Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Poesie bez pranic a tkanic
MALEMKRALOVNA
Tento klub byl založen pro lidi, kteří se chtějí podělit o svoji poesii a svoje názory na ní. Samozřejmě dbejte prosím o to, abyste nepostovali zhůvěřilosti anebo citové zvratky vašeho nitra. Ač pokud opravdu cítíte, že by ona báseň o lásce byla dobrá a řekla nám něco už 1000x nevyřčeného, způsoby a strukturami 1000x neomílanými sem s ní.

Cenil bych si toho pokud by sem lidé nejen přispívali svými dílky, ale i svými laickými/odbornými názory na dílka. Prosím nepleťte si kritiku a hodnocení. Kritika je systematické rozebrání celku do posledního "šroubku". Nehrajme si na literární vědce.

Bez PRANIC A TKANIC znamená, že bych byl také velice nerad, pokud by zde vznikaly malicherné přenice o to, kdo má pravdu a které dílko je dobré a které ne. Tisíc hlav, tisíc názorů. Každý může s čistým svědomím pouze říct líbí/nelíbí sám za sebe. Tkanice znamenají svazující pravdy a teorie, které ač v současnosti jsou platné, v budoucnosti mohou být jiné. Systém literární teorie není koherentní a mění se. Stejně tak normy toho, co je chtěné, módní a dobré.

Teď už jen zbývá říct: BAVTE SE! :-)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
NECECH --- 23:56:22 7.10.2012
MICHALANGELO: v zásadě je to pěkná myšlenka, takhle podobně by to mělo vyznít ku konci, ale teď jde o tu střední část, tedy dějovou linii nebo přinejmenším ucelenou metaforu
MICHALANGELO --- 21:21:28 7.10.2012
NECECH:

mám ten papír
mám i tužku
nemám už tu služku :D
NECECH --- 18:36:58 7.10.2012
KALIPH: jj, začínám novou "prasárnu" na

měl jsem papír
měl jsem tužku
měl jsem taky pěknou služku


ale nevím, jak dál, tak klidně můžete někdo přihodit něco pro inspiraci...
KALIPH --- 18:32:22 7.10.2012
NECECH: Ono je to vidět na tvé tvorbě :))
NECECH --- 18:31:33 7.10.2012
KALIPH: já to nevidím tak dramaticky
MICHALANGELO: poukázalo by to na jisté sebezpochybnění literárního subjektu ("tážu se sám sebe" jinak vyšumí), ubralo by to trochu patosu
KALIPH --- 18:23:45 7.10.2012
Dát tam "li" by bylo jako nachcat do vína.
MICHALANGELO --- 18:16:59 7.10.2012
NECECH: tím se však obsah relativizuje
NECECH --- 17:19:16 7.10.2012
MICHALANGELO: občasné "li" by se mi v tom líbilo
MICHALANGELO --- 13:26:49 7.10.2012
Tážu se sebe
jsem člověk a bůh
krvácím a ožívám znovu
jsem hmota i víra
známe se už miliardy let
spadli jsme z nebe
NECECH --- 8:34:35 30.9.2012
TOMASZ: Tvůj názor beru na vědomí a nikoli na lehkou váhou, ale domnívám se, že vzniká na základě toho, že nevnímáš rozdíl mezi primárně psanou a primárně mluvenou poezií.
Primárně psaná poezie je určena pro čtenáře, zatímco primárně mluvená poezie je určena pro posluchače. Ta psaná poezie recitací většinou nic nezíská, ale často něco ztrácí, protože posluchač nepostřehne souvislosti mezi první a x-tou strofou, nedokáže sledovat paralelně dvouznačné interpretace, nedokáže pochopit komplikované metafory, atd., prostě nemá čas o tom přemýšlet.
Ta mluvená poezie se proto vyznačuje především větší mírou redundancí. Zde pojem refrén vůbec získá nějaký význam, u psané poezie uvažovat o nějakém refrénu, je nesmysl.
Takže já se domnívám, že tvůj pocit nudy pochází odtud, že si nedokážeš představit žádné smysluplné hudební ztvárnění. Text mojí písně "Dracula" je záměrně vysoce redundantní a je záměrně obsahově minimalistický, aby právě fungoval jako píseň. Jako báseň je to samozřejmě velká nuda.
Mimochodem se domnívám, že jako průměrně vzdělaný český intelektuál jsi přehlédnul citát Goetheho. ;-)



Dracula

*** (Am, C, G, Am) ***

vstávej pěkná dívenko
otevři okno na ulici
je temno
černočerné temno

vstávej pěkná dívenko
oblékni se, pojď na ulici
je temno
černočerné temno

pojď sem pěkná dívenko
čekám zde na ulici
je temno
černočerné temno

pojď sem pěkná dívenko
neboj se
na ulici je temno
černočerné temno

jsi moje až do smrti
která přijde brzy
neboť ptáci v lese mlčí

jsi moje až do smrti
tak to má být