Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Peak Oil - zlom ropy
MESK
Baktérií v Petriho misce exponenciálně přibývá, ale jen dokud nespotřebují všechny zdroje potravy. Od tohoto bodu se celá jejich populace zhroutí. Přitom je polovina dostupných zdrojů spotřebována jen jednu jedinou generaci před tou poslední, která skončí kolapsem. Baktérie nevnímají ani náznak nastávajícího problému až do okamžiku, kdy je zřejmé, že všechny vyhladoví.
[http://newsvote.bbc.co.uk/nol/shared/fds/hi/business/market_data/chart?chart_primary_ticker=ICEEUR:BRN&chart_time_period=12_month&username=bbc&password=jihoj952&canvas_colour=000000&primary_chart_colour=cc0000&use_transparency=0&plot_colour=ffffff&margin_left=35&margin_bottom=20&margin_right=20&tiny_chart=1&tiny_month_view=1&logo_strength=light&y_axis_left=1&x_axis_plain=1&charting_freq=1_minute&co_dimension^width=629&co_dimension^height=190]
Rozbor problematiky v angličtině - www.lifeaftertheoilcrash.net
www.energybulletin.net
Dokument Oil Crash Movie- www.oilcrashmovie.co/
Wiki - en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
Cena ropy - www.petrol.cz
Cena ropy - www.oil-price.net
Oil market report - omrpublic.iea.org
Kurz dolaru - kurzy.divoch.net/usd.php
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
MAKROUSEK --- 5:35:05 27.5.2020
AXTHEB: Kdyz se sectou vsechny ty nesmyslny naklady elektromobility, bylo by tohle uz jenom minimalni tresnicka na dortu.
AXTHEB --- 23:26:32 26.5.2020
MAKROUSEK: Protože při indukčním nabíjení vyhodíš nějakých 10% energie do vzduchu?
BOBASH --- 23:21:16 26.5.2020
MAKROUSEK: Protože to teď neumíme. Ale třeba to časem půjde.

???: Nikdo nepočítá s ničím rychlejším. I nejoptimističtější předpoklady mluví o konci prodeje spalovacích aut v roce 2040. Ale to je konec prodeje, než přestanou jezdit, tak je to minimálně dalších 10 nebo 20 let.
MAKROUSEK --- 21:42:58 26.5.2020
BOBASH: Proc rovnou nezabudovat do silnic indukcni nabijeni, kdyz jde o horizont 30 - 40 let?
??? --- 21:17:13 26.5.2020
BOBASH: to jo no, veřím že jednou to takhle bude, ale fakt to budou nějaký malý desítky let..
BOBASH --- 20:43:56 26.5.2020
???: Proč by měl každej nabíjet furt ze stejný nabíječky? Prostě se budou postupně objevovat veřejný nabíječky třeba ve sloupech veřejnýho osvětlení (na Praze 2 už se staví). Zatím je to tak, že máš povolený nabíjení na tři hodiny a pak musíš vypadnout, ale až jich bude postupem času dost, tak to nejspíš nebude problém. A ve výsledku není v horizontu pár desítek let (stejně se nedá na elektromobilitu plně přejít dřív než za 30-40 let) zas tak nereálný mít nabíječku u každýho místa.

A nebo ty auta budou prostě na ty nabíječky jezdit samy. To bude reálně proveditelný tak do 10 let.

Dřív než za 10 let stejně nebude běžný, aby jezdili na čistě elektrický auta lidi bydlící někde, kde nemají garáž nebo něco podobnýho.
ABS --- 5:59:40 21.5.2020
PAN_SPRCHA: to mi nepřijde reálné 4x
Účinnost paroplynové elektrárny bude okolo 55% nabíjení 95% a elektromotoru také nad 95%. Řekněme celkem 50%.
U CNG motoru tak maximálně 40%.
Jedině u elektrárny lze čekat výrobu tepla v zimě sále to je více než vyváženo rekuperací u EV.
??? --- 0:20:10 21.5.2020
???: nebo výměnný baterie, to měl už Mercedes na některých experimentálních elektromobilech když zkoušeli různý alternativní pohony v 70-80. letech
??? --- 0:17:34 21.5.2020
XCHAOS: jako jo, dobíjet tam kde auta přirozeně stojí dlouho je rozumný, dají se vymyslet i jiný věci (např v průsmyku nebo všude na dálnici holt bude každých 100m zásuvka s 100m prodlužovacím kabelem na bubnu. :)

akorát tenhle přechod je drahej, jak lokálně tak na elektrickou soustavu, a dokud se nějak nestane, bude užitná hodnota elektromobilu pořád nižší..

příklad, většina lidí v Praze stojí s autem před barákem, ale pokaždý na trochu jiným místě.. jak můžou teda doma dobíjet? uděláš v každým bloku pro každej elektromobil vyhrazený parkoviště? nebo nějak sdílený? a co v tom případě když bude plný?

nebo změnis nějak systém parkování, např. že auto ti přiveze nějaký lokaj nebo autopilot na zavolání? a jak rychle, ve srovnání s normálním autem který můžeš zaparkovat v dosahu pěší chůze kdekoliv a máš ho kdykoliv v okamžitý pohotovosti? nabíjet jen v práci? jezdit jednou za čas do nabíječky, tam půl hodiny čekat než se nabije? garáž pro každý elektromobil?
??? --- 0:03:35 21.5.2020
BOBASH: coze? co je to za failure mode, proc se to prostě nevypne bez možnosti override ridicem, poté co v nádrži jen nějaká minimální rezerva na nezavzduseneni kdyz je zavzdusneni takhle nebezpečný?!