Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
BUDDHISMUS
_B2SPIRIT_
" Zazen je velka cesta, velka stezka. Je to zniceni nazoru, existence a neexistence, zivota, smrti, je to zniceni viry ve vecnost, v zanik. Je to nedualita. To, cemu nas uci zazen, je prava povaha vsech veci. Zazen odtina vsechny nase pochyby. Musime cvicit s velkou radosti. Toto cviceni je hluboke a tajemne, nikdo ho nemuze zmerit. Svetlo zazenu je jako jas slunce. Toto cviceni je nekonecne. "

- Mistr Debailly


"Zazen je nejhlubší odpověď na všechny otázky, které si člověk může položit.“


- Rev. Debailly









Zazen (dhyana) - buddhisticka meditace-koncentrace


Brno


Dódžó Myo ji

po: 18:30; čt: 18:30

Plzeň




15. července otevíráme nové dojo v Plzni na adrese Němejcova 6.
Denní praxe bude probíhat pod vedením zenového mistra Seï Yu Debailly.

Zazeny budou probíhat každý všední den ráno od 6:30 do 7:30 a večer od 18:00 do 19:00.




Zen dojo Plzeň

po, út, čt: 19:00-20:00, ranní praxe po domluvě

Praha


Zen dojo při Česko-Japonské společnosti

út: 6:15 - 8:00, 19:15 - 21:00; čt: 6:15 - 8:00


Daruma

čt: 18:45 - 21:30







Zen-buddhismus v České republice


Škola sótó ( Taisen Deshimaru přenesl praxi zenu v 60.letech do Evropy)

Zazen v česko-japonské společnosti na Můstku

http://www.zazen.cz/

Sangha mistra Kaisena - dojo Praha, Brno, Ostrava

http://www.sotozen.cz/

Sangha mistra Debaillyho

http://www.zen-asociace.cz

Zen Dojo v Plzni

http://www.zendojoplzen.cz/
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
ANDNOWSOMEINTEL --- 23:38:29 12.11.2010
ANDNOWSOMEINTEL --- 23:38:12 12.11.2010
Then the Blessed One went with a large number of monks to the Black Rock on the slope of Isigili. From afar he saw Ven. Vakkali lying dead on a couch. Now at that time a smokiness, a darkness was moving to the east, moved to the west, moved to the north, the south, above, below, moved to the intermediate directions. The Blessed One said, "Monks, do you see that smokiness, that darkness...?"

"Yes, Lord."

"That is Mara, the Evil One. He is searching for the consciousness of Vakkali the clansman: "Where is the consciousness of Vakkali the clansman established?" But, monks, it is through unestablished consciousness that Vakkali the clansman has become totally unbound."

— SN 22.87
GLOBALSPIRIT --- 22:07:04 10.11.2010
ANDNOWSOMEINTEL --- 20:48:17 4.11.2010
Zen je příběh jednoho okamžiku..

tady a teď. znovu a znovu.

To je celé.
ANDNOWSOMEINTEL --- 10:41:22 4.11.2010
Když máme dostatek zkušeností se životem, s lidmi, když jsme skutečně vstřebali tyto
zkušenosti, pak už chápeme, že není potřeba dál studovat, ptát se ostatních,
dívat se do knih. Jen cvičit. Tady a teď. Soustředit se tady a teď, jen v tomto
živém okamžiku, znamená zastavit všechno bloudění. Patnáct let mistr De-
shimaru ve Francii stále opakoval: Tady a teď, tady a teď. To je všechno.

21. 8. 1997 10:30

Včera jsem mluvil o bloudění. Bloudění je hlavním bodem všech vět-
ších náboženství. V buddhismu máme bloudění Buddhy Shakyamuniho.
V judaismu, v křesťanství máme bloudění celého národa. Znám tato ná-
boženství dobře. Proto o nich mohu mluvit. Znám bibli velmi dobře. Mám
katolické vzdělání. Není to historická nebo politická otázka, je to otázka lid-
stva. Je to otázka života a smrti. Tento problém není ani starý, ani nový. Je
lidský. Určitě na počátku lidstva museli první lidé hodně bloudit, bo jovat,
aby si udrželi své místo. Žít, přežít vyžaduje mnoho úsilí. A lidské bytosti se
staly největším, nejsilnějším dravcem v přírodě. Vystavěly vesnice, města, ale
to nestačilo, aby vyřešily problém bloudění. Dravec se určitě velmi rychle stal
kořistí vlastních přání, vlastního strachu, fantazie, svých posedlostí. Bloudění
se stalo skrytějším, duchovnějším. Vystavět zeď nestačí k tomu, abychom se
cítili v bezpečí. Legenda o Shakyamunim říká, že jeho otec dělal všechno,
aby jeho syn nemohl jít ven z paláce. Okolo paláce krále Shakyamuniho byla
velmi vysoká zeď, aby Buddha, mladý Buddha nemohl vidět svět venku.
Pokud bloudění existuje v našem těle, existuje v naší mysli. Otázka života
a smrti stále existuje: Co je příčinou naší existence v tomto vesmíru? Proč
tento život musí jednou skončit? Jaký to má smysl? . .. Lidé se tedy sna-
žili následovat různé cesty, snažili se odpovědět na tyto otázky. Je zde věda,
která se snaží vysvětlit každý jev, jsou zde náboženství, ale žádná z těchto
odpovědí nestačí k uspoko jení nejhlubšího přání našeho života. Nevíme a ni-
kdy nebudeme vědět. Na vrcholku znalostí je neznámo. Kdo ví, co se stane
v příštím okamžiku? Ani bůh nebo Buddha to nevědí. Můžete se honit za
knihami, za mistry, nikdy však nenajdete odpověď na své otázky. A musíte
si uvědomit, že je to štěstí, že nemůžete tuto odpověď nalézt. Když máme
dostatek zkušeností se životem, s lidmi, když jsme skutečně vstřebali tyto
zkušenosti, pak už chápeme, že není potřeba dál studovat, ptát se ostatních,
dívat se do knih. Jen cvičit. Tady a teď. Soustředit se tady a teď, jen v tomto
živém okamžiku, znamená zastavit všechno bloudění. Patnáct let mistr De-
shimaru ve Francii stále opakoval: Tady a teď, tady a teď. To je všechno.
Tohle je učení velkých mistrů. Tohle je učení Tenzo Kyokun, takový byl ži-
vot Buddhy Shakyamuniho, Bo dhidharmy, Dogena - jen zazen. Přestaňte
se hýbat, přestaňte bloudit. Lidé jsou často takoví: Budu studovat buddhis-
mus, budu studovat zen a okamžitě utíkají do knihkupectví a kupují všechny
knihy, shánějí se po veškerých učeních všech mistrů a nerozumí, že cvičení je
přesný opak, že je to přestat právě s tímto. Pouze vy sami můžete vytvářet
odpověď - tady a teď, vytvářet, nenapodobovat jako opice, vytvářet. Během
večírku se mě kdosi zeptal: Co to znamená být mnich, bodhisattva? Ale já
se každý den ptám sám sebe: Kdo je to mnich? Každý den musím vytvářet
tento život, vlastní život. Každý den cvičit zazen. Včera večer jsem vám řekl,
že dokud se budete dál urputně držet svých názorů, svých pevných představ,
tak jako se slepec drží své hole, budete bloudit věčně. Pýcha, ego jsou neo-
mezené. Zazen ničí toto ego, tuto pýchu. Pokračujte v zazenu dalších deset,
patnáct, dvacet let a možná budeme moci začít spolu o něčem hovořit.

ANDNOWSOMEINTEL --- 20:37:17 3.11.2010
Zazen, cviceni zazenu, je absolutni cesta, absolutni vira.. absolutni dimenze


jedina vec v lidskem zivote ktera neni smesna
ANDNOWSOMEINTEL --- 20:30:12 3.11.2010
Na strankach asociace jsou kuseny

Zenová asociace: Kuseny
http://www.zen-asociace.cz/p/kuseny.html
ANDNOWSOMEINTEL --- 20:27:27 3.11.2010
To, co mistr Dogen učí v Tenzo Kyokun, je nejhlubší cvičení. Je to
úplně za náboženstvím, za duchovnem, za materialismem. Za kategoriemi,
omezeními. Toto cvičení je úplně nekonečné. A aktualizovat ho, potvrdit ho
v každém okamžiku našeho života, je to, co nazýváme Cestou. To je činnost
každého buddhy, každého boha, je to přirozená činnost každé bytosti v tomto
vesmíru.

4. 8. 1997 20:30

Podstatou zenu je zazen. To je cvičení, zkušenost. A je to jenom ze cvi-
čení, jenom z naší vlastní zkušenosti, vlastní zkušenosti života, ze zkušenosti
sebe sama, že můžeme mít opravdový, autentický vztah se svým okolím,
s ostatními. Opravdové cvičení, autentické cvičení, to není cvičení a zku-
šenost, které jsou omezené jen na jednu oblast našeho života. Není to jen
tenzo. V našem životě nejsme jen tenzo, nejsme jen obcho dníci, nejsme jen
dělníci. Máme mnoho různých činností, různých cvičení. Ale které z nich je
nakonec to nejlepší? Někdy si myslíme, že materialismus, peníze, moc jsou
to nejlepší cvičení. Někdy si myslíme, že duchovno, intelekt jsou to nejlepší
cvičení. Ale vše existuje v našem životě. Nejsme jenom tohle nebo tamto. Co
učí Buddha, co učí zen je: Cokoliv máte dělat ve svém životě, dělejte to, jak
nejlépe umíte. Všechno, okamžik za okamžikem. Dělat něco co nejlépe, jak
nejlépe umíte, znamená, že když něco děláte, vydáváte ze sebe to nejlepší.
Udělejte to úplně upřímně, čestně. Samozřejmě, toto cvičení nemůžete ukázat
druhým a druzí jej nemohou vidět. Pro politiky, pro mnichy, pro obcho dníky,
pro dělníky toto cvičení se dotýká všech oblastí našeho života. Je to cvičení
ze dna našeho srdce, ze dna našeho vědomí. Víte velmi dobře, že když něco
děláte upřímně a co nejlépe, nakonec jste vždy spoko jení, dokonce i když vás
ostatní kritizují, dokonce i když vám ostatní vyčíta jí: Tak tohle je všechno,
co umíš? Ale to je úplně jedno. Nejdůležitější je, že nemáte nic, co byste si
vyčítali. A v tomto okamžiku jste vždy spokojení. V zenu vždy říkáme: Tady
a teď. Protože tady a teď je opravdový okamžik našeho života, přítomný oka-
mžik, živý okamžik. Většina lidí není nikdy spoko jena se svým tady a teď.
Buď litují zašlých časů, minulostí, nebo dělají plány do budoucna. Říkají:
Jo, později to bude lepší, časem budu bohatý, časem budu mít vše, co budu
chtít. Budu slavný, budu takový, makový. Ale když nejste schopni tady a teď
na jít způsob, jak být spokojení sami se sebou, se svým životem, jak být úplně
spoko jení s tímto živým okamžikem, s touto živou přítomností, jak můžete
být spoko jení později? Co koli děláte, dělejte to co nejlépe, jak nejlépe umíte,
upřímně, čestně. Život, život s velkým Ž, po vás žádá pouze jediný okamžik
upřímnosti. Podívejte se na přírodu kolem sebe. Všechno v tomto vesmíru,
v této přírodě cvičí pouze tohle, dělá jenom tohle. Pouze žije úplně. Tohle
je to, co učí mistři. Ve skutečnosti mistr neučí. Pravdu zná každý přesně,
každý zná sám sebe velmi přesně, každý ví moc dobře, jak dělá tohle, tamto,
není nutné se ptát někoho jiného. Každý rozumí sám sobě velmi dobře. Jen
cvičte, jen zakuste tuto věčnou pravdu. Tohle je zazen, Buddha, bůh. To je
pravda, která nikdy nezestárne, stále živá, okamžik za okamžikem. To, co na-
zýváme moudrostí, je ve skutečnosti jenom zdravý rozum. Jestliže neděláte
věci tak, jak se ma jí udělat, pokud neděláte to, co máte udělat, jak nejlépe
umíte, je velmi prosté a jednoduché porozumět, že později budete mít kom-
plikace a problémy. Je to jako když si čistíte zuby. Už od dětství si každý
večer před spaním čistíte zuby. A co se stane, jestliže si zuby nevyčistíte
správně, tak, jak to má být? Za pět, deset let budete mít problémy se zuby.
Tohle je moudrost, je to zdravý rozum. Všechno musí být uděláno určitým
způsobem. Je způsob, metoda, jak všechno dělat. Nečistíte si zuby kouskem
cukru. To, co mistr Dogen učí v Tenzo Kyokun, je nejhlubší cvičení. Je to
úplně za náboženstvím, za duchovnem, za materialismem. Za kategoriemi,
omezeními. Toto cvičení je úplně nekonečné. A aktualizovat ho, potvrdit ho
v každém okamžiku našeho života, je to, co nazýváme Cestou. To je činnost
každého buddhy, každého boha, je to přirozená činnost každé bytosti v tomto
vesmíru. Dělat to, co mám dělat, tady a teď, co nejlépe, jak nejlépe dovedu.
Co víc můžete dělat? Tohle je dokonalost našeho života. Tohle je nejčistší
projev našeho bytí, naší vlastní originality, našich vlastností. V dojo během
sesshinu, během léta cvičte jenom tohle. Duchovno je něco velmi konkrét-
ního. Dotýká se všech stránek našeho života. Není to sen, představa, fata
morgana, nic tajného, magického, zvláštního. Jestli chcete vidět kouzla, něco
zvláštního, jděte do Lucerny, do casina, běžte do kina. Ale náš život, náš
skutečný život, to je každodenní život. Každý den opakujeme to samé. Stále
přemýšlíme o stejných věcech. Ale uvnitř tohoto malého života, uvnitř tohoto
malého těla, téhle malé mysli si můžeme uvědomit nejvyšší rozměr, můžeme
dosáhnout nekonečné dimenze našeho života. Sesshin, zazen je dotknout se
tělem a myslí tohoto rozměru. S ostatními je samozřejmě možné lhát, hrát si
na schovávanou, ale jaký máme důvod dělat to sami se sebou? Co chceme, co
si každý z nás přeje? Je to jen prožít svůj život úplně, každý okamžik, každý
moment být spokojený se svým tady a teď, okamžik za okamžikem, a to je
všechno.
SCHWEPZ --- 11:11:20 22.10.2010
GLOBALSPIRIT: jestli si ho sám ve své mysli vytvořím, tak každopádně, milý B2.
SCHWEPZ --- 12:14:13 21.10.2010
SKATEMURAI: Japonci mají rádi rýži - samurajové nosili meč, češi dělají knedlíky - potřebují omáčku - aby nebyli suché.