Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Postmoderni Filosofie
KAATHA
Ma postmoderna koule? (c) Zdenek Vasicek :)
Anzenbacherova definice: filozofie zkoumá neempirické předpoklady empirického.
postmodernism: a term coined by jean-francois lyotard to label certain features of contemporary western society 'after modernity'; as a successor to modernism in the arts; and finally, as a philosophy which shares much common philosophical ground with poststructuralism;

Tento klub by mel slouzit k diskuzim o postmoderni filosofii obecne, autorech, nazorech, myslenkach, a kritice postmoderny (to predevsim :)
Vice info na home.

flamy se toleruji :)) uplny offtopicy nikoliv..

Osobni inzultace a vubec vyjadrovani mimo ramec rozumne diskuse vedene mezi inteligentnimi bytostmi NEJSOU tolerovany, po jednom napomenuti ktere se mine ucinkem bude takovemu ID pravdepodobne omezen pristup do tohoto klubu
Pokud bude mit nekdo pocit, ze byl takto inzultovan a ja nestihnu zareagovat, at se ozve do posty :)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
KOMATSU --- 1:56:00 4.1.2012
SAMWE: Tak je to poněkud ambivalentní osobnost. Ale blbej určitě neni, možná jenom trochu obsesivně švihlej. :) Asi nejvíc hardcore kniha, co od něj v češtině vyšla, je Nepolapitelný subjekt, kterým bych ostatně doporučoval začít při případném samostudiu. :)
SAMWE --- 22:20:48 3.1.2012
Jsem rád, že jsem tohle téma objevil. Rád bych se Vás zeptal na Slavoje Žižka (Žižeka?), viděl jsem, že ho tam dříve dost probíráte. Přiznávám, že jeho dílo nijak zvlášť neznám, ale v poslední době jsem měl tu čest se s ním (hlavně skrz televizní obrazovku) docela často setkat a poslouchat ho a slyšel jsem hodně chvály.
Říkám narovinu, že na mě působí jako nejprůměrnější kavárenský intelektuál a žvanil. Vše co jsem od něj slyšel bylo z části šosácké, z části prostě blbé.
Rád bych si poslechl co a proč si myslíte Vy. Díky.
SAMWE --- 22:12:45 3.1.2012
DICK147: Já bych osobně Marxe za příliš postmoderního nepovažoval vůbec. Žižek objevil Ameriku, když si všímá spojitosti mezi marxismem a judaismem.
Problematika odtržení vědomí od bytí je u Marxe především důsledkem jeho historicismu, což ovšem také není zrovna postmoderní záležitost (viz např. Platon).
SEEKER --- 14:04:31 19.9.2011
RUZOVYKOLOUSEK: v knihovně nevim, ale tady ji mají za hubičku.
XCHAOS --- 9:28:37 9.9.2011
postmoderní satanismus začíná vystrkovat růžky :-)

ehm, chtěl jsem zavolat na to EEE, ale nevím, jestli bychom neměli u Lotka zařídit přeměření zdroje...
XCHAOS --- 9:24:51 9.9.2011
Postmodernism and Satanism - Satanism Community
http://www.the600club.com/topic55385-1.html
...přišlo mi to chvílema vtipné :-)
RUZOVYKOLOUSEK --- 16:11:49 7.9.2011
nevite, jestli se v nektere knihovne v CR da sehnat Baudrillardova 'La gauche divine'? dik
DICK147 --- 13:09:11 4.9.2011
HANOCRI:
to je jen otazka interpretace, burzoasni je stejne pozitivni jako freudianska, proste burzousti maji svuj nezadatelny slovnik, ktery je stejny (jen konotacne obraceny) jako radikalni liberalove...
On mel Marx nekolik problemku nasazenejch uz v dobe Komuny...
....................................
André Mommen
150 let Komunistického manifestu
překlad
(z nizozemského originálu, který je úvodní studií k Het Communistisch Manifest, vydalo Imavo, Brussel 1998, přeložil Miloslav Ransdorf)

Poznámka překladatele: André Mommen je profesorem na amsterdamské universitě a věnuje se kromě otázek dějin politických teorií především problémům globalizace, analyzuje rovněž transformační procesy v zemích bývalého sovětského bloku. Navazuje kromě marxistické inspirace na Wallersteinovu koncepci světového systému. Je častým přispěvatelem (a členem redakční rady) časopisu Vlaams Marxistisch Tijdschrift. Daný příspěvek je už druhým pokusem na stránkách Dialogu Sever-Jih Západ-Východ seznámit české čtenáře se stavem marxistického myšlení v nizozemsky mluvícím prostředí.

PhDr. Miloslav Ransdorf, CSc. – profil, dílo, poslanec Evropského parlamentu
http://www.ransdorf.com/p%C5%99eklady/archivpreklady.html
HANOCRI --- 12:17:26 4.9.2011
DICK147: taková vyhrocená interpretace marxe jako zevla, flákače, kapitalisty, gamblera...apod. je tady http://www.mises.cz/database/clanky/51_19_Marx%20jak%20ho%20m%C3%A1lokdo%20zn%C3%A1.pdf ne, že bych tomu dával nějakou důležitost, podle mě je vlastně skoro jedno jaký byl, ale spíš jde o to, že oba ty výklady, jak ten Frommův tak tenhle od Northa, jsou hrozně jednostraný a evidentně ideologicky značně zatížený, málo kdo je světec a málo kdo je ztělesněním zla..
DICK147 --- 10:17:58 4.9.2011
HANOCRI:
premejslel jsem,, kdo se zacne kroutit, ze Marx neni postmoderni, taxem pridal i Zizeka, to by mohlo pomoct...

Marx provedl první radikální obrat v novověkém myšlení, když novověký obraz člověka označil za převrácený, za obraz, jaký vzniká v temné komoře (camera obscura). Prvky tohoto obrazu – vědomí, rozum, subjekt – nejsou nevyvratitelné, sebe sama plodící mocnosti, které rozvrhují nebo určují vnější skutečnost, nýbrž jsou to „nutné sublimáty materiálního života“, lidského bytí: je to řeč skutečného života, jak říká Marx v Německé ideologii. (Erich Fromm, Obraz člověka u Marxe, Brno, Luboš Marek 2004, s. 121) Vědomí je určováno tím, co není bezprostředním obsahem vědomí – matérií a formou lidského života, kterou je dosti nesnadné zkoumat. Marx říká, že vědomí a bytí není identické, nýbrž mezi nimi existuje disharmonie, rozpor. Vědomí zůstává v novověké filosofii uzavřeno samo v sobě a nepoznává, že je utvářeno vnějšími činiteli, které nemají ,racionální‘ povahu. Skutečnost, ve které člověk žije, je jiná, než si ji představuje novověký a osvícenský myslitel ve svém vědomí. Neřídí se pokyny našeho rozumu a dovede roztříštit i ty nejkrásnější ideje. Marx tak řečeno uzemňuje přílišné sebevědomí novověkého racionalismu, když ukazuje, že toto sebevědomí umožnily životní a dějinné procesy, které jsou tomuto racionalismu neznámé. Marx tedy hlásá pravý opak toho, co slyšíme od většiny novověkých racionalistů a osvícenců: lidské představy, ideje, hodnoty jsou křehké a zranitelné, neboť jsou prvkem skutečnosti, která se zpravidla řídí něčím jiným než naším rozumem.

Základem Marxova materialismu je právě tento otřes, při kterém se zjevuje děsivá síla skutečna, o níž se tříští náš duchovní a morální svět. Jak říká Slavoj Žižek, tento základní rys materialismu se objevuje již v židokřesťanském náboženství. Jeho nejvýraznějším projevem je Ježíšovo zvolání na kříži: Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil? Tato křehkost lidského ducha, idejí a rozumu je pro Marxe jedním z hlavních podnětů k tomu, aby otočil celou perspektivu novověké filosofie a začal zkoumáním této děsivé moci skutečna. Jak to vystihl Kosík v Dialektice konkrétního, základní otázka zní: co je to skutečnost?


In: Michael Hauser: Obrana Kosíkovy Dialektiky konkrétního
SOK - Michael Hauser: Obrana Kosíkovy Dialektiky konkrétního
http://www.sok.bz/index.php?option=com_content&task=view&id=103&Itemid=49