Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
college drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
XCHAOS
If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library -Frank Zappa
Matematika k fyzice se má jako masturbace k sexu -Richard Feynman
Myslím že diferenciální rovnice můžou spustit schizofrenii se stejnou pravděpodobností jako kouření marihuany." -Fronema

Tahle diskuze je určena všem, kteří se nepovažují za středoškoláky, ale nejsou ani tak docela vysokoškoláci: tzn. logicky skončili "někde mezi". Loseři všech oborů a prokrastinátoři celého Internetu - spojte se! Kolikrát jste studium (ne)dokončili ? Proč jste studium vysoké školy ukončili ? (nebo byli ukončeni ?) Mrzí vás to ? Snížilo vám to sebevědomí? Chcete ještě někdy zkusit nějakou vysokou školu dokončit ? Stejnou, jinou ? Přemýšlíte, jestli má někdo podobné problémy jako vy? Ve vašem oboru, v jiném...? Jaká vysoká škola připadá v úvahu pro někoho, kdo je levý jak na cizí jazyky, tak i na matematiku, nechce být doktor, a na práva ani ekonomii nemá žaludek? Existuje vůbec nějaká?

Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
??? --- 22:16:47 23.6.2013
XCHAOS: Otazka je cemu rikas programovani. Internet je dneska bezny, mame stackoverflow a podobny veci, editory co pisou kod podle toho na co zrovna myslis, takze takovy to zakladni matlani dneska zvladne kazdej kdo ma tu prumku. Takovy lidi ale nevyresi otevreny matematicky problemy, neobjevi novy pristup k psani paralelnich aplikaci apod. Troufam si rict ze VS (treba ne v CR) takovy lidi vychova, treba 3 ze 100 kterejm to na studijich precvakne diky tomu ze si osvoji zakladni aparaty (dif. pocet atp.)
DAVIDOWITCH --- 21:08:05 23.6.2013
XCHAOS: Pomerne nesouhlasim s tvoji charakterizaci toho o cem je VS, ale je dost mozny ze pokud se clovek nedostane pres druhak, tak to tak pusobi. Kor na FELu kde dlouhou dobu byli ajtaci pro ucitele prvackejch a druhackejch predmetu tretiradej odpad a povl.
XCHAOS --- 13:26:30 23.6.2013
DAVIDOWITCH: dospívám taky k tomu názoru. firmu mi postupně ovládaj lidi s průmyslovkama. který jsou na druhou stranu hloupý v ledsčems jiném (ochotě napsat jakýkoliv delší text, zvlášT s diakritikou,apod.)

na gymplu jsem se prostě naučil akorát psát slohová cvičení...jinak celkem hovno. nicméně na VŠ jsem asi dojel hlavně na to, že jsem se snažil pořád mít nějaké vlastní nápady a všechno buď pochopit, nebo nepoužívat vůbec... VŠ je hodně o schopnosti demonstrovat nějaké podřízení se autoritě a spoustu hodin práce,než je člověk vůbec k něčemu připuštěn (na druhou stranu - proto tolik fandím věcem jako GNU-FDL a wikipedie a tak.. že je to pro mě prostě vhodnější způsob učení, než přečíst si skripta od začátku do konce... neudržím u ničeho pozornost...)

u programování je asi zásadnější otázka nějaké celková filosofie... situace, kdy jsou do chodu společnosti programátoři zapojeni jen jako námezdné cvičené opice a ty procesy které jsou automatizovány vymýšlení lidé bez analytického myšlení, není podle mě ideální.
DAVIDOWITCH --- 8:44:58 21.6.2013
XCHAOS: Ja si treba myslim ze na konfigurovani siti clovek nepotrebuje vejsku. Na to potrebuje kurz, kterej muze bejt dlouhej, slozitej a drahej, ale neni to veda, alespon dokud se nedostanes do velikosti typu Google. Cimz v zadnym pripade nechci rict ze by lidi co tohle delaj byli hlopejsi nebo neuzitecny, jen mi to prijde jako jinej druh vzdelani nez klasicka univerzita.
Tam bych rekl ze kazdy obor by mel mit takovy to "no a kdyz budes pokracovat ve studiu tohohle jeste dal, tak budes vedec."

A jinak s tou certifikaci souhlas. Realne by melo jit (jen je byrokratickej a organizacni voser kolem toho takovej, ze to nikdo moc nedela) mit kazdou zkousku jako statnici. Takze takovej dropout v druhaku by mel statnici z objektovyho programovani, statnici z navrhu logickejch obvodu, ale bohuzel by nemel statnici z matematicky analyzy, kterou taky potreboval na dokonceni studia. Ostatne, muzes mit statnici z anglictiny, aniz bys k tomu mel vystudovanou celou vejsku, zejo.

A ad stredni, nevim, ja mam atypickou (tj. prumku, pocitace). A pochopeni existujiciho softu neni az takove veda. Narocny a zdlouhavy mozna, veda spis ne. Trik neni "tady to mas, pochop jak to funguje" ale "potrebujem neco co jeste nikdo neudelal, a pak to mit moznost rozsirovat zpusobama na ktery nikdo nepomyslel, navrhni takovej software." (Az se ten trik jednou naucim, budu hrozne bohatej a slavnej!)
XCHAOS --- 7:51:42 21.6.2013
DAVIDOWITCH: je to ale paradox ve srovnání s tím, že v nějaký firmě jako najatý externista nahodím tři iptables pravidla a vygooglenou konfiguraci udhcp a hned mi tam nabízejí práci (přičemž nechápou, že zadáním těch pravidel je moje práce právě už skončená :-) ... pravda toto nebylo o LAN routeru, ale nějaký vývoj jakéhosi bazmeku, ale stejně..)

jako relativně zajímavé mi přijde "endorsování" na LinkedInu - tedy, absolvovaná VŠ zkouška by měla být ekvivalentem "certifikovaného endorsnutí" z nějaké dovednosti, a bylo by vidět z jaké dovednosti člověk má, i když prolezl třeba jen 80% zkoušek, o které se pokusil.

každopádně občas k nějaké dovednosti je těžké se dostat, a jedno, jestli na VŠ nebo v praxi. já třeba fakt mám problém s tím si od nějaké "složitosti" něco nastudovat... ale zase když se dostanu k hotovému systému a mám možnost se v něm metodou pokus-omyl vrtat, tak jsem posléze většinou schopen pochopit jak funguje... prostě třeba u toho softwaru mi reverzní inženýrství funguje líp, než studování učebnic. no a pak je tu samozřejmě "googlení", což je úplně nová metoda vzdělávání a jsem zvědav, jestli se stane aspoň třeba oborem na střední škole (paradoxně přitom http://teckacz.cz/-/23721 - učí někdo lidi na střední aspoň to Ctrl+F, nebo se jen k maturitě pořád biflují obrozence a romantiky? :-))
DAVIDOWITCH --- 1:54:19 21.6.2013
XCHAOS: Clovece, cim dal postupuju v tom VS studiu, tim viz mi prijde ze clovek bud VS nepotrebuje, a pak je ten car papiru prave jen to, a nebo ho realne potrebuje, a pak ten koupenej proste nefunguje. Ale mozna je to tim ze sem ted na konferenci kde proste automaticky vsichni chapou v cem je dulezita zmena integracni domeny u 2D integralu a co se tim da ziskat a ztratit (ve smyslu treba 10% vykonu pri vyrobe visual effects), coz koupenej titul neda at stal kolik chtel.
ANGEL333 --- 0:56:50 21.6.2013
XCHAOS: me sice dali od prvni tridy volnost, ale ted nejsou moc stastny.. oni teda ani predtim nemuseli moc zasahovat (resp. skoro vubec), protoze sem se vzdycky vsude nak doflakal.. vysledkem nejspis je, ze se v podstate ani neumim moc ucit.. na maturu stacil den (+ tejden stresovani se), na predmety na vejsce obvykle dva dny.. jenze na matiku 1) ani ctyri dny nestaci, 2) je nesnesitelne nudna a subjektivne bez valnyho smyslu..

koupit si titul neni to jediny - dalsi vec jsou podvody.. nerikam, ze jsem nakej svatousek (no ikdyz podle myho nicku...), s ukolama si jak necham pomoct, tak rad pomuzu.. co si ale proste nelajsknu, je podvadeni primo na zkouskach.. a nektery lidi to zkusej - vetsinou to vyjde, nekdy ne - ale neslysel jsem, ze by nekoho kvuli podvodu vyhodili.

btw, ja klidne priznam, ze jsem porazenej (az/jestli to bude oficialni).. pravidla hry jsou jasny :) .. uprime receno mi nejvic vadi ta litost nebo co od ostatnich.. oni se obcas tvarej, jak kdybych dostal rakovinu nebo tak neco.. bych teda nechtel dostat rakovinu, to nevim, jak uz by se tvarili :)
XCHAOS --- 0:14:11 21.6.2013
ANGEL333: no... pro začátek mi štve, když sám vím, jak je těžké dostudovat, že si někdo ten titul mohl jen tak koupit (tohle asi nepochopí lidi, kteří VŠ studovat nezkusili). každopádně okecat se dá všechno, kromě matiky (a ta občas taky, ale nakonec se dřív nebo později narazí na něco, co je prostě složité a okecat ani pochopit to nejde)

jinak je to samozřejmě nějaký filtr, který prostě existuje, a ze kterých je tvořená celá společnost. nebaví mi každopádně dělení na vítěze a poražené.. hledám k tomu alternativy, v řadě oborů. tedy baví mi pátrat, kdo opravdu sepsal ta pravidla hry apod. jsou věci, se kterými je nutné se smířit a věci, se kterými ne.

u mě bude velký problém v tom, že prakticky od 1.třídy základní školy jsem byl doma veden k tomu, že vystudovat VŠ je základní věc, bez které bude můj život naprostým selháním: takže tedy - teď je naprostým selháním a nic s tím už nenadělám, že ho. nicméně... volba oboru byl asi omyl, když jsem nidky žádný zvláštní talent na matiku neprojevoval (akorát je tam ta možná skulinka, že programování není matika a že mi tedy nebylo umožněno studovat to, co mi doopravdy zajímalo...)
ANGEL333 --- 23:45:02 20.6.2013
XCHAOS: "okecavani" ma i hezky znejici synonymum "filozofovani" :) .. jinak to zni zajimave, ale trochu se bojim, abys nedosel k matice.. ono ja mam pocit, ze puvodne se matika vyvinula proto, aby veci zjednodusila, ne aby se lidi do 26 nenudili, kdyz uz bezostysne vyziraj stat.. takze ja verim, ze se to jen minulo smyslem. btw, prijimacky jsem udelal v podstate trojclenkou, takze asi tak na tom jsem ;)

jinak ja bych mozna zacal od celyho konceptu VS - jde hlavne o to, co je smyslem skoly.. jestli klast prekazky, jak jsi naznacil, tak ok, pak jsou VS v poradku :) .. pokud ale ma byt hlavnim smyslem pripravit cloveka na zivot, pak mi prijde zvlastni pasovat tenhle typ vzdelavani na vsechny obory a de facto vsechno takle unifikovat.. o tom se ale uz docela mluvi vsude ve svete a je to myslim dobre..
XCHAOS --- 23:03:04 20.6.2013
ANGEL333: no jako tak nějak.. jde o to, že na VŠ nemůžu člověku dát titul za něco snadného (případně ho prostě prodat za peníze, že). tím by to ztrácelo pointu. problém je, že já na jazyky talent nemám, doktora se dělat bojím a radši než právníka bych asi dělal popeláře... takže pro nás ostatní zbývá ta matika, jakožto bojové pole.

nicméně... já skutečně mluvím o teoriích, kdy základem světa jsou lingvistické/informatické konstrukce (turingovy stroje, apod.) - a ne matematické konstrukce (ve smyslu tradičních disciplín matematiky). ale ani tímhle asi neokecám, že na matiku nemám prostě buňky (i když podstatou hledání jiného, než matematického základu reality je nepříliš překvapivě doslova právě "okecávání"). je to něco jako absolutní hudební sluch (poznám, když někdo zpívá falešně - ale absolutní sluch přesto nemám)