Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
BUDDHISMUS
_B2SPIRIT_
" Zazen je velka cesta, velka stezka. Je to zniceni nazoru, existence a neexistence, zivota, smrti, je to zniceni viry ve vecnost, v zanik. Je to nedualita. To, cemu nas uci zazen, je prava povaha vsech veci. Zazen odtina vsechny nase pochyby. Musime cvicit s velkou radosti. Toto cviceni je hluboke a tajemne, nikdo ho nemuze zmerit. Svetlo zazenu je jako jas slunce. Toto cviceni je nekonecne. "

- Mistr Debailly


"Zazen je nejhlubší odpověď na všechny otázky, které si člověk může položit.“


- Rev. Debailly









Zazen (dhyana) - buddhisticka meditace-koncentrace


Brno


Dódžó Myo ji

po: 18:30; čt: 18:30

Plzeň




15. července otevíráme nové dojo v Plzni na adrese Němejcova 6.
Denní praxe bude probíhat pod vedením zenového mistra Seï Yu Debailly.

Zazeny budou probíhat každý všední den ráno od 6:30 do 7:30 a večer od 18:00 do 19:00.




Zen dojo Plzeň

po, út, čt: 19:00-20:00, ranní praxe po domluvě

Praha


Zen dojo při Česko-Japonské společnosti

út: 6:15 - 8:00, 19:15 - 21:00; čt: 6:15 - 8:00


Daruma

čt: 18:45 - 21:30







Zen-buddhismus v České republice


Škola sótó ( Taisen Deshimaru přenesl praxi zenu v 60.letech do Evropy)

Zazen v česko-japonské společnosti na Můstku

http://www.zazen.cz/

Sangha mistra Kaisena - dojo Praha, Brno, Ostrava

http://www.sotozen.cz/

Sangha mistra Debaillyho

http://www.zen-asociace.cz

Zen Dojo v Plzni

http://www.zendojoplzen.cz/
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
ANDNOWSOMEINTEL --- 21:08:43 21.11.2010
Mozna to nekomu z vas pomuze: vysledkem meho prehodnoceni porozumeni Dharme odpovida porozumeni smyslu vlastniho zivota. Na urovni jazyka je to buddhisticky pojem "mysli" spravneji prelozeny jako vlastni vlastni vedomi a uvedomeni, coz je vlastne v cestine zavadejici buddhisticky termin "mysl". "Mysl je Buddha." Je to vedomi, uvedomeni, uvedomovat si, proces zivota uvedomeni je buddhisticka stezka, sam proces zivota - casto dochazi k sekundarnimu odcizeni od toho bazalniho vyznamu a muze dojit az devalvaci vyznamu vlastniho zivota do vyprazdneneho stavu ( nihilismus ve kterem se nic nepocita, a po smrti nic neni - to je devalvace vyznamu Kosmu). Takze vlastne stredni stezka 8clennna je sam nas zivot, zivot proces.

Po delsi dobe jsem okusil chut svobody a dobrodruzstvi poznani specificky pro Dharmu, je to skvele, a protoze je to nas zivot, patri k tomu co patri k nasemu zivotu a jeho rozsireni, a co se podstaty nirvany tyce jejiho naplnovani. De facto porozumeni tomutu co se podstaty nirvany tyce vede k otevreni poznani dosiroka...

viz. klasicky http://www.accesstoinsight.org/lib/thai/lee/knowledge.html

a Mahajanove.. to se otevira prirozene.

je to uzasne.. specificka chut svobod, elanu a fantasticke dobrodruzstvi pro cestu v dobru, lasce, soucitu naseho zivota, v dharme
ANDNOWSOMEINTEL --- 10:58:18 15.11.2010
Jednou Mistra v Parizi pozadal zebrak na ulici o cigaretu. Pritom zebrak Mistrovi rekl: "Jedina vec ktera v tomto svete neni iluzi je utrpeni."
ANDNOWSOMEINTEL --- 20:53:46 13.11.2010
život je utrpení pro všechny bytosti
ANDNOWSOMEINTEL --- 23:38:29 12.11.2010
ANDNOWSOMEINTEL --- 23:38:12 12.11.2010
Then the Blessed One went with a large number of monks to the Black Rock on the slope of Isigili. From afar he saw Ven. Vakkali lying dead on a couch. Now at that time a smokiness, a darkness was moving to the east, moved to the west, moved to the north, the south, above, below, moved to the intermediate directions. The Blessed One said, "Monks, do you see that smokiness, that darkness...?"

"Yes, Lord."

"That is Mara, the Evil One. He is searching for the consciousness of Vakkali the clansman: "Where is the consciousness of Vakkali the clansman established?" But, monks, it is through unestablished consciousness that Vakkali the clansman has become totally unbound."

— SN 22.87
GLOBALSPIRIT --- 22:07:04 10.11.2010
ANDNOWSOMEINTEL --- 20:48:17 4.11.2010
Zen je příběh jednoho okamžiku..

tady a teď. znovu a znovu.

To je celé.
ANDNOWSOMEINTEL --- 10:41:22 4.11.2010
Když máme dostatek zkušeností se životem, s lidmi, když jsme skutečně vstřebali tyto
zkušenosti, pak už chápeme, že není potřeba dál studovat, ptát se ostatních,
dívat se do knih. Jen cvičit. Tady a teď. Soustředit se tady a teď, jen v tomto
živém okamžiku, znamená zastavit všechno bloudění. Patnáct let mistr De-
shimaru ve Francii stále opakoval: Tady a teď, tady a teď. To je všechno.

21. 8. 1997 10:30

Včera jsem mluvil o bloudění. Bloudění je hlavním bodem všech vět-
ších náboženství. V buddhismu máme bloudění Buddhy Shakyamuniho.
V judaismu, v křesťanství máme bloudění celého národa. Znám tato ná-
boženství dobře. Proto o nich mohu mluvit. Znám bibli velmi dobře. Mám
katolické vzdělání. Není to historická nebo politická otázka, je to otázka lid-
stva. Je to otázka života a smrti. Tento problém není ani starý, ani nový. Je
lidský. Určitě na počátku lidstva museli první lidé hodně bloudit, bo jovat,
aby si udrželi své místo. Žít, přežít vyžaduje mnoho úsilí. A lidské bytosti se
staly největším, nejsilnějším dravcem v přírodě. Vystavěly vesnice, města, ale
to nestačilo, aby vyřešily problém bloudění. Dravec se určitě velmi rychle stal
kořistí vlastních přání, vlastního strachu, fantazie, svých posedlostí. Bloudění
se stalo skrytějším, duchovnějším. Vystavět zeď nestačí k tomu, abychom se
cítili v bezpečí. Legenda o Shakyamunim říká, že jeho otec dělal všechno,
aby jeho syn nemohl jít ven z paláce. Okolo paláce krále Shakyamuniho byla
velmi vysoká zeď, aby Buddha, mladý Buddha nemohl vidět svět venku.
Pokud bloudění existuje v našem těle, existuje v naší mysli. Otázka života
a smrti stále existuje: Co je příčinou naší existence v tomto vesmíru? Proč
tento život musí jednou skončit? Jaký to má smysl? . .. Lidé se tedy sna-
žili následovat různé cesty, snažili se odpovědět na tyto otázky. Je zde věda,
která se snaží vysvětlit každý jev, jsou zde náboženství, ale žádná z těchto
odpovědí nestačí k uspoko jení nejhlubšího přání našeho života. Nevíme a ni-
kdy nebudeme vědět. Na vrcholku znalostí je neznámo. Kdo ví, co se stane
v příštím okamžiku? Ani bůh nebo Buddha to nevědí. Můžete se honit za
knihami, za mistry, nikdy však nenajdete odpověď na své otázky. A musíte
si uvědomit, že je to štěstí, že nemůžete tuto odpověď nalézt. Když máme
dostatek zkušeností se životem, s lidmi, když jsme skutečně vstřebali tyto
zkušenosti, pak už chápeme, že není potřeba dál studovat, ptát se ostatních,
dívat se do knih. Jen cvičit. Tady a teď. Soustředit se tady a teď, jen v tomto
živém okamžiku, znamená zastavit všechno bloudění. Patnáct let mistr De-
shimaru ve Francii stále opakoval: Tady a teď, tady a teď. To je všechno.
Tohle je učení velkých mistrů. Tohle je učení Tenzo Kyokun, takový byl ži-
vot Buddhy Shakyamuniho, Bo dhidharmy, Dogena - jen zazen. Přestaňte
se hýbat, přestaňte bloudit. Lidé jsou často takoví: Budu studovat buddhis-
mus, budu studovat zen a okamžitě utíkají do knihkupectví a kupují všechny
knihy, shánějí se po veškerých učeních všech mistrů a nerozumí, že cvičení je
přesný opak, že je to přestat právě s tímto. Pouze vy sami můžete vytvářet
odpověď - tady a teď, vytvářet, nenapodobovat jako opice, vytvářet. Během
večírku se mě kdosi zeptal: Co to znamená být mnich, bodhisattva? Ale já
se každý den ptám sám sebe: Kdo je to mnich? Každý den musím vytvářet
tento život, vlastní život. Každý den cvičit zazen. Včera večer jsem vám řekl,
že dokud se budete dál urputně držet svých názorů, svých pevných představ,
tak jako se slepec drží své hole, budete bloudit věčně. Pýcha, ego jsou neo-
mezené. Zazen ničí toto ego, tuto pýchu. Pokračujte v zazenu dalších deset,
patnáct, dvacet let a možná budeme moci začít spolu o něčem hovořit.

ANDNOWSOMEINTEL --- 20:37:17 3.11.2010
Zazen, cviceni zazenu, je absolutni cesta, absolutni vira.. absolutni dimenze


jedina vec v lidskem zivote ktera neni smesna