Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Zvuková postprodukce ve filmu
LIQUID_SOUND
Nejen o postprodukci ve filmu, obecně o filmovém zvuku a práci na place. Cokoliv o ADR/Foley/SoundEffects/Music.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
LIQUID_SOUND --- 21:39:27 18.6.2014
NOOLY: Tak zrovna ty Pro Tools byly docela v pohodě. I když jsou to sedmičky LEčka. Ono na nabírání mono zvuků je to úplně dostačující. Krásně jede v syncu z Canopusu video a je to. K čemu má tu konzoli moc nechápu, ale asi to někde koupil za hubičku. ;) Navíc řikal, že to tam hodlá předělávat. Určitě by se to dalo strašně moc zjednodušit. Na to co dělá by mu stačil Mac mini kterej je tichoučkej. Ten desktop co je v režii prostě hučí a mě to vždycky a všude štve. Navíc ta 002R co tam má je úplně v klidu, akorát jí má prakticky nezapojenou. Celá ta monitoringová sekce by mu stačila místo tý konzole. :) Jeho devíza je ale prostě v tom ruchaření. Je to krása ho pozorovat.
NOOLY --- 20:55:52 18.6.2014
LIQUID_SOUND: souhlas. ze je dneska technologicky mimo misu je jasny, kdyz se podivam na to vybaveni. kdyz uz ne mixak, tak aspon novy PT by poridit moh. naposled mel snad PT7 lite nebo podobnou prisernost :]] jinak mu nezbyva nez gratulovat, ze je v jeho veku ceska spicka v oboru.
PANIKA --- 12:53:50 18.6.2014
LIQUID_SOUND: +1000 za zkuseny pardaly
video tedy, pripravim a nahodim, mozna to bude chvilku trvat...
LIQUID_SOUND --- 12:03:50 18.6.2014
PANIKA: Urcite, sem s tim.

NOOLY: Jo je fakt vybornej. Mam tyhle stary bardy rad a strasne rad s nima pracuju. Pokazdy se totiz neco novyho od nich naucim nebo aspon dozvim. Je jasny, ze jsou kolikrat technologicky mimo misu (taky jednou budu), ale vedi jak na to. Jak to dokopat do br8nz a technologie u nich hraje mnohdy druhoradou roli.
NOOLY --- 16:54:12 17.6.2014
LIQUID_SOUND: no jo, C••••••• jede jak dabel, akorat ma nadpocet tech jeho kurackych pauzicek ;]
PANIKA --- 16:02:22 17.6.2014
LIQUID_SOUND: jj koukal jsem co maj ruchari harampadi, nekolikero ruznejch dveri, vanu a konev atd :) , zkusim vytahnout neco z hrubace k making of Krasna, jestli by to tu nekoho potesilo...
LIQUID_SOUND --- 14:45:45 17.6.2014
Ta konečně jsem se dostal k tomu, že bych napsal karťounkej report z rucvhařskýho natáčení. Zakázka se ke mně dotala trochu náhodou, ale vzhledem k tomu že jsem tam byl předevšim jako Pro Tools operátorm, tak to byla pro mě příjemná a předevšim sledovací práce. Jednalo se o kraťas, krásne naimportovanej do Pro Tools do kterýho se točily komplet ruchy, protože z nějakýho důvodu nebyl žádnej kontaktní zvuk a tak se všechno rekostruovao na obraz.

Sedmiminutovej film jsme měli asi za dvě a půl hodiny hotovej, přičemž tahle rychlost byla daná předevšim superskvělym profi přístupem ruchaře (max. 3 tejky). (Trochu záměrně nepíšu jméno, protože dodávám fotky z jeho studia a nechci aby to bylo nějak lákavý pro tipaře.) Pracovní postup byl náhrávání tematickejch ruchů pohromadě tj. všechny kroky, pak všechny zvuky při jídle, psaní atd. Předpokládám že to se dá udržet jenom třebas do 15 minut filmu. Jinak by se dělaly jednotivý scény. Práci jsem odevzával jako OMF/AAF export.

Obří ponaučení je vcelku tradiční a podobný jako při hudbě. Představa, že bych něco takovýho dělal z už nahranejch knihoven, dělal bych to minimálně celej víkend. A to bych musel mít nějakou ucelenou knihovnu někde na disku. Stahovat jednotlivý ruchy z nětu a probírat se jima (drtivá většina jsou příšerný kvality) by zabralo mnohem víc času a pro produkci by to znamenalo ve výsledku mnohem vyšší náklady tj. vyšší než pronajmutí ruchařskýho studia, ruchaře a operátora. Navíc je potřeba vzít nesourodost zvuků napříč bankama. A to i když by ty zvuky byly kvalitně nahraný. Tloušťka zvuků, jejich prostor, nutný přizpůsobení na obraz, atd. atd. atd.

Příjemná práce, která zdánlivě vypadá jako takový hraní si. Opak je pravdou.



[//i.nyx.cz/files/00/00/12/07/1207481_182e66aa167c0435d13b.jpg?name=2014-06-05+17.38.07.jpg]

[//i.nyx.cz/files/00/00/12/07/1207480_fa9b9266e6f9bc7bb19c.jpg?name=2014-06-05+16.50.47.jpg]
NOOLY --- 16:20:34 27.5.2014
LIQUID_SOUND: dik! jo, data to smysl. kdybych kopiroval zvukem rozmisteni hercu, tak se pri strihu nekdy muzu dostat z hard left do hard right pozice a to by urcite zmatlo nejednoho divaka. nicmene si umim predstavit situaci, kde je objekt, ktery je uprostred platna a pohne se smerem k divakovi. u 3D me napadlo, ze by se toho dalo vyuzit, v zadni pozici nechat trochu namocenou mistnost a v popredi to mit sussi. vyzkousim, podam report. treba prijdu na to, ze to nakonec budu delat konzervativne. Neni to vubec tajny, je to studentskej projekt a bude to ducharina ;] jo a to s tim koncertem je dobrej priklad, ale ve filmu narozdil od koncertu bude vzdycky zvuk skakat podle velikosti zaberu a dalsich okolnostech. divak je na to zvykly.
LIQUID_SOUND --- 13:51:20 27.5.2014
NOOLY: No co si vybavuju nějaký fakt teoretický čtení, tak z různejch testovacích projekcí se ukázalo, že nějakej extrémní pohyb ve zvuku, třebas stoprocentně kopírující obrazovej střih je pro diváka rozptylující (nepříjemnej) element. Tj. třebas běžnej půlminutovej dialog obrazově sestřihlej ze tří, čtyř kamer, kdy se lidi v pohybujou ze strany na stranu plátna a s tim by takhle důsledně jezdilo panoramování plus by se nějak řešil třebas dozvuk místnosti podle vzdálenosti kamery atp. V extrému co si pamatuju to bylo naznačený na nějakym koncertu klasický hudby, kdyby se měnil zvuk i podle detailů sólistů, polocelků, celků… Já ale filmovej mix nedělám, ačkoliv se teda nově snažim s někym/někde začít spolupracovat, peotože mě to zajímá. Určitě se najdou povolanější lidi o radu. Co je to za 3Dčko, jestli to neni tajný?
NOOLY --- 13:10:20 27.5.2014
LIQUID_SOUND: aha, ja bych bejval rek, ze se manipuluje s perspektivou podle toho, jak jsou postavy rozmisteny v prostoru, ale mozna to jen moc resim. ale tak mozna i v tomhle pripade funguje zasadni pravidlo, ze "srat na poucky, udelej to tak, at to zni dobre" .)