Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
CABOWITZ --- 14:53:03 13.5.2009
zitra - tj. ve ctvrtek ve 14:00 je na novych mediich 2 na avu dilna milana gustara. tentokrat venovana tematu rizeni sitovych (230V) zarizeni arduinem. spojeno s praktickymi ukazkami
RED_KOMUSO --- 14:16:20 6.5.2009
ALERT: díky, interview bylo zatim supr, uvidim, co knížka
KHALAVERA --- 19:04:30 5.5.2009
good day, everyone!

s odstupom a reakciami na moju kritku chcem sa vrátiť velmi stručne k
tomu, čo som napísal, a i to len preto, že sa chcem podeliť o nižšie
uvedený odkaz na rozhovor s Claire Bishop, ktorý by miesto môjho textu
úplne bohato stačil (a dokonca aj na menšom rozsahu :)

1) i keď som sa snažil zdôrazniť, že moja kritika sa zameriava na
implicitný charakter festivalu, bola v niektorých prípadoch mylne
interpretovaná ako útok na priebeh festivalu či jednotlivé akcie alebo
dokonca ako kritika ostávajúca v priečinku "podobných" festivalov ako
je ars electronica, enter, transmediale; inými slovami, moja kritika
je sociologická, je kritikou základných východisiek, ktoré má
multiplace už za tak samozrejmé, že ho ani nenapadne o nich pochybovať
- lepšie (a bez floskulí:) to fakt popisuje Bishop...

2) moja kritika vraj neponúka riešenia - s týmto zásadne nesúhlasím, a
to ani nie preto, že je ten argument na úrovni tvrdenia "urob to
lepšie", ale že skôr pripomína tie úvahy, že dokumentárne festivaly
ako je napr. Jeden svět sú len intelektuálnou onaniou, lebo vraj
pozeranie filmu nikomu nepomôže, ignorujúc zásadny fakt, že prvý krok
k riešeniu je uvedomenie si, v čom spočíva problém


z rozhovoru úplne stačia tieto dva kúsky:

"For a while I have been tempted to write an article that pushes the
ethical question a bit further, from a Lacanian angle. It would argue
that the best socially collaborative art does not derive from a
superegoic injunction to "love thy neighbour," but from the position
of "do not give up on your desire." In other words, pursue your
unconscious desire, as far as you can. The former (eg Grace in
"Dogville") involves a sacrificial stance: it is the politically
correct position of doing what seems right in the eyes of others. The
logic of the latter is about taking responsibility for your own
desire, rather than acting out of guilt (for example, about being an
artist). In Seminar VII Lacan draws a link between this ethical
position and the beautiful."

"I have found that socially engaged projects are on the whole rather
formulaic and predictable, placing greater emphasis on the
participants' creativity than on rethinking the conventions of
participation, which are today somewhat orthodox. There is a common
belief that reduced authorial status is more "democratic" and
"ethical" than an artist imposing their vision or will on a group of
participants. I think we can question all of these assumptions.
Overturning the very premises from which social engagement operates
can be both artistically and critically invigorating."


http://www.communityarts.net/readingroom/archivefiles/2006/07/socially_engage.php

pf
ALERT --- 11:29:38 4.5.2009
http://www.bloomsburyacademic.com/remix.htm
Lawrence Lessig, Remix
Making art and commerce thrive in the hybrid economy
pdf
KRYZSTOFF --- 21:53:35 26.4.2009
pls. nemate nekdo v elektronicke forme Denis Debray: Transmitting Culture? Idealne jeste dnes, JStor i google jsem zkousel.. :( Diky
CODEAS --- 19:14:48 26.4.2009
SUCHOSCH: ano Flicker.com se mi taky libil, ještě že ho tam ukazovali několikrát :-)

SUCHOSCH --- 17:58:11 25.4.2009
LOPIN: v úvodní reportáži od Vybírala je záběr na "flicker.com" místo na Flickr :)
KHALAVERA --- 15:12:38 25.4.2009
ahoj

postrehy spolu-organizatorky jedne z akci v ramci mtp:

sdruzeni yo-yo usporadalo workshop kanalizacni ozveny II v cistirne v bubenci
zucastnila jsem se take nekolika organizacnich setkani, ktere festivalu predchazely
a navstivila nektere z prazskych mtp akci v nod

myslim, ze probehlo hodne zajimavych veci,
ovsem otazkou zustava, zdali je neco, co je propojovalo dohromady,
krome toho, ze se uskutecnily ve stejnou dobu
(a ano, castecne s financni podporou ziskanou v ramci mtp, a diky za ni),
lisily by se nejak, kdyby probihaly jindy a bez mtp?
pravdepodobne ne, jednotlivi organizatori sve akce vzajemne sleduji a navstevuji, spolupracuji na ruznych projektech, kazdy se postaral o vlastni propagaci bez ohledu na festival, coz melo pravdepodobne vetsi dopad nez existence mtp plakatku, a pritahl take vlastni publikum

v brne a dalsich mestech je situace pravdepodobne jina

co je ale tim duvodem, proc organizovat akci prave v ramci mtp?

priznavam se, ze jsem o tom duvodu za sebe hodne pochybovala,
a nenasla jiny, nez sympatie k organizatorum a jejich usili, coz je asi v poradku,
ale trochu malo na to, aby vznikl nejaky smysluplny festivalovy tvar

(a zajimaly by me i odpovedi dalsich mtp koordinatoru)

jelikoz skoro zadna akce nebyla vylozene sitova (tj. probihajici v realnecasove spolupraci prostorove vzdalenych lokaci, nikoliv jen reflektujici tema site), spolecny cas konani mel vyznam spis jenom urciteho imaginarniho spojeni, ovsem dost vagniho (v cem spociva ten propojujici element mtp?)

kdyby se akce nekonaly zaroven, meli by vsichni cas navstivit i akce v jinych mestech/mistech

jelikoz ti, kdo se aktivne na mtp podileji, byli zaneprazdneni organizovanim, a jelikoz publikum = organizatori (do velke miry), nikdo vlastne nemel cas a energii na nejake kriticke hodnoceni...ano, je nekdo schopen letosni festival kriticky zhodnotit (ve smyslu informovani o jednotlivych akcich, nikoliv o predpokladaných ideovych vychodiscich?)... mozna paradoxne v jistem ohledu mtp spis diskusi a spolupraci potlacuje, nez podporuje, protoze rozptyluje a tristi pozornost a usili jednotlivcu a skupin tim, ze podnecuje k poradani mnozstvi malych a nakonec nepropojenych aktivit... (mozna by priste mohl mtp probihat tak, ze tentokrat vsichni budou cestovat z mista na misto... letos asi cestoval pouze dusan, hi hi)

vsichni asi vime neco o tom, jak festival vznikl,
nepochybne mel velky vyznam pro urcite obdobi, ve stadiu sveho formovani
ted se ale zrejme ocitl v situaci, kdy je nutne hledat nejake nove cesty
protoze je jasne, ze poskytnout nekomu moznost zorganizovat neco sitoveho a propojeneho ve stejnou dobu, s vyuzitim existujici online platformy (letos ponekud krkolomne) a zavedeneho jmena, neni dostacujici motivace
(pripada mi opravdu, ze festival vypovida hodne o problematice v kulturnim deni v cechach a na morave, kde spousta talentovanych lidi pracuje na zajimavych projektech,
ale dohromady jako by to nehralo... - a mozna spis v cechach nez na morave, a mozna trochu i na slovensku - a neexistence diskuse je jednim z mistnich specifik, nemyslim si, ze je to obecna charakteristika dnesni doby, znam mista, kde se diskutuje celkem cile)

i nase akce v bubenci trpela takovymi neduhy, prospela by ji lepsi celkova organizace, propagace, tematicke vymezeni - poskytnuti prostoru a moznosti tam neco po urcitou dobu vytvorit muze fungovat jen za urcitych podminek a s lidmi, kteri jiz maji nejakou predstavu o tom, co vytvorit chteji (coz nastesti v pripade bubence platilo), otevrenost by nemela zakryvat nedostatek napadu a energie k vytvoreni urcite vychozi platformy...

myslim, ze mtp ma presto velky vyznam, v tom, ze upozornuje na existenci par lidi, kteri sdileji urcity kriticky postoj a motivuje k nejakemu spolecnemu usili ... a i kvuli existenci mistnich novomedialnich zbesilosti mame zodpovednost vymyslet, jak to vsechno delat nejak lip

zdravim,
lenka (dolanová)
MAHISH --- 19:53:56 22.4.2009
What is O3D?
O3D is an open-source web API for creating rich, interactive 3D applications in the browser. This API is shared at an early stage as part of a conversation with the broader developer community about establishing an open web standard for 3D graphics.
http://code.google.com/apis/o3d/