Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Strana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
PAULMUADDIB
Než získáte přesvědčení jací Svobodní jsou podle toho, co se píše zde v klubu, podívejte se prosím nejdříve jestli diskutující mají se Svobodnými něco společného zde [ FRONEMA @ Strana svobodných občanů 5.24% v eurovolbách. Gratulujeme ]
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
??? --- 19:18:18 30.12.2014
JUNIPETRUS: soukromy majetek statu... to je stejny blabol jako obchodni tajemstvi u statnich zakazek :) Ne, stat neni soukroma firma, ktera si se svym majetkem muze nakladat, jak se ji zlibi. Koukam, ze v definicich plaves, co si takhle precist definici statu? ;-) A pokud pristoupime na retoriku, ze stat firmou je, pak kazdy jeho obcan je jeho akcionarem (kdy dokonce formou dani obcan pravidelne vklada svuj kapital) a ma tudiz pravo strkat nos do veci, ktere se jeho firmy tykaji. Takze logicky i na chovani statu je treba pohlizet ponekud jinak, prave proto ze stat firmou neni.

Co brani soukromnikovi koupit pozemky "vedle" a tu trat postavit? No, prekvapive opet stat, ktery spoustu tech pozemku vlastni a zajemci je treba ani neproda (obracene ten problem existuje take, ale stat pro sve potreby vyvlastnit soukromnikovi jeho majetek muze; obracene mas smulu...). Pak tu mame statni/obecni regulaci v podobe uzemniho planovani (ktery pocita jen s jednou trati, a ne deseti) a vymezeni toho, co si jako soukromnik muzu na svem pozemku kde postavit - pokud vubec muze neco stavet... Takze i kdyz soukromnik ty pozemky mit bude, porat jeste ma dalsimi regulacemi svazane ruce, a to se jeste ani nekoplo do zeme. A ty se zeptas, proc to nikdo neudela... ;-) Jasne, muzes to postavit nacerno a riskovat, ze ti to stat - diky jine regulaci - prijde zase zborit... :D Pricina neni v neschopnych podnikatelich. Kdyz jim vselimozne regulace efektivne znemoznuji to postavit... a soucasne se ta "jedina" regulaci povolena trat necha z vule statu chatrat :-)

Dotace v obecne rovine trh naopak krivi. Prijemce dotace je pochopitelne ve vyhode - pri srovnatelne investici muze nabizet nizsi ceny diky tomu, ze nemusi resit uhradu nakladu spojenych s tou investici. Kdyz jeden pekar dostane dotaci na novou pec a druhy si ji musi zaplatit ze sveho, ci rohlik bude drazsi...?!? :-) Jsou dva scenare - bud se jeden pekar napakuje vic, nebo ten druhy bude v cenove valce zlikvidovan. Dotacemi ke znicene konkurenci... :-)

Muj zivot skutecne neni posrany... ale dekuju za optani ;-) Ty urcite na tom taky nebudes zle - oznacovat uplatek za investici firmy, to mas urcite kvalitni material k huleni :-D Jenom ale pozor, podany uplatek neni danovne uznatelnym nakladem... az to budes ve svem podnikani zkouset ;-) A schovavat uplatek do krabice od vina taky nebyl dobry napad :)

JUNIPETRUS: ne, ja tu zadny program nezastupuju, zastupuju tu jen svuj nazor. Tohle auditko se tyka jedne konkretni politicke strany, jednoho konkretniho tematu - tak uz to na NYXu chodi, ze tu je spousta uzkoprofilovych diskuzi. To mi ale nebrani vyvracet tve zrejme bludy a pomateni mysli ;-) Tady nejde o zadnou oficialni nastenku strany. Pokud chces diskutovat oficialne se zastupci strany, nejlip bude kdyz se presunes na jejich vlastni forum... pripadne polozit dotaz na oficialni kontakt - tak, jak se to normalne dela, pokud me zajima skutecne oficialni stanovisko a ne nejaky kec z hospody od piva :)

Nicmene, na spouste prikladu ti bylo demonstrovano, kdy regulace spise skodi a jak jeji uvolneni prakticky vedlo ke zlepseni celkoveho stavu i u nas - ostatne extrem tu byl pred rokem 1989, kdy se regulovalo vsechno - az se ukazalo, ze to je neudrzitelne :-) Ale ty mas selektivni videni a reagujes si jen na co chces. Vymyslis ruzne extremni a nerealisticke modely a na nich si dokazujes, jak je ta tuha regulace vlastne potreba. Vytvoril jsis nejaky pseudo-obraz, co nema oporu v realite - ale kde ty si stale meles to svoje v duchu ze "vse musi byt v soukromych rukach" (a nevim o zadne politicke strane, ktera by to aktivne hlasala). Jiste, ve zdejsi diskuzi se mimo jine projevuji i ultra-libertarianske nazory, ale jak uz poznamenala i FRONEMA, Svobodni nejsou cisti libertariani - ktery navic sam o sobe je spise teorii nez praxi (jako ale vsechny politicke ideologie v extremnim vykladu - u vsech zjistis, ze jsou nerealne). Inu svet vazne neni cerny nebo bily. A jses v diskuzi, tedy na miste, kde si lide vymenuji sve nazory. Navic na zaklade svych bludnych myslenek nekoho obvinujes ze lzi... no proc ne ;-)

Volny trh na zeleznici nemusi nutne znamenat, ze infrastrukturu nemuze vlastnit stat. Ale stejne jako v pripade silnic tam jednak umozni za definovanych podminek pristup vice dopravcum, druhak sve zakazky zadava na zaklade otevrenych vyberovych rizeni (a pri neznevyhodnovani jednoho prostredku pred druhym)... coz vazne neni soucasny stav pri zadavani zakazek ve verejne (nejen kolejove) doprave a diky celkove netransparentnosti ta cela legrace dost pravdepodobne stoji vic (nebo ne, ale to je cira spekulace - viz i diskuze nize o neprovadene, ale nauctovane udrzbe). Samotny vstup do tohoto odvetvi je sam o sobe natolik ekonomicky narocny, o omezene poptavce nemluve... ze vazne nejde ocekavat nejake tisice firem...
OTAVA --- 18:39:28 30.12.2014
WANTON: tak jinak.
clovek bez hospicu tak nejak umre sam. clovek bez davek prijde o strechu nad hlavou, pijde na ulici a nakonec asi taky umre. poras nevidis zadnej problem ?
WANTON --- 18:37:27 30.12.2014
OTAVA: Teď tě ale vůbec nechápu. Stát na hospicY vůbec nepřispívá, tvrdíš ty, takže připouštíš možnost, že bez státu lze zajišťovat charitativní služby (což se rovná, že to jde na svobodném trhu, Charita ČR je soukromý nikoliv státní subjekt). Takže charitativní služby může úspěšně provozovat nestátní subjekt. Takže jak snížit dávky o 50 procent? Stačí je tedy nevyplácet a nechat to na nestátních subjektech jako ty hospicE?
OTAVA --- 18:31:04 30.12.2014
WANTON: aha. pomoct nekomu dustojne umrit je stejna charita jako pomoct jinemu neumrit hlady. Btw ja myslim ze na hospicY stat neprispiva, takze tvuj primer kulha na obe nohy.
WANTON --- 18:28:31 30.12.2014
OTAVA: Dávky jsou charita stejně jako ty hospici. :)
JUNIPETRUS --- 18:24:47 30.12.2014
???: aha, takze ty tady zastupujes program svobodnych jsi s nim v 100% souladu?
Byl jsem upozornen, ze ne kazdy kdo tu diskuje je clen strany, a ne kazdy tu zastupuje jejich program, ale sve nazory na volny trh.
Samozrejme, jsme v klubu strany, tak me zajima hlavne jejich pojeti, v tvem pripadem jsem ziskal dojem, ze mas sve nazory, a s temi polemizuji.

Nezlob se na me - padaji tu definice volneho trh, jak trhu, ktery neni vubec regulovan a ovlivnovan statem.
Trh pry nefunguje, protoze je regulovan, kdyby nebyl regulovan, fungovalo by vse lip, bude blahobyt.
Strana svobodny rika, ze prosazuje volny trh, a ted a jak rikas, zaroven ma v programu, jak pises ze statni vlastnictvi/provoz se u dopravni infrastruktury dokonce predpoklada..
Takze jak to je, kecaj svobodni, je to z jejich strany je vejicka na pravicove volice? Nevidis v tom, ze zadnou formu regulace? A nevidis, ze ty sam jsi s jejich programem v rozporu?
Nemaji v programu to, co ti, kteri se tu nazyvaji pravicaci nazyvaji socialismus?
Jsi volicem svobodnych nebo jejich odpurcem?
JUNIPETRUS --- 18:06:02 30.12.2014
???: hele, statni majetek, je majetek ktery neni tvuj, tak co je ti do toho co se svym majetkem dela? Je to soukromy majetek statu a ten at si s tim dela co chce.
Ptam se znova, strkas nos do toho co se svym majetkem delaji soukrome firmy a korporace?

Tvoje fnukani nechapu. Mame trzni hospodarstvi. Co brani podnikatelum kteri chteji provozovat kozi drahu, aby si nakoupili pozemky, a vytvorili vlastni paralelni koleje, a provozovali dopravu? Takhle se preci tebe budou chovat podnikatele ve volnem trhu? Proc to davno nedeleji?
Potrebuji, aby jim stat vybudoval koleje? Neobejdou se bez statnich dotaci a statnich zakazek?
Nebo jsou firmy neschopne skutecne podnikat nezavisle na statu? Proc by firmy meli chtit neregulovany trh, kdyz je to pro nektere vyhodne? Samozrejme pro nektere, protoze firmy si konkuruji o statni zakazky, dotace atd. Spoustu podnikatelu a firem bohatne diky statu, at uz legalne nebo pres cinknute zakazky a korupci. To je vlastne naprosto v souladu s trznimi principy. Firma investuje uplatkem do urednika ci politika, a ma z toho zisky. Poptavka nabidka,ne?
Ale ty rikas, ze pouze stat muze za tvuj posrany zivot?:-)
??? --- 17:56:41 30.12.2014
JUNIPETRUS: nechces si radeji misto blbejch kecu uz konecne jit poradne precist ten program? Tou udajne "neprijemnou" otazkou jen dokazujes, ze jsi se to cist vubec neobtezoval (ano, chapu - pan je liny, jako vetsina lidi :-)) protoze primo z programu vyplyva, ze statni vlastnictvi/provoz se u dopravni infrastruktury dokonce predpoklada... a nebere se to jako nic spatneho. V obecne rovine je jakekoliv jine reseni, ktere nepovede k nerizenemu rozkradani statniho majetku vzdy lepsi, nez soucasny stav...
BONGI --- 17:48:58 30.12.2014
???: Vydrz jak ucitel na zvlastni skole!
JUNIPETRUS --- 17:37:11 30.12.2014
???: Unitarni stat rovnez nevylucuje decentralizaci casti statni moci na kraje ci obce - neni mozne vytrhnout jedno ci druhe
Odpoved tedy zni ano. Ty ovsem rikas, se stat je spatny hospodar, cokoliv dela stat je spatne. Stat, obce nemaji podnikat, je to poruseni volneho trhu?
Proc jsi tedy pro prevod a provozovani trate obci?

Ta draha se muze na ty obce prevest, kdyz mas teda fobii ze soukromeho vlastnictvi trate
To vyvozujes z vety, kde jsem ti dal za pravdu, ze stat o trat o kterou se nestara by mel nekomu prodat?

Nemam fobii, jen pokladam neprijemne otazky kterym ty si vyhybas. Jako napriklad, co se stane, kdyby si nekdo koupil trat z prahy do ostravy v prostredi volneho trhu a kdy se takovy vlastni rozhodne byt jedinym provozovatelem dopravy na trati.