Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Zvuková postprodukce ve filmu
LIQUID_SOUND
Nejen o postprodukci ve filmu, obecně o filmovém zvuku a práci na place. Cokoliv o ADR/Foley/SoundEffects/Music.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
LION --- 13:38:51 13.3.2015
LIQUID_SOUND: Na nějakém kratším formátu s playbackem (reklama, videoklip) jsem zažil mono playback v L kanále a v R kanále TC, který šel bezdrátově do digitální TC klapky. Ale to má smysl jedině, když máš playback a kamera nenatáčí zvuk. Jinak klasicky - klapka a pak nasazování ve střižně. Když je i pomocný zvuk synchronní s obrazem(na klapání stačí i rucháč na kameře), je to sice nepříjemná, ale nikoliv nekonečná práce. Moc se v tom ale nepohybuji, třeba existuje lepší řešení...
PANIKA --- 20:19:43 11.3.2015
LIQUID_SOUND: obcas kdyz se neco vysere, tak nasazuju rucne, za chvili se do toho dostanes a docela odsejpa
respektive se zacal rozjizdet timecode postupne a obcas to zajammovali zpatky, tzn sync podle tc pak to zaber po zaberu zkontrolovat a prenasadit kde se to rozjelo podle klapky.
jsem par dnu poslouchal jenom klapku jak odrikava cisla scen, ke vsemu polsky, ale uz jsem delal i horsi prace.

tohle je afaik pozice asistent strihu, tzn rozhodne nebere tolik co strihac :)

ty plural eyes vam nekomu fakt fungujou? ja jsem videl projekt kde se zvuk obcas podivne rozjizdel o par oken a myslim ze prave diky plural eyes..ale uz to je pres rok, tak na tom od ty doby mozna makli anebo to byla haluz, popripade necim uplne jinym.


horsi to je s takovejma minikamerkama co jsme pridalavali do auta na autoporad, goprocka jeste dobry ale na contour hd jsme museli velkejma pismenama napsat NEPOUZIVAT NA SYNCHRONY, anzto se hrozne kroutilo - jaks to na jednom miste srovnal, tak se to jinde rozjelo, snad to pisu srozumitelne...
LIQUID_SOUND --- 18:07:34 11.3.2015
LIQUID_SOUND --- 18:05:28 11.3.2015
LIQUID_SOUND: Btw. mě tuhle ve vaně napadlo, že by (nejen) sync mohl bejt zakódovanej v akustickym signálu od iOS klapky. Nahraný wavy by se naládovaly do custom softu, kterej by ten pípanec analyzoval, ustřihl data před začátkem toho akustickýho signálu a do Broadcast metadat v tom fajlu by se zapsal TC start time a další data napsaný v klapce. Easy. Lec nejsem programátor a vim vo tom kulový. ;)
LIQUID_SOUND --- 17:57:42 11.3.2015
NOOLY: Ach sooooo… Chápu. 20 záběrů to je v pohodě. Já musim řešit právě takový denní počty v řádů stovek. Jeblo by mě, kdyby to nedělalo timestampy. Nikdo by už to nedal dohromady. ;)

Btw. a nemůže se to nějak zásadnějc rozjet resp. nerozjelo se to někdy? Třebas extra dlouhá scéna… Kolega má nějaký dvě nahrávadla a v polních pomínkách má možnost overdubování. V praxi to vypadá tak, že z jednoho nahrávadla to pouští do sluchátek a do druhýho to točí. V kompu si to nějak sesadí, protože si změřil že se mu to rozjede řádově asi o tři vteřiny na pěti minutách.

TC po wifi už je. Jdu teď do kina na Vybíjenou, ale večer to najdu. Chlapik ukazuje, jak mu jede na celym setu stejnej TC na iOS klapce, do mobilu že kterýho to jde normálně ze sluchátkovýho výstupu atd. atd. Super věc. ;)
NOOLY --- 15:57:52 11.3.2015
LIQUID_SOUND: si neumim predstavit, ze bych behem nahravani prepojoval kabely, ale napad je to dobrej :]]

tejku muze bejt kolik chce, na filmovym place se natoci maximalne tak 20 zaberu za den. nasadit 20 klapek pak zabere chvili, nikdo se nestara o nepovedeny jeti.

TC po wifi? dobrej napad! z toho by mohl byt uspesny startup ;]
LIQUID_SOUND --- 15:13:24 11.3.2015
NOOLY: Jo to neni problém, TC jako audio signál je snadnej. NIcméně v rekordéru prostě zabere jednu stopu. POKUD teda nejede pár vteřin TC aby se díky těm pár vteřinám aspoň dal zjistit něco jako start time toho fajlu… Eh… Pak by se stopa uvolnila pro druhej kanál audia. Okej no. Je to teda dřevní a amatérský ale ok.

No tak to asi fakt syncujou ručně… Co když ale je třebas 200-300 tejků za jeden den? To se fakt z dlouhodobýho hledika vyplatí zaplatit střihače na den resp. x-dní, kterej to bude ručně nasazovat, než pořídit nahrávadlo s TC in a vysypat ven hromady bwf fajlů, který se na timeline rozbalej na správný start times samy?

Hrozně mě to překvapuje, protože TC se dá třebas přenášet po wifi tj. žádný dráty… A ta ekonomická stránka věci...

A hrozně mě to překvapuje po druhý, protože mi to přijjde, a to se fakt nechci kasat, prostě docela elementární věc, která práci natolik urychluje, že… Prostě wow. ;)
NOOLY --- 15:01:01 11.3.2015
LIQUID_SOUND: jo, vetsina nahravadel nema TC. nicmene TC je audio signal, ktery drzi digitalni informaci. vim o stabech, kteri nejak (treba pocitacem) generuji TC a bezdratove ho posilaj do audio vstupu DSLR (a treba do rekorderu). na jednom place jsem mel v PT vyrenderovanou TC stopu, kterou jsem diskretnim vystupem na zvukovece bezdratove feedoval kameru (slo o playback na reklame).

jo a nekteri strihaci jsou zvykli nasazovat zvuk rucne a dovolim si odhadnout, ze ti rychlejsi maj nasazenej celovecerak za den prace ;]
LIQUID_SOUND --- 12:46:34 11.3.2015
JUGI: Imo kecáš.
LIQUID_SOUND --- 12:46:27 11.3.2015
NOOLY: Jinak dík za Plural eyes, už to tu sleduju. Kdysi dávno by mi to vydělalo spoutu peněz. Škoda že to ještě nedělali. ;)