Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Google Analytics
KAATHA
[http://www.google.com/images/logos/analytics_logo.gif]

S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
MICKEY_MOUSE --- 20:07:35 3.12.2018
BUMBO: KEPASO: Díky!
KEPASO --- 11:23:43 3.12.2018
MICKEY_MOUSE: do htaccess souboru si na zacatek pridej:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?mujweb\.cz$
RewriteRule ^(.*)$ https://%{SERVER_NAME}/$1 [R=301,L]

a pak otestuj vsechny verze, jeslti vedou na https://www.mujweb.cz
BUMBO --- 8:52:11 3.12.2018
Nakoukl jsem do tohoto auditka po delší době a poslední diskuse je tu hodně zavádějící.

KAJJAK: Považuju za důležité vypíchnout, že přesměrování variant domény je určitě dobrá věc, ale s měřením to nesouvisí (teda krom toho že v dimenzi "Název hostitele" je pak větší pravděpodobnost výskytu jen té preferované varianty).

MICKEY_MOUSE: V GA není žádné nastavení, kterým by se to dalo ovlivnit - snad jedině v případě, kdy bys naopak chtěl každou variantu domény měřit záměrně zvlášť (což evidentně není tvůj případ). Něpředpokládám, že máš na těch různých variantách jiné šablony webu nebo že bys zakládal pro každou variantu samostaný GA účet či property, takže pokud nemáš nějakou botu v implementaci, měl by být všude stejný měřicí kód (ať už použiješ skripty z Google Analytics nebo to v lepším případě nasadíš přes Tag Manager). Jeden kód GA pak měří vše do jedné GA "Property" (dokonce i v případě, že se vyskytuje na zcela odlišných doménách - tady to je ale pak trochu jinej level - viz dále). Další, co tam může mít nějaký význam, je nastavení cookies - tedy vůči jaké doméně se ukládá Device ID cookie (obvykle se jmenuje _ga) - vzhledem k tomu, v jakém duchu je vedena debata, nepředpokládám, že bys nastavoval cokoliv jinak, takže asi používáš výchozí kód GA, který automaticky používá pro Device ID cookie nastavení domény ".mujweb.cz", což ti pokrývá všechny ty zmíněné varianty (Device ID cookie je platná na všech, takže i když "návštěvník" změní variantu, tak bude stále měřen jako jeden "návštěvník").

Ve výslkedku tedy, pokud jsi nasadil výchozí kód všude a nepoužíváš žádné filtry nad "výběry dat", tak všechny následující adresy skončí v reportu Chování > Obsah webu > Všechny stránky v jedné položce (jako "stranka.html") aniž bys pro to musel cokoliv nastavovat:
* http://mujweb.cz/stranka.html
* https://mujweb.cz/stranka.html
* http://www.mujweb.cz/stranka.html
* https://www.mujweb.cz/stranka.html

+ Jedna nevyžádaná rada navíc:
Pokud nevíš nic moc ani o přesměrováních a URL adresách v nastavení web serverů, tak ti tam může zahaprovat ještě DirectoryIndex - pokud na webu používás např. pro homepage "holou variantu" - tedy např. po zadání domény (řekněme mujweb.cz > https://mujweb.cz/) se zobrazí homepage, ale zároveň z loga/menu vede odkaz na https://mujweb.cz/index.html a tahle adresa vrací stejný obsah, tak je možné, že máš v reportu Chování > Obsah webu > Všechny stránky opravdu dvě různé položky pro tutéž stránku (teď opět nehledě na variantu domény) - tohle má dvě řešení:
1) vyřešit správně přesměrování, aby se DirectoryIndex choval jednotně (např. vždy s "index.html" nebo vždy bez něj - tedy s trailing slashem - dle osobních preferencí)
2) tady pro ten případ opravdu jedno nastavení v Google Analytics je - V nastavení "výběru dat" je "Výchozí stránka" - pokud tam nastavíš "index.html" (jen zas bacha na to, že pokud třeba používáš CMS napsané v php, může tu být správná hodnota "index.php"), tak to do změřených adres končících lomítkem doplní právě tuhle hodnotu, čímž dojde v reportech GA fakticky ke sloučení těch položek do jedné.
CHOSE_ --- 18:53:53 26.9.2018
MICKEY_MOUSE: Jak říká Kajjak - vyhledej na G "redirect 301".
V tomto případě bych vše směřoval na https://www.mujweb.cz. Poté stačí zadat v GA jen tuto url.
MICKEY_MOUSE --- 23:35:29 20.9.2018
KAJJAK: Super, díky.
KAJJAK --- 22:45:16 20.9.2018
MICKEY_MOUSE: to je prave spatne ze zive mas dve... Presmerovani samozrejme jinde nez v analitics a pomoci ga merit pouze tu finalne vybranou domenu..
MICKEY_MOUSE --- 21:20:25 20.9.2018
Se mnou se v tomhle musí opatrně, není to můj chleba, jen mám web a potřebuji to správně nastavit.
MICKEY_MOUSE --- 21:19:16 20.9.2018
KAJJAK: Já vím, ale jak to v těch analytics udělat? Kde tam zadám, která ta varianta je ta hlavní a co je na ni přesměrováno?
Anebo máš na mysli to přesměrování udělat jinde a v analytics sledovat jen tu jednu verzi? Mně aktuálně Analytics měří https://mujweb.cz a http://mujweb.cz (každé má úplně jiné statistiky. A varianty s www, tedy https://www.mujweb.cz a http://www.mujweb.cz mají veškeré naměřené hodnoty nulové. Znamená to, že nemám sloučené ty dvě "živé" a to musím udělat mimo analytics? Já myslel, že právě někde v Analytics zadám varianty, které chci zahrnout do jednoho společného měření. To se pletu?
KAJJAK --- 17:01:35 20.9.2018
MICKEY_MOUSE: spravne je vybrat si jednu variantu a veskery provoz na ni presmerovat
MICKEY_MOUSE --- 16:57:23 20.9.2018
Zdravím, potřebuji poradit s tím, jak a kde do Google Analytics správě zadat varianty mé URL adresy. Konkrétně mi jde o:
https://mujweb.cz
http://mujweb.cz
https://www.mujweb.cz
http://www.mujweb.cz

Jde mi o to, aby se všechny tyhle adresy v Analytics vyhodnocovaly jako jedna, ne každá zvlášť. Poradíte?
Díky!