ale vznikne nutnost využívat dalších, existujících elementů, které doposud byly v pozadí. Za prvé - "munice". Každá zbraň se časem opotřebuje a NEJDE ji nijak opravit. Sice je lze vylepšovat, ale stejně se jednoho krásného dne rozpadne. Při hraní na HARD se proti přesile dá bojovat pouze protiútoky, tj. postavíte silnou jednotku někam doprostřed bojiště a nepřátelé se na ni sesypou. Během nepřátelského tahu je na vás útočeno třeba 10x, tj. ubyde vám třeba třetina výdrže zbraně! Tohle při hraní na NORMAL nehrozilo, vlastně jsem zbraně kupoval jen výjimečně. Nyní člověk nacpe prachy do nějaké unikátní šavle a setsakramentsky si rozmýšlí, jestli je nutnost ji použít. Navíc - na konci tahu vám zůstane zbraň v ruce, takže ji pak postava sama používá při obraně. A počet protiútoků sice lze předvídat, ale stručně řečeno - tohle mne v mnoha bitvách vysloveně vypeklo. Najednou dostaly smysl skilly jako Convoy, kdy je možné si i během bitvy měnit zbraně z hlavního inventáře. Stojí to teda nějaký ten tah, ale vyplatí se to (nejprve convoy, pak trade s cílovou postavou). Ke zbraním jsem získal vysloveně osobní vztah a přejmenovávám si je. Taky z toho vyplývá, že automatické vybavování postav (OPTIMISE) musím ručně kontrolovat, aby ty správné postavy dostaly ty správné zbraně.

No a konečně - CLASSIC. To znamená implementaci permanentní smrti. Při hraní na NEWCOMER se sem tam vyplatilo vylákat nepřátele do nějaké pozice tím, že jsem tam postavil vysloveně plonkovou jednotku, na kterou se všichni sesypali, zabili ji a já jim pak vpadnul do zad. Jednotka ale v další bitvě ožila. To teď nejde dělat. Každá jednotka má cenu zlata a získané zkušenosti rovnou cenu platiny s iridiem. Všichni MUSÍ přežít, jinak bude vaše armáda v další bitvě komicky malá a hru nedokončíte. Původně jsem se této extra obtížnosti bál, že mne to bude frustrovat... no Fire Emblem je natolik geniální, že nám dává možnost jednotky nahrazovat. Cest je několik - najímání hrdinů skrz spot/streetpass od svých kamarádů. Stojí to nějakej zlaťák, ale jde to. Dále pak - v řadě vedlejších misí můžeme potkat nové přátele, když je zachráníme, přidají se k nám. Ale hlavě - budováním vztahů se správným pohlavím dojde k narození dětí vašich hrdinů. To je tak nějak automaticky očekávané, že ano, avšak tento element prohlubuje celkový roleplay. Totiž - při hraní na NEWCOMER nové postavy nepotřebujete, takže párujete jednotky podle toho, aby vám dávaly co největší pecky a zároveň přežily co největší zásahy. Jenže když začnete řešit nové postavy, musíte samozřejmě spárovat muže a ženu... a podle konkrétní kombinace se jim narodí unikátní dítě. Takže dát dohromady mága a mágyni (v bojišti parádní kombinace) znamená, že jejich dítě bude také mág. To je prima, ale už dva máte, že jo... takže spárujete mágyni s rytířkou a... battle mage! Úplně nová povolání, nové skilly a tak dále. Nemluvě o výtečně napsaných dialozích a také faktu, že s každým novým dítětem na mapě přibude nová vedlejší mise (aby se příběhově začlenění novorozence do bitev vysvětlilo).

Zkrátka a dobře - při druhém hraní téže hry hraju jinou hru. Zbraňový trojůhelník a základní matematiku věci chápu z prvního průchodu, nyní vysloveně řeším šachy (kvůli šetření munice je nutné každého protivníka vyřadit jednou ranou - a ono i naši nepřátelé jsou tak silní a inteligentní, že se chovají vlastně stejně) - pozice správných postav na správném místě. A za druhé - párování jednotek nemá vliv jen na průběh aktuální bitvy, ale také na bitvy ve vzdálené budoucnosti, protože si "vyrábíte" nové postavy - něco dle citu (postavy se k sobě přirozeně hodí) anebo chladným kalkulem (divné postavy jako tisícletá dračice oplodněná oboupohlavním knězem...). A to všechno je perfektně sepsané po stránce příběhu, atmosféry a... a... Prostě Fire Emblem je pro mne ideálním průsečíkem tahovky a RPG v plnotučném smyslu slova. Jedním slovem geniální.
DOCKINEZ --- 19:51:05 17.11.2014
To vypada docela fajn, prilezitostne prubnu.