Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Postmoderni Filosofie
KAATHA
Ma postmoderna koule? (c) Zdenek Vasicek :)
Anzenbacherova definice: filozofie zkoumá neempirické předpoklady empirického.
postmodernism: a term coined by jean-francois lyotard to label certain features of contemporary western society 'after modernity'; as a successor to modernism in the arts; and finally, as a philosophy which shares much common philosophical ground with poststructuralism;

Tento klub by mel slouzit k diskuzim o postmoderni filosofii obecne, autorech, nazorech, myslenkach, a kritice postmoderny (to predevsim :)
Vice info na home.

flamy se toleruji :)) uplny offtopicy nikoliv..

Osobni inzultace a vubec vyjadrovani mimo ramec rozumne diskuse vedene mezi inteligentnimi bytostmi NEJSOU tolerovany, po jednom napomenuti ktere se mine ucinkem bude takovemu ID pravdepodobne omezen pristup do tohoto klubu
Pokud bude mit nekdo pocit, ze byl takto inzultovan a ja nestihnu zareagovat, at se ozve do posty :)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
DICK147 --- 1:32:09 3.9.2011
a to chces cist jen jednu?
Německo-americký psycholog Erich Fromm vydal dvě knihy, kde se zabývá interpretací Marxe. V Obrazu člověka u Marxe jde hlavně o sociálně humanistickou interpretaci postavenou na Ekonomicko-filozofických rukopisech, jejichž podstatná část je obsahem tohoto díla. Ve druhém titulu Beyond the Chains of Illusion se Fromm vyrovnává se svým vztahem k Freudovu a Marxovu učení. Fromm jako jeden z mála kritiků poukázal na to, že Marx vždy hledal „dynamiku“ společenských dějů, tzn. jejich hybné síly. Tím odpovídá na námitky proti možnému fatalismu a neměnnosti jím objevených a zkoumaných pravidel pro společenské pohyby.

Karl Marx - Wikipedie
http://cs.wikipedia.org/wiki/Karl_Marx
KOMATSU --- 20:11:45 1.9.2011
WEIRONG: Mít nebo být.
MAFO --- 16:48:19 1.9.2011
WEIRONG: Strach ze svobody
WEIRONG --- 9:56:19 1.9.2011
Zdravím, jakou knihu od Ericha Fromma byste doporučili k přečtení?
DICK147 --- 9:24:50 30.8.2011
ANEBO:
jj, zizekovy forky...


I když... je to zvláštní. Marx nikdy jednoduše neztotožňuje ideologii s iluzí. Ideologie je to, co slouží třídám, bla bla bla. Moc, jinak řečeno. Taková je myslím ironie v Marxově finese. Můžete mít ideologii, která je fakticky naprosto pravdivá, ale funguje jako lež. Je to velká lekce pro psychoanalýzu. Je možné lhát formou pravdy. To je to, co dělají obsesivní neurotici jako já.
Víte, že můžete říct něco, co je doslovnou pravdou, ale tím, jak s ní manipulujete, funguje jako lež. Ne. Neříkejte to, sám to vím. Já...

Každý psychiatr, který se na mě tři minuty podívá, to pozná. Pokud by si cizí bytosti chtěli vybrat z lidstva zástupce tří čistých typů charakteru – jednoho ryzího psychotika, jednoho hysterika a jednoho obsesivního neurotika – pak bych byl dokonalým zástupcem obsesivního neurotika

...

Slavoj Žižek | MONUMENT TRANSFORMACE
http://www.monumenttotransformation.org/cs/aktivity/texty/slavoj-zizek#more
DICK147 --- 23:03:42 29.8.2011
Vaclav Bělohradský: Mašíni aneb Jak se dělá fetiš

Světově proslulý slovinský filosof Slavoj Žižek tvrdí, že naše postideologická doba je ve skutečnosti dobou velice ideologickou, i když ideologie tu funguje jinak, než jsme zvyklí. Ideologie v tradičním smyslu vytěsňuje nesnesitelnou pravdu, ta se pak vrací jako symptom, který můžeme vyléčit, jen když odkryjeme, co bylo zakryto.

23. 8. 2011
V současné společnosti ideologie funguje ve fetišistickém modu jako "ztělesněná lež", která nám umožňuje unést nechtěnou pravdu. Ideologie fungující ve fetišistickém modu nám umožňuje přijmout realisticky třeba smrt milované osoby nebo našich ideálů a přimknutím se k fetiši ji učinit snesitelnější: Fetišisté… jsou realisti… ochotní přistoupit na to, jak se věci mají, protože se upínají ke svému fetiši, jenž jim umožňuje mírnit drastický dopad reality.

Třeba fetiš lidská práva dovoluje unést s klidným svědomím smrt tisíců civilistů v rámci "humanitárního bombardování", fetiš korupce umožňuje pravicovým moralistům realisticky přijmout nemorální globální kapitalismus, v němž hranice mezi legálním a nelegálním dávno zmizela. Českým antieuropeistům fetiš suverenita umožňuje přijmout realisticky fakt, že národní státy nejsou než loutky v rukou obřích finančních spekulantů.

* * *

Pirátské Noviny - Bělohradský: Mašíni aneb Jak se dělá fetiš
http://www.piratskenoviny.cz/?c_id=33356
GOBERS --- 13:07:16 24.8.2011
VON_GILOTINE: Takhle jsem si vždycky představoval život filosofa...
ANEBO --- 14:32:00 15.8.2011
DICK147: skoda, ze ten titul Nejnebezpecnejsiho filozofa Zapadu si prisoudil sam zkomolenim jineho vyroku na jeho ucet. Nicmene kniha je rozhodne hodne podnetna, zaroven jako Zizekovy forky ;)
DICK147 --- 13:25:04 18.7.2011
Nejnebezpečnější filozof Západu

Slovinský filozof Slavoj Žižek je v některých kruzích považován za nejbrilantnějšího intelektuálního provokatéra současnosti, jinými je oslavován jako nejlepší diagnostik patologií i vnitřních rozporů současného kapitalismu a liberální demokracie, a dalšími je zatracován jako "nejnebezpečnější filozof Západu či nenapravitelný marxista, který údajně vybízí ke svržení současného systému s pomocí násilných metod nebo dokonce glorifikuje stalinismus.

Český intelektuální diskurs se sice k Žižekovi v poslední době občas odkazuje, ale dost často se zdá, že zejména jeho kritici ve skutečnosti poctivě nepřečetli ani jednu z jeho knih. Navíc Žižek píše a psal na mnoho různých témat, jeho intelektuální záběr, kombinující filozofické úvahy, lacanovskou psychoanalýzu a kulturní kritiku, je ohromující.

Žižekova předposlední kniha, „Jednou jako tragédie, podruhé jako fraška“, kterou v českém překladu a s doslovem Radovana Baroše vydalo nyní nakladatelství Rybka Publishers, z desítek knižních i časopiseckých titulů, které se s Žižekovým jménem pojí, vyčnívá nejen proto, že je jednou z nejpodnětnějších intelektuálních reflexí ekonomické krize z roku 2008, ale také proto, že v sobě synteticky propojuje Žižekovy ústřední teze, které jeho český čtenář zná i z několika knih vydaných v češtině, například Mao: O praxi a rozporu (nakladatelství Grimus), Podkova nade dveřmi (nakladatel Akademie výtvarných umění), Humanismus nestačí (s Michalem Hauserem, nakladatel Filozofia), Mluví tu někdo o totalismu (nakladatel tranzit.cz) a Nepolapitelný subjekt. Chybějící střed politické ontologie (nakladatel Luboš Marek – 3K).

Kniha je svého druhu polemikou s „utopií“ liberalismu, která podle Žižeka definitivně zemřela v roce 2008. Skutečnou utopickou érou byla podle něj ona šťastná 90. clintonovská léta se svou vírou, že jsme dospěli na „konec dějin“, že lidstvo nakonec objevilo zázračnou formuli ideálního socioekonomického uspořádání…Tato utopie zemřela dvakrát, protože zhroucení liberálně demokratické politické utopie 11. Září 2001 ponechalo ekonomickou utopii globálního tržního kapitalismu netknutou; pokud má finanční kolaps z roku 2008 nějaký historický smysl, tak je to zvěstování konce ekonomické tváře Fukuaymaova snu.

...

http://www.pehe.cz/Members/redaktor/nejnebezpecnejsi-filozof-zapadu