Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
HRY » rpg » larp
Jediná cesta - záblesk demokracie?
PETRIUS
Vím, že některým z vás možná poskočilo srdce, když uviděli, že se tady něco začíná dít, nicméně další Jediná cesta to bohužel nebude. Otevírám tenhle klub za účelem otevřené diskuse na téma

"Kde by mohli Tári a Petrius slavit narozky??"

v naději, že třeba někdo přijde s něčím co nás zaujme.

Nechceme tíhle svinit Chrudoše takže tak. Také předem prosím všechny autory návrhů, aby ve výsledku nebyli nešťastní když jejich návrh nevyhraje. Nicméně může se stát, že některé lišky podšité těchto návrhů využijí k jiným účelům.... :-)



Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
HARALD --- 11:40:42 17.11.2006
Dumám ještě, jestli by celá akce měla smysl z matematického hlediska. Na Jediné cesteě, pokud mě paměť neklame, se počet expů pohyboval mezi 30 a 50 za den nebo za období. Většina schopností stála násobky 10. (Omlouvám se, jestli to pletu, expy jsem dostával jen z luxusu, a žádnou schopnost jsem si za ně stejně nekoupil.)

Pokud má nový zdroj mít smysl, tak by se měl pohybovat tak aspoň na 20%, takže denně aspoň tak v průměru 10 expů. Pokud by to tedy neměl být jen zcela marginální zdroj expů, pak by každý hráč měl dostat tak 10 kartiček, nebo by kartičky byly na víc než jeden xp.

Ale konkrétní hodnoty přidělovaných expů mohou s těmito hromadami kartiček docela zahýbat, takže to berte jen jako úvahu o smysluplnosti přidělování xp hráči ve vazbě na expovou matematiku.
??? --- 11:27:36 17.11.2006
PIROSH: Buď bude předávání jednou za čas a část věcí bude logicky zapomenuta nebo hráč přestává co chvilku hrát aby rozděloval expy. První je neefektivní, na druhé jako hráč rovnou říkám, že takové hraní je dost oser.
ZAPPO --- 11:25:04 17.11.2006
PETRIUS: Kombinace org a papir? Kazdy ma na jedno obdobi / expovani az tri expy, ktery u orga napise na papir, ktery mu org vrazi do ruky a sam z tehoz nejake mozna obdrzi.
Jedina komplikace je, aby org mel papir u sebe (a potom by asi delal problem kdyz expuje vic orgu a maji nesynchronizovane kopie)
PETRIUS --- 11:21:52 17.11.2006
přesně jak jsem psal použití orgů je technicky děsně neefektivní....
PIROSH --- 8:46:32 17.11.2006
Expy:
Problém s kamarádschaftem je podle mě výrazný spíš proto, že kamarádi chodí spolu, čili se častěji výdají. Navrhoval bych, aby možnost udělovat expy měli jen někteří hráči (a všichni orgové).

Předávání bude vždycky trochu mimo hru, ale přes orgy zkrátka není možné. To by musel být člověk na předávání expů, (protože představte si třeba Dariona na Bezkrálí, jak mu někde říká - "a já bych dal jeden xp Zappovi, dva Haraldovi.."
Navíc než dojdete za orgem, tak půlku zapomenete. (a pak věci, co už psal petrius)
Navrhuji dávat xp citlivě někde stranou. Když to nepůjde (postavy jsou nesmiřitelní protivníci) využít služeb orgů a ncp - to ale jen výjimečně, protože je to neefektivní.
ZAPPO --- 1:23:55 17.11.2006
Ja bych mel obavu, aby to jednak nerusilo situace "pockeeej, neutikej, jeste ti chci dat expy..." a druhak, ze by to mohlo vest ke kumulaci expu spatnym smerem (znami, kamaradi, atd).
Neslo by to resit treba tak, ze kdyz rikam orgum co jsem delal (abych dostal svoje expy), tak jim treba reknu, co si myslim, ze kdo udelal dobre, skvele atd - a kdyz bude pak org udelovat expy jemu, tak mu rekne "jo, za to cos delal dostavas dvacet a od ruznych lidi jeste osm navrch". Dulezite je, ze nerekne od koho (odvraci to i "tys mi nedal za celou hru zadnej exp, tobe se jako nelibi jak hraju?").
PETRIUS --- 1:20:19 17.11.2006
Popravdě sám se toho dost bojím, na druhou stranu mi to přijde dost zajímavé a také by to imho mohlo vést k trochu větší snaze o hraní než o vítězství apod...

Například kumu bych svojí kartičku určitě dal by byl člověk, který prohrál v souboji, protože dělal pěkné nápřahy a hrál zranění, mezitím co ho en druhý očividně ukydlil. V tomhle případě bych mu jí možná i dal demonstrativně ihned...
PETRIUS --- 1:17:17 17.11.2006
Cože je další možnost, která mě napadla, když jsme psal minulý příspěvěk. Předávání expů je rozhodně rušivý prvek, takže by se řešilo určitě někdy troch později nějak stranou. Tak bych to třeba dělal já, když bych měl tu možnost na nějaké kaci, kde hraju...

Ostatně hráč by ty expy stejně nevyužil hned ale až poté co by je směnil u urga, u kterého by zrovna expoval (ten by je přihodil k dalším získaným expům...).

Předávání kartičky přímo hráči má několik technických kladů, které dělají celou záležitost jednodušíí než předávání expů přes orgy:
Hráč dá kartičku komu chce a ví komu. Když by chtěl dát kartičku přes orga hráčovi, kterého nezná jménem nebo dokonce přes orga, který hráče nezná, tak by se to vůbec nemuselo povést. Tedy dání kartičky přímo oceňovanému hráči je rychlejší a spolehlivější...
HARALD --- 1:07:57 17.11.2006
Obecně bych se rozdávání expů hráči obával, z ne-LARPových zkušeností se vzájemným hodnocením vím, že tyto systémy mají tendenci sklouzávat k tomu, že si pár lidí buď dávat expy vzájemně, nebo si parta lidí jednoho expy naboostuje. Je otázka, zda by k tomu docházelo i na akci typu Jediná cesta, kde se lidi navzájem docela dobře znají, což podobné kamarádšofty omezuje. Na druhou stranu, myšlenka někoho odměnit se mi líbí, občas je roleplaying natolik silný, že člověk chce "něco za to dát".

Co se mi na téhle myšlence nelíbí je fakt, že samotným odměněním se na moment vypadává z role. "Tady máš exp" "Díky" zazdí právě tenhle vynikající roleplaying. Takže z mého pohledu, ať tyhle expy rozdávají spíš orgové, nebo NPC-čka.

Z hlediska hráče by připadala možnost tyhle expy přidělit přes někoho z orgů. Každý hráč by se jednou za období mohl zastavit za vyjmenovaným orgem a dát někomu exp. Tyhle expy by pak org přidělil při regulerním rozdělování expů. To by byl vopruz, co?
PETRIUS --- 0:51:09 17.11.2006
Hehe je vidět že Dar je organizátor. Každopádně jste mi pomohli trochu uspořádat myšlenky. Každopádně tým spoluorgů už začíná fachat a první geniální nápad se zrodil. Na ty vážnější choroby hráči teď imho zapomínat nebudou... ;-) Obecně nemoci trochu zkrouhnu a udělám je spíš na míře dobrovolnosti (tedy mimo těch vážných případů).

A na míru hraní a kvality Roleplayingu navazuje další myšlenka. Jak vás nacdchává možnost, že by každý hráč měl na celou hru k dispozici několik kartiček (nebo něčeho) s několika expy, které by mohl prostě a jednoduše komukoliv věnovat za dobrý Roleplaing (ne za herní úspěchy ale za ztvárnění role nebo situace). Vyžadovalo by to jistou etiku přidělování (svádí to k tomu věnovat kartičky svým oblíbencům) ale přinášelo by to hnací motor pro hráče, kteří zrovna něco akutně neřeší a tak mají čas přemýšlet na svým hraním (ultra řešiči obvykle opravdu roleplayovat prostě nestíhají, vypadávají z role. O tom už jsme se bavili jinde...). Přínos by to mělo také vzhledem k nováčkům.
Pokud by se tahle možnost nelíbila asi bych si jí nechal pro orgy.

Jinak expování by bylo jako mnule ale dotaženější do konce. Expy za luxus, expy za herní úspěchy a hraní jako takové. A eventuelně ještě tyhle malé bonusy za roleplay...