Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
JÓGA
FRANCIMOR
Všechny druhy jógy... Názory, rady, zkušenosti. Na HOME jsou zajímavé linky.
Osm (aštanga / radža) částí jógy: - rozvíjejme diskuzi a rozšiřujme si navzájem obzory :)
KořenyPlody“ / Samyama
1. jama - 5 etických principů v jednání vůči vnějšímu světu (ahimsá - neubližování, nenásilí * satja - pravdivost, pravdomluvnost * astéja - nekradení, neprahnutí * brahmačarja - smyslová zdrženlivost, nevášnivost, schopnost neplýtvat energií * aparigraha - nehromadění, neulpívání)
2. nijama - 5 etických principů v jednání vůči sobě (sauča - čistota těla i mysli * tapas - vytrvalost, sebekázeň a disciplína ve vlastní jógové praxi * santóša - spokojenost * svádhjája - sebepoznání, studium svatých písem * íšvara pranidhána - nalezení vyššího životního smyslu, dobrovolné podřizování se vyšším zákonům, poznávání osobního/univerzálního Boha)
3. ásány - cvičení jogových pozic
4. pránajáma - práce s vnitřní energií pomocí dechových technik
5. pratjáhára - stažení smyslů od vnějších objektů, umožňuje utišení a ovládnutí mysli
6. dhárana - koncentrace mysli
7. dhjána - meditace
8. samádhi - splynutí s universem, trvalé poznání Já >> stav Sat-Čit-Ánanda (čisté a absolutní jsoucí (sat) vědomí (čit) blaženosti (ánanda)) / džívamukta (osvobozený za živa) / kaivalya / nirvána / dobrýjeto ;)


Manuál: Yoga Sutras of Patanjali (EN) vč. překladu jednotlivých slov ze sanskrtu a výkladu a odkazů na související texty o jógové psychologii a filozofii :: (EN) PDF verze bez komentáře :: Pataňdžaliho Jógasůtry (CZ, bez komentářů a prolinkování :-( ) Další základní texty

Podložky a pomůcky na cvičení, aneb smrt ásánám na karimatkách, kobercích a podobných zrůdnostech ;)
Malý přehled možností, kde se věnovat józe - ásány i meditace. Sledujte také YogaPoint a Jóga žurnál.
Pokud chcete doporučit někoho dalšího, uveďte odkaz do klubu se slůvkem "záhlaví", rádi přidáme.
Nejbližší akce, workshopy, kurzy...

aktualizace: 8.2.2012
(přidání na vyžádání)

30.3.-1.4. Ostravský jarní víkendový jógový a taneční festival.
Praha
Belayoga-Praha, Řevnice NOVÉ
Akasha NOVÉ
ashtanga.cz - Dalibor Štedronský, ashtanga vinyasa
ashtangajoga.cz - ashtanga vinyasa
budhistické Centrum Lotus - ashtanga vinyasa, hatha, kundalini
Cocoon NOVÉ
Energy Studio - Václav Krejčík
Jóga Centrum Rubeška - hatha, iyengar, vinyasa flow, gravid, ...
Klub kondiční gymnastiky jógy - hatha
Lenka Kýrová - dynamická, ashtanga vinyasa
Lenka Nezvalová - vinyasa flow
Lucie Königová - vinyasa flow, jógová terapie
MUDr. Marcela Mikešová - iyengar, jógová terapie
Milena Raková - iyengar
Pavel Hub - ashtanga vinyasa
Prague Yoga - vinyasa flow, iyengar, viniyoga, yin yoga, 1 on 1
Studio Kairos - tradiční joga, krija joga a tantra
Garuda Centrum - Celoroční kurzy klasické jógy, čchen taiči a sebeobrany - Praha 2
vinyasayoga.cz - ashtanga vinyasa a vinyasa flow
YogaJoga - Helena Kubrychtová Bártová - iyengar
YogaMe NOVÉ
Yoga Space - ashtanga vinyasa, hatha, vinyasa flow
Brno
Gitanandajoga.cz
MUDr. Jan Černý - iyengar (tel. Botanicka - tu se cvici: 541 223 764, tel. ordinace: 547 221 304)
Ostrava
Centrum Lotos - iyengar, pro ženy, gravid, po porodu
Pranava Jóga Centrum NOVÉ
Bikram Yoga Ostrava - ehm ;) NOVÉ
Pardubice
Láďa Lebeda
Plzeň
Škola jógy pro každý den - iyengar, hatha
Prostějov
Jógaklub Prostějov - iyengar, hatha
Severní Čechy
Jóga Hlavice (u LBC) - iyengar, retreaty, pronájem pro vlastní akce
Jóga Namaste Chomutov - ashtanga vinyasa, vinyasa flow
Petr Něměček - iyengar
Jižní Čechy
MUDr. Michaela Klos - vivékananda
Frýdek - Místek
Karakal - hatha
Celorepublikově
Jóga v denním životě - hatha, bhakti, džnána
Jiří Vacek a přátelé - džnána, meditace, retreaty
Sahadža jóga (Nirmalá Déví) - kundalini
Světoběžníci NOVÉ
Matej Jurenka




Související kluby: [ AYP ‒ pokročilé jógové techniky ‒ aplikovaná duchovní věda ] :: [ MEDITACE ] :: [ poweryoga ] :: [ Zenové příběhy ] :: Koány a zenové příběhy
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
??? --- 21:43:03 25.3.2013
RADISHES: nedavno jsem prave zjistila, ze pozdrav slunci neni ani moc pro zacatecniky. Alespon pro mne. Zvysil se mi tlak a bolela me hlava. Nemuzu si byt sice jista, ze to bylo prave pozdravem, ale mam ten pocit ;) Nestihala jsem se pres nej predychat.

Prudce jsem totiz vjela rovnou do levelu 3 (systemu joga v dennim zivote), jelikoz jsem kdysi uz 5 let cvicila prvni a druhy a rikala si, ze to je prece nuda a mam prece na vic, nez zacit zas kroutit zapestim. Tak jsem ovsem musela sklonit nos, prestat byt nasrana a jit hezky od jednicky odznova, jelikoz mam za sebou 6ti letou depresivni "pauzu" a telo ten rychly nabeh nezvladlo.
A vida, tu jednicku si celkem uzivam, protoze se mi to proste dobre cvici a neznasilnuji se.

imho nevadi, ze se nedotknes zeme a pod. To ti joga prave pomalu upravi. Hlavne potrebujes trpelivost :)
??? --- 19:35:38 25.3.2013
MEA: po marjánce nejíst? cvičení vůle. ;)
MEA --- 16:24:29 25.3.2013
LOMILOMI: myslíš majoránku? ta je nastopro proti křečím, je to jistota.. a marijánka, no tak, taky uvolňuje, takže by to účinkovat mohlo, ale osobně jsem za technickou nebo velmi opatrně za vývar z sativy - ale to spíš před spaním teda a raději nic moc už nejíst.
LOMILOMI: díky za tu technickou poznámku, nějak jsem to v té bolesti vnímala, že má stejný původ.. klek na paty, se potřebuju ujistit, to myslíš jako sed na paty? neb já to moc nechápu no, jak to myslíš.. jinak akupresuru zkusím, to je dobrý tip, díky! :)
LAKSHMANA --- 11:56:12 25.3.2013
RADISHES: Moje cesta byla rehabilitační cvičení - pilates - jóga/posilovna.
RADISHES --- 11:49:28 25.3.2013
ještě jednou děkuju za tipy i rychlé odpovědi. u odpoledního čaje to prozkoumám.
FLUMO --- 11:46:22 25.3.2013
RADISHES: i tobe, me se zda pro zacatecnika vhodna bud iyengar joga nebo dynamicka - to je ta, kterou zminovala Ymladris.
YMLADRIS --- 11:04:37 25.3.2013
RADISHES: jsem podobnej typ jako ty a zamlada jsem jogu nikdy nezacla solidne provozovat, protoze jsem narazila na pristupy kde se akcentovalo prave to 100% polohovani - kdo si lip zkrizi nohy pod sebe je vetsi frajer atd., ja se svyma vykloubenyma kyclema atd. jsem si prisla jako debil. Styl Vyderzaj pioner. Takze zkusenost s normalni jogou nemam. Ale! Uplne jinej styl mi prijde joga kterou se zabyva napr. zdejsi id IFKA, kde se vychazi ze zkoumani toho jak se citi tvoje telo v urcite pozici a postupneho uvolnovani a posouvani (asi nebo co). Opet nemam hlubsi zkusenost (nejsem z Prahy), ale pokud se nepletu v te predstave ze jsme podobnej typ, mohlo by ti to taky prijit zajimavy, tak mozna muzes zkusit zjistit zda jsou nejaky moznosti...
DARJEEL --- 10:55:55 25.3.2013
RADISHES: joga je hodně o mapování hranic a limitů vlastního těla a o budování respektu k ním... jogové pozice fungují dobře, i když nejsou ve "stoprocentní" pozici. To je velká výhoda a naděje pro všechny zkrácené, obézní nebo jinak hendikepované :-)))
Já když začínal s jogou, tak jsem se rukama sotva dotknul holení, totálně kulatý záda (!!!) a během x týdnu a měsíců (ale každodenní cvičení) se mi to protáhlo neskutečně. Po pár letech cvičení se mi to přestalo výrazněji posouvat, jsem zhruba u stavu čelo na kolena a dlaně na zem a jsem spokojený nadmíru. A ten progres byl fakt velkej a pozorovatelnej, hodně mi to dělalo radost, vidět třeba po týdnu posun.
Na začátek rozhodně dobrý chodit cvičit někam, kde ti opraví chybí, doplňovat ve volných dnech vlastním cvičením. Sama cvičit se většinou nevyplatí.
RADISHES --- 9:22:32 25.3.2013
přeji všem pěkný den a měla bych dotaz, který zde snad nezapadne jako totálně nemístný:) ale jak smysluplně začít s jógou, když mám problém i s pozdravem slunci? už na ZŠ jsem nepoložila hlavu na kolena, nedotkla jsem se země bez pokrčených nohou apod., při sezení i chůzi se hrbím, čas od času mě bolí záda v bederní oblasti. je mi 23let, a stav mého těla mi v tomto ohledu přijde tristní. váhu mám normální, chodím poměrně dost pěšky, běhám kratší vzdálenosti v lehkém tempu, takže úplně bez pohybu nejsem. co se týče samotného cvičení, zajímalo by mě, na co si při provádění jednotlivých cviků dát pozor, aby se při dlouhodobém opakování dostavilo zlepšení? není třeba lepší na úplném začátku trénovat jen obyčejné protahování, dávat hlavu ke kolenům apod. bez začlenění do sestavy? děkuji předem všem:)
LOMILOMI --- 2:00:01 23.3.2013
MEA: jestli te to uvolni, tak palec nahoru...je to orece jen oro terapeuticke pouziti :)