Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
ALERT --- 11:29:38 4.5.2009
http://www.bloomsburyacademic.com/remix.htm
Lawrence Lessig, Remix
Making art and commerce thrive in the hybrid economy
pdf
KRYZSTOFF --- 21:53:35 26.4.2009
pls. nemate nekdo v elektronicke forme Denis Debray: Transmitting Culture? Idealne jeste dnes, JStor i google jsem zkousel.. :( Diky
CODEAS --- 19:14:48 26.4.2009
SUCHOSCH: ano Flicker.com se mi taky libil, ještě že ho tam ukazovali několikrát :-)

SUCHOSCH --- 17:58:11 25.4.2009
LOPIN: v úvodní reportáži od Vybírala je záběr na "flicker.com" místo na Flickr :)
KHALAVERA --- 15:12:38 25.4.2009
ahoj

postrehy spolu-organizatorky jedne z akci v ramci mtp:

sdruzeni yo-yo usporadalo workshop kanalizacni ozveny II v cistirne v bubenci
zucastnila jsem se take nekolika organizacnich setkani, ktere festivalu predchazely
a navstivila nektere z prazskych mtp akci v nod

myslim, ze probehlo hodne zajimavych veci,
ovsem otazkou zustava, zdali je neco, co je propojovalo dohromady,
krome toho, ze se uskutecnily ve stejnou dobu
(a ano, castecne s financni podporou ziskanou v ramci mtp, a diky za ni),
lisily by se nejak, kdyby probihaly jindy a bez mtp?
pravdepodobne ne, jednotlivi organizatori sve akce vzajemne sleduji a navstevuji, spolupracuji na ruznych projektech, kazdy se postaral o vlastni propagaci bez ohledu na festival, coz melo pravdepodobne vetsi dopad nez existence mtp plakatku, a pritahl take vlastni publikum

v brne a dalsich mestech je situace pravdepodobne jina

co je ale tim duvodem, proc organizovat akci prave v ramci mtp?

priznavam se, ze jsem o tom duvodu za sebe hodne pochybovala,
a nenasla jiny, nez sympatie k organizatorum a jejich usili, coz je asi v poradku,
ale trochu malo na to, aby vznikl nejaky smysluplny festivalovy tvar

(a zajimaly by me i odpovedi dalsich mtp koordinatoru)

jelikoz skoro zadna akce nebyla vylozene sitova (tj. probihajici v realnecasove spolupraci prostorove vzdalenych lokaci, nikoliv jen reflektujici tema site), spolecny cas konani mel vyznam spis jenom urciteho imaginarniho spojeni, ovsem dost vagniho (v cem spociva ten propojujici element mtp?)

kdyby se akce nekonaly zaroven, meli by vsichni cas navstivit i akce v jinych mestech/mistech

jelikoz ti, kdo se aktivne na mtp podileji, byli zaneprazdneni organizovanim, a jelikoz publikum = organizatori (do velke miry), nikdo vlastne nemel cas a energii na nejake kriticke hodnoceni...ano, je nekdo schopen letosni festival kriticky zhodnotit (ve smyslu informovani o jednotlivych akcich, nikoliv o predpokladaných ideovych vychodiscich?)... mozna paradoxne v jistem ohledu mtp spis diskusi a spolupraci potlacuje, nez podporuje, protoze rozptyluje a tristi pozornost a usili jednotlivcu a skupin tim, ze podnecuje k poradani mnozstvi malych a nakonec nepropojenych aktivit... (mozna by priste mohl mtp probihat tak, ze tentokrat vsichni budou cestovat z mista na misto... letos asi cestoval pouze dusan, hi hi)

vsichni asi vime neco o tom, jak festival vznikl,
nepochybne mel velky vyznam pro urcite obdobi, ve stadiu sveho formovani
ted se ale zrejme ocitl v situaci, kdy je nutne hledat nejake nove cesty
protoze je jasne, ze poskytnout nekomu moznost zorganizovat neco sitoveho a propojeneho ve stejnou dobu, s vyuzitim existujici online platformy (letos ponekud krkolomne) a zavedeneho jmena, neni dostacujici motivace
(pripada mi opravdu, ze festival vypovida hodne o problematice v kulturnim deni v cechach a na morave, kde spousta talentovanych lidi pracuje na zajimavych projektech,
ale dohromady jako by to nehralo... - a mozna spis v cechach nez na morave, a mozna trochu i na slovensku - a neexistence diskuse je jednim z mistnich specifik, nemyslim si, ze je to obecna charakteristika dnesni doby, znam mista, kde se diskutuje celkem cile)

i nase akce v bubenci trpela takovymi neduhy, prospela by ji lepsi celkova organizace, propagace, tematicke vymezeni - poskytnuti prostoru a moznosti tam neco po urcitou dobu vytvorit muze fungovat jen za urcitych podminek a s lidmi, kteri jiz maji nejakou predstavu o tom, co vytvorit chteji (coz nastesti v pripade bubence platilo), otevrenost by nemela zakryvat nedostatek napadu a energie k vytvoreni urcite vychozi platformy...

myslim, ze mtp ma presto velky vyznam, v tom, ze upozornuje na existenci par lidi, kteri sdileji urcity kriticky postoj a motivuje k nejakemu spolecnemu usili ... a i kvuli existenci mistnich novomedialnich zbesilosti mame zodpovednost vymyslet, jak to vsechno delat nejak lip

zdravim,
lenka (dolanová)
MAHISH --- 19:53:56 22.4.2009
What is O3D?
O3D is an open-source web API for creating rich, interactive 3D applications in the browser. This API is shared at an early stage as part of a conversation with the broader developer community about establishing an open web standard for 3D graphics.
http://code.google.com/apis/o3d/
VERI_VERI --- 16:36:23 22.4.2009
Re: Multiplace - otevřenost v kulture otevřenosti

Multiplace vznikol spontánne ako spoločná iniciatíva ľudí s pozadím v kunsthistórii, kurátorstve, výtvarnej tvorbe, a muzikológii. Pôvodný impulz teda nepochádzal od programátorov, techno evangelistov alebo net-freaks: nešlo ani tak o nadšenie kyberpunkerov, ako o frustráciu zo zaostávania miestnej výtvarnej a hudobnej scény za svetovou. O frustráciu z lokálnosti, z exotičnosti východoeurópana v Linzi či Berlíne. Šlo o komplexný pocit, nie nepodobný náladám v Čechách, Maďarsku alebo Poľsku.

Gro ľudí v okolí Multiplace, Buryzone, Atrakt Artu, Stupidesignu či Galérie Jána Koniarka nepociťovalo potrebu “preraziť“ na západne trhy ani exportom východoeurópskej exotiky, ani (krátkozrakým) bezohľadným individualizmom. Zapojenie sa do svetového, alebo aspoň európskeho diania nevideli ani tak v napojení sa na dynamiku trhov, ako skôr na scény a komunity neodcudzené a nespolitizované natoľko, že by iba cynicky utvrdzovali skolabovaný systém neskorého kapitalizmu.

Kultúra zdieľania a sociálneho tepla v (problematickom) prostredí “nových médií“ nám dávala nádej pre autonómne hľadanie, experimentovanie a objavovanie veľmi diverzných ciest k spoločnému cieľu: lepšej spoločnosti. V tomto sme naďalej idealistami všetci.

Smutné tvrdenia o kultúre spokojných "one-man-shows" nám pripomínajú opak: túžbu po tom, že nám budú ostatní rozumieť natoľko, že nájdeme odvahu rozšíriť svoje osobné ciele na spoločné sny.

Koordinovane otvorená dramaturgia tento rok do festivalu priniesla relevantné kultúrno-spoločenské témy ako mediálny aktivizmus, alternatívne ekonomiky, sociálne siete, pro-kreatívny copyright, či ekologické mediálne umenie.

Hľadať cieľ Multiplace v jeho otvorenosti je podobne pomýlené, ako zastávať nestrannú vedeckú pozíciu, ktorá sa ironicky vzdáva generovania riešení. Mnohí vedci sa v minulosti rozhodli zaujať pozíciu až pod tlakom doby, častokrat príliš neskoro.

Multiplace.org
UF0UN --- 9:21:21 21.4.2009
palodik! a davej
KHALAVERA --- 6:20:25 21.4.2009
Palo Fabuš [palo.fabus@gmail.com] wrote:
téměř úplný zánik omezení rodinným původem, radikální sociální
mobilita, všudypřítomnost dostupnosti, výrazný nárůst (sémiotické)
moci jednotlivce, hypertrofovaná zhýčkanost a vybíravost ve vztahu k
mediálním obsahům, vymizení metafyzických "daností", zdroj smyslu
života jako něco interního, nikoli externího, vyvázanost z monokultur
a malého počtu úzkých trvalých soc. kruhů, sémantické nomádství
(viz dušan barok, který není nomádem ani tak kvůli své pojízdnosti,
jako spíš, že žije jednu permanentní party se švédskymi stoly
vzdělání, až jej z toho bolí břicho a on neví, čemu vlastně dnes
věřit :), krátkodobost a povrchnost lidských vztahů, úžasné
možnosti měnit několikrát za den svoji sociální roli, kontext ale
třeba i slovník! neustálá tvorba své vlastní identity, nikdy se
nezastavit, nikde nestát, jít dál a nemít překážky atd atd... ale o
tomhle právě ty musíš vědět víc, než my

andrej chudý:
palo, sloboda ako ju popisujes, je subor nastrojov sucasnej kultury, ktore
cloveka mozu rovnako oslobodzovat ako sputavat.
- obmedzenie povodom plne neodstranuje obmedzenie triedou (pricom v tychto
uvahach vynechavame 76.2% ludi ktori nemaju pripojenie k internetu - ak na
neho volne navazujeme rozlicne sucasti novej "slobody"),
- narast semiotickej moci jednotlivca moze ist ruka v ruke s jeho
zaslepenostou,
- zhyckanost a vyberavost k medialnym obsahom, je zavislostou na vybranych
druhoch kulturnej produkcie - specifickych kulturnych priemysloch,
- interny zdroj zmyslu zivota vs. temne obdobia ked ho v sebe s tazkostami
poslepiacky hladame,
- mnohost socialnych kruhov, roli - a sloboda zazivat trenie a rozpory
plynuce zo situacii ked do seba tieto prostredia narazaju,
- semanticke nomadstvo - sloboda studovat rozlicne pristupy? alebo nutkava
potreba studovat vsetky mozne pristupy plynuca niekedy mozno ani nie tak z
potreby pochopit, ale zo strachu z neznameho, a z problemu oslobodit sa od
tych vsetkych lakavych pristupov a hladat vlastny?
- kratkodobost a povrchnost ludskych vztahov - sloboda coho, vyberu? alebo
skor nesloboda plynuca z vedomeho ci nevedomeho podlahnutia nutkaniam
vstupovat do neperspektivnych a plytkych vztahov?
- neustala tvorba identity - yeah! :)

pisem priamo tebe, a zaroven tym odpovedam na temu o diskutovani :) ja sa
napriklad hanbim diskutovat na verejnosti, lebo si myslim ze som niekedy
hlupy :D a zaroven mi viac vyhovuje rozpravat sa "v sukromi"

andrej