Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
BUDDHISMUS
_B2SPIRIT_
" Zazen je velka cesta, velka stezka. Je to zniceni nazoru, existence a neexistence, zivota, smrti, je to zniceni viry ve vecnost, v zanik. Je to nedualita. To, cemu nas uci zazen, je prava povaha vsech veci. Zazen odtina vsechny nase pochyby. Musime cvicit s velkou radosti. Toto cviceni je hluboke a tajemne, nikdo ho nemuze zmerit. Svetlo zazenu je jako jas slunce. Toto cviceni je nekonecne. "

- Mistr Debailly


"Zazen je nejhlubší odpověď na všechny otázky, které si člověk může položit.“


- Rev. Debailly









Zazen (dhyana) - buddhisticka meditace-koncentrace


Brno


Dódžó Myo ji

po: 18:30; čt: 18:30

Plzeň




15. července otevíráme nové dojo v Plzni na adrese Němejcova 6.
Denní praxe bude probíhat pod vedením zenového mistra Seï Yu Debailly.

Zazeny budou probíhat každý všední den ráno od 6:30 do 7:30 a večer od 18:00 do 19:00.




Zen dojo Plzeň

po, út, čt: 19:00-20:00, ranní praxe po domluvě

Praha


Zen dojo při Česko-Japonské společnosti

út: 6:15 - 8:00, 19:15 - 21:00; čt: 6:15 - 8:00


Daruma

čt: 18:45 - 21:30







Zen-buddhismus v České republice


Škola sótó ( Taisen Deshimaru přenesl praxi zenu v 60.letech do Evropy)

Zazen v česko-japonské společnosti na Můstku

http://www.zazen.cz/

Sangha mistra Kaisena - dojo Praha, Brno, Ostrava

http://www.sotozen.cz/

Sangha mistra Debaillyho

http://www.zen-asociace.cz

Zen Dojo v Plzni

http://www.zendojoplzen.cz/
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
OMEGAPOINT --- 1:52:53 18.1.2012
výborná knížka, vysoce doporučuji

http://osmrtiaznovuzrozeni.cz/
OMEGAPOINT --- 1:52:04 14.1.2012
Leden 2012 - otevření nového Soto-Zen centra v Praze.

SEZA - Zenová asociace: Leden 2012 - otevření nového Soto-Zen centra v Praze.
http://www.zen-asociace.cz/2012/01/leden-2012-otevreni-noveho-soto-zen.html

Dvacet let po svém založení roku 1991 v České Republice, SEZA (Soto-Zen společnost střední Evropy) otevírá nové Soto-Zen centrum v Praze. Místo vyhrazené meditační praxi.

ZEN DOJO PRAHA
Korunní 60 Praha 120 00


[http://4.bp.blogspot.com/-197XbZe_uso/TwZWrNnp9AI/AAAAAAAAAXc/CnloHhEPRaI/s1600/01korunni-60.jpg]

Tajemstvím zenu je zazen, prosté sezení. Je to to nejjednoduší umění světa, umění zůstat klidný a tichý.
Tiše usedněte, aniž byste cokoliv dělali, jen buďte přítomní. Tělo a duch budou zpočátku protestovat, mlýt sebou, zápasit. Zůstaňte uprostřed tohoto rozruchu, aniž byste posuzovali co se právě teď děje, pouze nehybně seďte. Jste jako zrcadlo, které odráží to, co přichází zvenčí, zvuky, barvy, vůně a také co přichází zevnitř, vzpomínky, radosti, smutky, zloba. Hlavně nezasahujte, nezabývejte se minulostí, nepojmenovávejte, neškatulkujte, ponechejte to, co se objevuje právě teď a tady bez názvu. Jednoduše sledujte proud všech těchto fenoménů, všech těchto myšlenek. Nechte je plynout jako proud vody, plynout a navrátit do oceánu, nechte je plynout.

Buďte neteční ke svým myšlenkám, nepřežvykujte je, nediskutujte s nimi, buďte jen tiše přítomní v okamžiku, kdy meditujete. Nemějte žádný cíl, mějte radost z tohoto tichého sezení, vyhutnejte si tuto aktivitu, to je základní bod. Nestaneme se nějakým jiným člověkem než tím, kým již dávno jsme, jen začneme život více milovat.

Abychom dosáhli tohoto stavu mysli, není třeba stát se mnichem, není třeba studia svatých písem, ani nemusíme patřit k nějaké náboženské organizaci. Ateista může meditovat, stejně jako kdokoliv jiný, prtotože meditace nás navrací do tohoto vnitřního ticha, našeho vnitřního ticha. Toto ticho nás uklidňuje. Meditace nezavede nikoho do jednoho vyhrazeného sterilního místa, do nihilismu, ticho nám přináší mír mysli, vnitřní ticho. Radost ze života, být zde s vámi, zcela přítomni v tomto okamžiku.
V tichosti něco uvnitř vás roste - vaše autentická bytost začne zářit, osvětlovat vše okolo vás. Vy všichni, kteří přicházíte cvičit Zenovou meditaci do pražského dojo, konejte tak se svobodným duchem. Pokud vás meditace nečiní šťastnými, je to jednoduše proto, že stále na něco čekáte, jako žebráci, čekáte nějaké nové náboženství, nového proroka, nového mistra, marníte svůj čas. Jste stále menší a menší, vaše mysl je čím dál více omezená vašimi koncepty, teoriemi a podivnými myšlenkami.

Prosím, jen seďte v tichosti, před, během a po zazenu, zůstaňte v tichosti a buďte šťastní.

Reverend Seï Yu Debailly

OMEGAPOINT --- 1:49:20 14.1.2012
[http://www.bdc.cz/externi_soubory/2012/kurz2012praha_banner_bdc0.gif]

Buddhismus Diamantové cesty - meditace, přednášky, meditační centra - tibetský buddhismus Karma Kagju
http://bdc.cz/index.php?option=content&task=view&id=454&Itemid=2
DIDGENAUT --- 12:14:07 3.1.2012
SKATEMURAI: místy trefné (karma, jednostranný pozitivismus), místy úplně mimo. Obzvláště té absolutnosti tvrzení, co je soucit, sebepoznání a opravdová spiritualita, jsem se musel smát, to nejsou žádná fakta, ale pouze jeho názory.
PSYCHOPATICK --- 20:04:19 10.11.2011
Korupce je jedna manifestace zla, selhání naší kultury, popření spravedlnosti a svobody.
Korupce ohrožuje lidi a jejich vládnutí. Vytváří nespravedlnost ve společnosti. Jedním z argumentů je, že úplatek znamená dohodnutou rentu; zde leží počátek všech ilegalit a tyranie. Není silnějšího původce nespravedlnosti a krutosti, jelikož úplatky ničí jak důvěru, tak stát. Vážným důsledkem korupce tak není jen vykořisťování státu, ale také zajetí mysli. Mysl je posedlá honbou za úplatkem a tato posedlost, toto chování jí vyřazuje z prospěšné práce.
Korupce je univerzální. Je přítomná v rozvinutých a rozvíjejících se zemích, v úřadech veřejných nebo privátních sektorů, v neziskových nebo charitativních organizacích. Přesun od vládnutí k vedení jen změní její umístění.
Pokřivená distribuce bohatství, změna vzorců spotřebního chování (v každé sociální vrstvě) a vzestup stínové ekonomiky, to vše bychom mohli pokládat za následky příjmu a poskytování úplatků.
Korupce hraje ústřední roli v politice a tím i ve státních zájmech. Vyžadování úplatku a dávání úplatku jsou hlavními překážkami procesu plánovaných změn ekonomických vrstev. Příslib demokracie zůstává příslibem. Korupce nicméně umožňuje změnit ekonomický stav jednotlivce, jedné domácnosti, jednoho podniku.
Lze porozumět zájmu médií o korupci, jelikož veřejnost je fascinována, když se prominentní osoba nachází v trapné situaci, a tak se stávají tyto aféry vysoce prodejným artiklem. Možná, že to byla média, která přinesla tuto běžnou lidskou slabost do záře reflektorů. Je, nicméně, stejně tak možné, že média se nevědomky zasloužila o rozšíření tohoto memu. Žádná studie, která by posoudila vliv médií na rozšíření nebo potlačení tohoto memu, nebyla doposud provedena.
Vzrůstající zájem veřejnosti a obavy z korupce daly vzniknout mnoha vědeckým výzkumům tohoto fenoménu. Obvykle je korupce držena v tajnosti, takže korupční chování takřka nelze v běžném životě zpozorovat. Osoba hledající úplatek má všechny kvality, po nichž může člověk toužit, jako například šarm a herecký talent zrcadlící pravdu - kvality herce; vedení účetnictví - účetní; porozumění a manipulace s pravidly a regulacemi, schopnost ochrany - kvality strážce.
Kvůli korupci je těžší rozlišit, zda je člověk hnaný skutečným nedostatkem nebo chamtivostí.
Kampaně proti korupci se zatím nesetkaly s velkým úspěchem. Je to znepokojující vývoj. Pokud většina lidí funguje tímto způsobem, jednotlivci nemají žádnou touhu systém změnit nebo jej opustit. Korupce je strategickým činem, kdy dva nebo více účastníků vstoupí do vzájemného vztahu převodem peněz (statků) nebo moci (politické nebo společenské) nebo posílením určitého genu (genetika), přičemž je třeba za účelem vytvoření a udržení takového vztahu obejít právo, dobré mravy nebo ztratit respekt. Je to strategická vzájemná vazba či umění nenásilného vyjednávání. Jak už bylo zmíněno dříve, společenská akce je strategická v případě, kdy jejím účelem je dosažení osobních cílů.
Pokud soustředíte takto nečestně nabytý majetek do rukou několika málo lidí, nebo lidí nežádoucích, objeví se deformovaný vzorec spotřebního chování. Mnozí se mu učí imitací a tím vytváří tento dynamický stav dávání a vyžadování úplatku. Tímto způsobem se také pokládají základy pro mnoho dalších zločinů. Tento společenský zločin způsobuje takřka neviditelná zranění na osobě-oběti. Celý mechanismus zapojený do korupce je vydaný všanc - to jest domácnost, sousedství, skupina a společnost, tedy společenské soužití. Říká se: "Poctivost, spíše než politické pózování a hysterie, má větší pravděpodobnost udělat na naše děti větší a trvalejší dojem." To je nicméně stále jen teoretická poznámka v situacích, které jsou zpeněžitelné.
Ekonomický pokrok, politický pokrok, společenský pokrok, kulturní pokrok, duchovní pokrok zůstanou zůstanou nekompletní a iluzorní do té doby, než si lidé uvědomí a porozumí, že korupce je koncept, nemá reálnou existenci, je to koncept v mysli mnoha lidí. Nejdříve musíme změnit svou mysl, náš úhel pohledu, rozšířit jej. Pokud se začneme měnit uvnitř, uvnitř našeho života, pokud začneme opravovat svou pozici, trochu pozměníme způsoby, jakými žijeme náš život, náš styl života, naše zvyky, v tento okamžik se začne měnit i svět okolo nás. Nikdy to však není obráceně, vnější změna nezmění to, co je uvnitř, je důležité uvažovat i o tomto pohledu. Korupce pochází zevnitř, nepřichází z vnějšku, to, co vidíme, jsou následky korupce.

Reverend Sei Yu Debailly říjen 2011.
HESPELER --- 11:22:25 21.10.2011
RAFIGA --- 10:16:25 17.10.2011
NIS: smulička :D
NIS --- 4:22:08 17.10.2011
RAFIGA: byl bych byval sel, kdybych si to neprecetl az ted..
RAFIGA --- 13:44:05 12.10.2011