Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
PSYCHOTERAPIE
ANOUKE
Prostor pro výměnu informací a zajímavých odkazů k tématu, sdílení zkušeností z vlastní praxe (v přísných mezích etiky a ochrany osobních dat), diskuzi o konkrétních otázkách, možnostech i omezeních jednotlivých terapeutických směrů, pření se mezi jejich představiteli i filozofování o podstatě a smyslu psychoterapie jako takové. A jako novinka i prostor pro prezentaci a propagaci vlastní práce - článků, praxe, akcí.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
??? --- 19:54:40 5.3.2013
NARVAH: tobě přijde ten model prima a nemáš s ním vlastní zkušenost? A přijde Ti prima i Růžička ač ho osobně neznáš? Mě přijde prima spousta věcí třeba sex ve třech - nikdy jsem ho neměl.

Proti Dr. Růžičkovi jsem neřekl ani popel. Je to člověk, kterého si Vážím a to ho znám osobně velmi dobře. Hodně lidem vadí jeho sebevědomí a to že se rád poslouchá. Já to mám na něm rád. Taky ho rád poslouchám. Souhlasím, že pro psychoterapii v ČR toho dělá a udělal dost.

Dr. Růžička si zakládá na tom, že studenti mohou svobodně kdykoli projevit svůj názor. Dává jim prostor i na školních radách - kde můžou lidsky projevit co se jim nelíbí. Nevím proč bych se nemohl svobodně projevovat a kritizovat co mi nepřišlo tak prima tady na nyxu. Právě díky tomu, že je školní rada tomuto otevřená, tak se mouchy a nedokonalosti postupně vychytávají a v současných ročnících už je např. mnohem více výuky psychohygieny protože ten tlak na studenty je obrovskej.

Rozhodně mi nepřijde sprostý vůči Dr. Růžičkovi psát o růžovém slizu jako pojmenování toho, že se lidi vyhýbali konfliktům a byli na sebe často přelaskavý až to zavánělo neupřímností. Je to něco o čem on určitě ví a řekl bych, že si uvědomuje že je to součást procesu i "nutné zlo" které je součástí tohoto modelu, který utváří i mnoho společenských a individuálních žádoucích změn.

Podle mě je náhled studentů na to jak by se měla psychoterapie provádět ovlivněný existenciální a humanistickou filosofií. Nastavení studentů a přeterapeutizování ze školy ovlivňuje přístup k individuální terapii a terapeutovi. Viz to, že mě osobně pan Jakubů nesedl. Ale že někdo jiný by z něj mohl být třeba nadšený. Zvlášť někdo, kdo má pozitivní vztah k psychodynamicky orientované psychoterapii švihnuté psychoaanalýzou. Nebo někdo kdo je prostě jinej než Já. Mohl to být jen personality conflict. A jiný terapeut pracující ve stejném směru by mi tehdy mohl vyhovovat. Každý ať si udělá názor sám.
AIM_FREEMAN --- 20:52:30 4.3.2013
NARVAH: můžeš být v klidu:) růžovej sliz vůbec nemá co dělat s růžičkou. to se traduje na naší škole resp. viapu ještě z výcviků, které nejsou sestaveny ze studijní komunity.
já osobně si ho dost vážím a nikdy jsem s ním neměl žádný konflikt ani problém. ale někteří ano a i on si někdy ujede. logiš, je to člověk a má toho fakt hodně.

jinak mě ten model přijde taky v něčem prima. je dobré že prostě skončí studium a člověk má hotový výcvik. a člověku to každopádně dá hodně. ale jak jsem psal - teď mám srovnání a přesně jak píše Valor - dá se jít snáze do konfliktu, daleko víc do hloubky atd. taky je fajn, že dvacetiletým je už dvcet čtyři a je to sakra znát.

nejsem na tom tak, že bych lidi chtěl od kombinace studijní komunita + výcvik přímo odrazovat, ale jednoznačně doporučit to taky nemůžu. jinak u nás se pravidla co se týče vztahů drží velmi striktně. aliance a skupinky které se utvořily ve studijní komunitě taky trošku brzdí, ale pracujeme s tím.
chce to ještě prozkoumat a případně ten model nějak dopracovat. i když nevím vůbec jak;)
NARVAH --- 20:44:19 4.3.2013
mě ten model dělat výcvik během studia přijde prima.. a růžička, ač ho neznám, mi taky přijde prima.. posouvá podle mě možnosti terapie dál.. zlidšťuje ji.. například tím, že skupinová pravidla ruší, resp. nechává na skupině, jaká si vytvoří.. což třeba v prostředí českýho zdrvaotnictví je velkej krok kupředu..
ta mladost je asi trochu překážkou na to, jít do hloubky.. ten "růžovej sliz" mi přijde vůči růžičkovi až trochu sprostý.. mám z toho pocit, jako byste jej tímto úslovím za jeho lidskost vinili.. ale těžko soudit, jak to v praxi vypadalo.. fajn, že si popsal i pozitiva
??? --- 18:55:57 4.3.2013
SUURJA: cvičit se v akváriu podle mě ani nejde. Máš pravdu že v rámci ČR se lidi opravdu znají - aspoň ti co pracují v rámci pomáhajících profesí a pokračují v práci na sobě v rámci těch málo možností seminářů a kurzů, které tady jsou. To společné studium je ale opravdu už trochu extrém a v porovnání s tím, je to, že se deset lidí v rámci výcvikové komunity zná, vážně zanedbatelné. Čím víc je prostředí i vztahy přirozené tím líp. Přesto mají výcviky svá pravidla. I ty na PVŠPS. Pravidla by měla udržet určité hranice. Někteří lektoři vynucují jejich dodržování více než jiní. U nás na výcviku se řešil vznik partnerství v rámci skupiny přechodem do druhé skupiny stejné výcvikové komunity. Když se ale vztah rozpadl a vnikl vztah další už nebylo moc kam přestupovat. ;) Sexuálních vztahů tam vzniklo opravdu hodně. Kdyby tam bylo víc chlapů asi by jich bylo ještě víc. Výsledkem jsou i dvě manželství a jedno dítě. (to je ale na VŠ podle mě úplně normální) My jsme se z fáze růžového slizu dostali až po skončení výcviku a několikaletém odloučení tak že nebylo v rámci výcviku možné pracovat na konfliktech (takového materiálu bylo zahlazeno hodně), což je podle mě velká škoda a promarněná příležitost.
SUURJA --- 17:35:50 4.3.2013
???: no, já ten model PVSPS považuju za hodně nešťastnej, právě kvůli tomu extrémnímu míchání. Zároveň ale období "růžového slizu" podle mě potkává i standardní výcviky, je to prostě přirozená fáze skupinové dynamiky. Taky vzhledem k tomu, jak malej je psychoterapeutickej rybníček v ČR, se mi jeví jako hodně umělé nastavovat skupinu striktně tak, že nikdo nesmí nikoho znát a s nikým se mimo skupinu setkávat. V praxi to tak potom rozhodně nefunguje a cvičit se v akváriu je podle mě nesmysl.
??? --- 17:17:02 4.3.2013
AIM_FREEMAN: Výcvik má bezpochyby smysl i pro člověka, který by se tomu profesně nevěnoval. Já jsem měl na mysli určitou profesní deformaci, která se děje při takovém zatížení hlavně v oblasti komunikace a vztahů nebo přístupu k terapii. Jak jsem psal je to jak v dobrém tak ve špatném. Takže jak + tak -. My jsme tomu hlazení a ujišťování říkali růžovej sliz. Člověk se bál jít do konfliktu, aby si to u spolužáků moc nerozházel a vydržel s nima pak v jedné místnosti na přednáškách. Konflikty, které tam byly vznikaly převážně v čase mimo výcvik a zahlazovaly se místo, aby se konstruktivně řešily na výcviku. Myslím, že je to nevýhodou této formy výcviku oproti tomu jaké možnosti nabízí výcvik kde se výcviková komunita potkává jen na výcvicích. Výcvikový kolegové spolu tehdy neprožívají běžné každodenní životní události, neabsolvují spolu prostředí přednášek, zkoušek, obědů, netráví spolu volný čas a neúčastní se studentských pařeb, mileneckých a partnerských vztahů - nežárlí na své bývalé a jejich nové partnery atp. Něco podobného se děje se vztahy v menší míře i na jiných výcvicích, ale není pro to aby se děly takový prostor a čas. Lidé se neznají jinak než z výcviku a nemají na sebe různé averze. Nemají uzavřené koalice v malých skupinkách v takové míře v jaké to vzniká ve studijní komunitě. To má vliv na důvěru a i pracovní nasazení skupiny. Také k výcviku přistupují lidé zodpovědněji něž když ho musí absolvovat ve 20ti letech jako povinnou součást studia. Píšu z vlastní zkušenosti. Možná by se mnou někdo nesouhlasil.
AIM_FREEMAN --- 16:07:38 4.3.2013
???: Za sebe musim rict, ze ted kdyz se mi to (konecne) rozpojilo - nekteri byvali kolegove pokracuji na rozdil ode me do magistra - tezim z vyciku daleko vic. Da se jit vic do hloubky, otevreneji, nemusime chodit tolik po spickach a tolik se hladit a ujistovat. Ma to i svy plus, treba me napada, ze ti, co prosli experimentem budou schopni budovat dobry terapeuticky tym se svymi kolegy, ale nemam to nijak podlozene.
??? --- 2:49:42 4.3.2013
Krome toho ze na PVSPS vedl pan Jakubu sebezkusenostni vycviky a ucil - coz mohl delat opravdu dobre. Mu posilali do individualu studenty co chteli pokracovat samostatne a resit se nejen ve vycviku. Jeden muj spoluzak co k nemu chodil na terapii z nej taky nebyl vubec nadsenej. Ale je pravda ze PVSPS je dost specificke prostredi a studenti maji k terapii trochu jiny pristup a jina ocekavani nez nekdo kdo neprochazi tim Ruzickovim skolnim experimentem ktery je o tom byt s lidma ze skupin ze sebezkusenostniho vycviku i kazdy den ve skole a tydne udelat aspon 2-3 kolecka a slovo zpetna vazba jsme pouzivali s nadsazkou v kazde treti vete a spousta z nas je tim studiem ovlivnena jak v dobrem tak ve spatnem jeste mnoho let po statnicich.
??? --- 2:37:24 4.3.2013
NAVARO: Ja jsem k nemu chodil do individualu a moc nadsenej jsem nebyl. Nektere jeho interpretace byly dobry ale myslim ze my nesedl on nebo jeho psychoanalyticky styl kterym se me snazil neustale nastvat. Nedokazal jsem mu verit a vztah k terapeutovi je podle me to hlavni. Nekomu treba sedl perfektne. Me moc ne. Asi jsem mel jako student psychoterapie velke naroky, nebo jsem mel jine predatavy o tom jak se to ma delat. Mozna personality konflikt ale ja bych k nemu uz znova na terapii nesel.
KETHAMINA --- 22:44:23 2.3.2013
zkoušíte se někdo také dostat do posledního běhu vedeného Chválou? do 8.3.jsou přihlášky.