Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Elektromobily
DANCHEZ
novinky, zkusenosti, zajimavosti
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
TRANCEWARP --- 22:50:43 15.1.2021
BOBASH: No tedka mi bylo 40. Tak jsem vyrazil Teslou na projizdku tady po Pribramsku, at si to trochu uziju. A kdyz sem si to dost uzil, tak jedu po dalnici zpatky a predjela me nejaka sedmicka (bmw). Tak si rikam, kamarade... jen pockej. Jeli jsme po dalnici skoro jen my dva, takze vcelku dost rychle. A nedal jsem ho. Ten baworak si daval zatacky klidne ve 220 a to s tou teslou fakt nejde delat.
To ty Tesle zacne cestovat prdel dopredu a snazi se te predjet. Takze jsem z pravyho pruhu skoncil v levym se zpocenou prdeli (prava zatacka).
No a od ty doby uz sem v Teslicce hodnej chlapec.

Nejvic mi to pripomina motokary.

No a pak je tu samozrejme pozarni manual. To je vec, co by si mel precist kazdej vlastnik elektrickyho auta.
Kde se docte kolik bazenu vody je potreba na uhaseni jeho baterie. Ze vlastne normalni hasici pristroje jsou vicemene na okrasu a slouzi jen k tomu zahranit lidi pred uhorenim v kabine, aby se pak mohli koukat na taborak.
BOBASH --- 18:04:21 15.1.2021
TRANCEWARP: Těžko říct, takhle z popisu moc nevím, kde může bejt problém, a TM3 do pracek nedostanu, protože Tesla nemá pressovej fleet v ČR.

Může to bejt klidně subjektivní věc, jestli jsi zvyklej na moderní BMW, tak stačí, aby to bylo třeba stabilní, ale zbytečně tvrdý nebo něco, a bude to působit, že to chce odskákat přes krajnici pryč.

Nicméně tě uklidním, že naprostá většina moderních aut má hranici toho, co "ustojí" DALEKO za tím, kdy to začne působit divně. Většina řidičů u moderního auta vůbec netuší, jak se chová na hraně přilnavosti, protože u rychlejšího novýho auta to vyžaduje trošku šílenství se tam dostat (nebo to musíš mít v popisu práce).
PSYCHO --- 18:00:53 15.1.2021
TRANCEWARP: ID Janos ma TM3 :)
TRANCEWARP --- 17:13:47 15.1.2021
BOBASH: mel jsem tam origo 18" kola, jak letni tak zimni... oboji stejny.
Jako chapu, ze ve dvou kilech uz jsem trochu hazarder. Ale kdyz to auto jezdi 230, tak bych cekal, ze se s tim bude dat normalne zatocit.
Sko jsem bohuzel jeste neridil. Ono je taky vetsi, takze to ma asi lip vyreseny. Ta trojka je takovej budget model :D
BOBASH --- 17:06:24 15.1.2021
TRANCEWARP:

1) Poskakování ze zatáčky ven bude spíš blbě naladěne podvozek. Nemáš tam nějaký velký kola? Ani nevím, jestli jde víc rozměrů, jestli jo, tak nejlíp to vždycky jezdí na nejmenších.

Já jezdil jen Modelem S a ten mě naopak překvapil, jak jezdil dobře.

2) Kup si to BMW :)

Respektive vydrž chvíli s tou Teslou a uvidíš, co kdo z tradičních automobilek představí. Podle prvních testů vypadá třeba velmi dobře Ford Mustang Mach E, ale uvidíme, kdy sem přijde.
TRANCEWARP --- 17:02:50 15.1.2021
Zdravim...

Je tu nekdo s Teslou model 3?

Jsem s ni docela spokojenej. Az na dve veci. A zajima me, jestli nekdo ma podobnou zkusenost.

1/ Spatne jizdni vlastnosti - krasne se to ridi v nizsich rychlostech. Ale od 160km/h vyse je to des. Asi jsou na vine uzka kola a vaha toho auta, ale nejsem zvyklej, ze auto v zatacce na dalnici poskakuje smerem ze zatacky ven. Cekal jsem ponekud kultivovanejsi rizeni. Vzdycky jsem teda ridil BMW, takze od auta cekam predvidatelnost a to tu chybi. Mam ji tedka 4 mesice a uz jsem se s tim naucil zit. Ale trochu zacinam koukat po BMW i4 2022, co ma letos vyjit. Tam bych cekal lepsi podvozek. Sice to neni tak cool a deti pred skolou uz mi nebudou mavat, ale jezdit by to snad melo lip.
Konstrukteri toho i4 M modelu se vyjadrili, ze sportovni auto nedela jen zrychleni v primce a to asi uplne v Tesle neresej.

2/ Sedacky jsou uplne z pekla. To je urcite velice subjektivni, ale nikdy me nebolely zada ze sedacky tak moc, jako tady. Je tak nejak hrozne hluboka a dole mekka. Mam normalne trochu problemy se zadama v dolni casti patere a tohle je teda vylozene aktivuje. Uz jsem procetl vsechny fora a vyzkousel vsechna nastaveni, ale jsem to schopnej dostat max na uroven, ze "se to da".

Budu rad za vase nazory ;)
DZODZO --- 16:49:46 15.1.2021
???: podla tohoto to vyzera ze nezvysili https://www.cleanenergywire.org/factsheets/germanys-greenhouse-gas-emissions-and-climate-targets

naopak si myslim, ze vdaka tej bolestivej transformacii ziskaju v buducnosti naskok, teraz im tam este musk postavi tovarnu a zacnu chrlit baterky a budu zahojeni
JIMIQ --- 16:39:42 15.1.2021
To ze se Nemecku zvedly emise proste neni pravda
??? --- 16:15:31 15.1.2021
DZODZO: a ono se je daří plnit?

energiewende u sousedů přinesla zvýšení emisí, zvýšení spotřeby uhlí, závislost na plynu... protože soláry (a vítr taky) jsou silně nestabilní zdroje a potřebují zálohy.

sousedi na jihu zase za loňský rok museli aktivovat zálohy (především plyn) více než 200x, přičemž dříve to byly maximálně nízké desítky případů. a navíc zvýšili přeshraniční odběr z těch zdrojů, které sami moc nemusí (uhlí a jádro).

vlastně jediný stát, který drží emise a klimadohody bez problémů, je Francie, která jede většinově z jádra už desítky let...




to, jestli je jádro nepopulární, je blbej argument - od toho by měli být politici, aby veřejnost přesvědčili o tom, že i nepopulární věc má dlouhodobý smysl... a zrovna jádro ten smysl má. jinak to, že to dlouho trvá a prodraží se to, platí o naprosté většině veřejných zakázek - od stavby letiště přes dálnice až po elektrárny. to vlastně už argument ani není, to je bohužel smutná realita (a neplatí to jenom ve veřejném sektoru). a jen tak mimochodem - u OZE to v tomto ohledu začíná drhnout už taky. náklady se zvyšují (zejména cena elektřiny), rychlost výstavby klesá (protože se tomu čím dál více lidí brání).
BOBASH --- 15:58:20 15.1.2021
???: Já to právě ze spotřeby paliv počítal, někde to je snad i tady v historii. Vyšlo mi to pro benzín a naftu dohromady na cca 30% celkové spotřeby v současnosti, což je tuším zhruba jeden celej Temelín.

Rozdělit osobní a nákladní spotřebu z tohohle pohledu moc nejde, protože nevím o statistice, kde by byl rozdělenej prodej nafty mezi náklaďáky a osobní auta.

Nicméně je to nárůst o 30% v horizontu 30 let, což, jak říkáš, není nic šílenýho.