Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Evropská unie
RETAL
Sledujete také spřízněné kluby Domácí zprávy a komentáře, Zahraničněpolitické události? a Ruská Federace - události a vývoj dnes a zítra...?
---
Debaty k news
---
Novinky z EU:
Integrace.cz
EUObserver.com


Interaktivní mapa EU se základními informacemi o EU a jednotlivých členských státech


ANKETA


Aktuální téma Lisabonská smlouva
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
SCHWEPZ --- 0:44:05 1.8.2019
Německý ústavní soud v Karlsruhe jednomyslně odmítl stížnost sepsanou německými konzervativními a euroskeptickými profesory proti evropské bankovní unii. Zároveň soud potvrdil důležité německé ústavní principy, které de facto znemožní další evropskou integraci v budoucnu.

Tentýž soud zahájil slyšení ve věci nákupu státních dluhopisů Evropskou centrální bankou. V této věci se ale rozhodne až koncem roku.
Na serveru Eurointelligence.com se táží, proč německý ústavní soud vlastně přijímá všechny ty podání, podněty a stížnosti ve věci eura a eurozóny, když je vždy nakonec odmítne. Odmítnuty byly v Karlsruhe stížnosti na Maastrichtskou smlouvu, Lisabonskou smlouvu, na vytvoření záchranného valu pro eurozónu ESM, na přímé transakce ECB na otevřeném trhu a nyní i na bankovní unii.

Profesoři, kteří si pořád na něco ve věci eurozóny stěžují, ale podle serveru možná prohrávají bitvy, ovšem vyhrávají válku. V každém rozhodnutí soudu se totiž svazují ruce německé vládě do budoucna a stanovují se jasné limity evropské integrace pod německou ústavou. S každým rozhodnutím soudu se posiluje princip, že suverenita spočívá v národních státech. Fiskální kapacita může být pouze odvozená a musí být možné ji zvrátit. Voliči v národních státech nemají mít kontrolu pouze nad tím, jak evropský systém funguje, ale i nad systémem jako takovým.

Soudci zdůrazňují ústavní identitu, která nemůže být nikdy přenesena na EU bez ohledu na případnou ústavní většinu. Ústavní identita se dokonce nesmí změnit ani změnou ústavy. To, co v eurozóně funguje špatně, nelze změnit, protože je to v rozporu s německou ústavou. A to, co je v eurozóně potřeba udělat nebo dodělat, nelze udělat, protože to bude v rozporu s německou ústavou. Sdílené fondy jsou ještě v pořádku, ale nikdy nebude žádná fiskální kapacita pro eurozónu ani fiskální suverenita pro EU. Jediná legální cesta podle německého práva je mírné navýšení stávajícího evropského rozpočtu. Jeho velikost se ale tradičně pohybuje kolem jednoho procenta evropského HDP, to však není žádná fiskální kapacita, a dokonce to není ani její začátek.

Dodejme, že německý ústavní soud schválil bankovní unii v její současné podobě, tedy de facto především společnou regulatoriku a regulaci. To je ovšem pouze jednonohá bankovní unie. Společné pojištění vkladů evropská bankovní unie nemá, a kdyby ho mít chtěla, je otázka, co na to německý ústavní soud.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/...tavni-soud-schvalil-bankovni-unii.A190731_131252_monitor-jana-machacka_rkj
ERGOSUM --- 18:42:48 12.7.2019
Zlepšit dopravu, zdravotnictví, školství, potraviny a vůbec něco potřebného je tak složité a dlouhodobé. Uznání za výsledky nakonec sklidí často už někdo jiný.
Možná proto politik, který chce ukázat co dělá pro lidi, vymýšlí nové povinnosti a zákazy.
XCHAOS --- 19:15:42 10.7.2019
Tohle ale není tak jednoduché... ztišení dopravy ve městech by zase uvítali ti, kteří v těch městech žijí, počítám... (teda kdykokliv, když zrovna nepřecházejí silnici)
ADAMIRA --- 19:14:21 10.7.2019
nemluvě o tom jak lidstvo přidává smrad do plynu
horší než gulagy, protektorát byl v pohodě, havel horší než hitler, bla bla bla
OTAVA --- 13:21:37 8.7.2019
ale proc se ja blbec snazim argumentovat, kdyz je jasne ze jsi sem prisel jenom trolit.
OTAVA --- 13:21:14 8.7.2019
ERGOSUM: srazku s chodcem nebo cyklistou tak nejak prezijes obvykle bez vetsi uhony. Srazku s autem obykle chodec moc dobre nenese.
SUMAC --- 13:19:49 8.7.2019
ERGOSUM: a co ekofasicka elita cyklisti?
ERGOSUM --- 13:15:02 8.7.2019
A vozíčkáři a maminy s kočárkama budou povinně nadávat. Vidím zde stejné nebezpečí. A co chodci? Vždyť ti se mohou také pohybovat téměř bezhlučně. A co teprv zákeřné stromy a patníky. :-)
Tolik nebezpečí. Tolik nebezpečí.
OTAVA: LOPIK: To máte marný. Vtom randálu zase neuslyšíte nic. Ani když na vás křičí že jede auto. Navíc dnes nejsou moc slyšet ani ta benzinová a plynová.
BTW Ženská, která byla několikrát vyhozená z prostoru manipulace, si stejně našla nestřežený okamžik, kdy se nechala rozmáčknout naftovou Destou.
LOPIK --- 12:48:15 8.7.2019
OTAVA: Já se divím, že tam něco takovýho ještě nedávaj - jezdím s tím v práci a lidi to opravdu neslyší..
OTAVA --- 12:43:34 8.7.2019
ERGOSUM: uprimne se mi stalo ze jel za mnou elektromobil a ja si toho nevsiml a to byl cca metr.